Gå til innhold

The Dropout

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har sett denne? Utrolig interessant. Har ikke hørt om denne saken før jeg så denne serien. Helt utrolig at så mange var villige til å investere i et konsept som ikke ville fungere. Eller rettere sagt, at så mange ble lurt /ikke forstod at dette ikke ville fungere. 

Og den taushetserklæringen som alle måtte signere før de startet i bedriften, gjorde at de som forstod bedrageriet, ikke kunne si i fra uten å bli saksøkt. 

Har sett noen intervjuer med Elizabeth Holmes i etterkant. 

Hva tenker dere som har fulgt med på dette? 

Anonymkode: dd526...592

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at folk lot seg lure. Det var ikke engang et troverdig produkt

Anonymkode: 09c3a...e4c

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ser det er en gammel tråd. Men jeg så serien først nå. Det er en bok som heter: Bad Blood: Secrets and Lies in a Silicon Valley Startup som går i mer detalj enn serien.  Boka er fra 2018, mulig det finnes nyere bok med mer oppdatert versjon av historien. Boka finnes som lydbok.  Den finnes også som fysisk bok på biblioteket. 

Jeg har kjøpt boken som lydbok nå. Jeg har ikke fått hørt den enda. Men slik jeg forstår det så tar den opp at svært mange gjennomskuet dette firmaet. De som drev med biotech skjønte at dette var for godt til å være sant. Men de skaffet seg styremedlemmer og investorer som ikke satt på noe kompetanse om feltet. Samtidig som det var mye grådighet og redsel for hvor mye man ville tape om man ikke investerte i det og det viste seg at det var en god ide likevel. 

Tror også dette må sees i sammenheng med at mange av selskapene som faktisk lyktes så helt håpløse ut i starten. Så det er ikke lett å vite hvem som vil lykkes og hvem som ikke vil lykkes. I tillegg til at man normalt ikke mistenker ren svindel når selskapet har anerkjente styremedlemmer og investorer. Man kan mistenke at de pynter på sannheten, men straffbare handlinger mistenker man nok ikke. 

Anonymkode: ca14e...b09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...