AnonymBruker Skrevet 15. juli 2022 #21 Skrevet 15. juli 2022 I forhold til medisiner så vet jeg at de er strenge på angst avd. Og generelt restriktive med medisinering. Usikker på hvor strenge de er på dep Anonymkode: 3ff3a...4b8 1
Silva Pluvialis Skrevet 15. juli 2022 #22 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kommer an på hva som sees på som hoveddiagnoser din, tror jeg. Og kanskje litt bakgrunn for problemene. Dps eller fastlege henviser til Modum bad, så er det et inntaksteam der som går gjennom og sender videre til avdeling de tenker er mest aktuell. Tror angst og depresjon går som hånd i hanske for veldig mange. Kanskje depresjonen letter ved at man får hjelp til å håndtere angsten, eller motsatt. Sammen med henvisning skal det legges ved en egenbeskrivelse fra pasienten. Noen spørsmål de ønsker at man skal svare på som hjelper de å plassere riktig. Anonymkode: 3ff3a...4b8 Det stemmer. Vanligvis henvises man til en spesifikk avdeling, men tas man inn til vurdering kan de også overflytte til andre avdelinger hvis man passer best der. For eksempel var en kvinne på kurs og utredning på traumeavdelingen, men ble tatt inn på angstavdelingen fordi traumene hadde skjedd i voksen alder. Traumeavdelingen behandler barndomstraumer, mens angstavdelingen behandler enkel PTSD etter traume i voksen alder.
Silva Pluvialis Skrevet 15. juli 2022 #23 Skrevet 15. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I forhold til medisiner så vet jeg at de er strenge på angst avd. Og generelt restriktive med medisinering. Usikker på hvor strenge de er på dep Anonymkode: 3ff3a...4b8 På traume er det normalt, det vil si, man får ta medisiner. Ingen restriksjon på det som jeg vet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #24 Skrevet 16. juli 2022 Hvordan vet man at man trenger å komme til Modum bad? Jeg er traumatisert av bardommen/tenårene mine, men ingen forstår. Jeg er usynlig. Anonymkode: a083f...6ef
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #25 Skrevet 16. juli 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan vet man at man trenger å komme til Modum bad? Jeg er traumatisert av bardommen/tenårene mine, men ingen forstår. Jeg er usynlig. Anonymkode: a083f...6ef Gå til fastlegen og spør om grundig utreding. Anonymkode: 5f39a...048
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2022 #26 Skrevet 16. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Gå til fastlegen og spør om grundig utreding. Anonymkode: 5f39a...048 Grundig henvisning, skulle det stå. Anonymkode: 5f39a...048 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå