Gå til innhold

Noen med erfaringer rundt Ozempic ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Frøkenfryd73 skrev (21 timer siden):

Endret av Frøkenfryd73
Skrevet
Frøkenfryd73 skrev (Akkurat nå):

Hvor stor dose går du på nå ? 😊

0.5

AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (2 timer siden):

Jeg ble kvalm de første 2 dagene,  ellers litt obstipasjon, men ikke noe problem

Tror jeg må snakke med legen min om det. Har gått på metformin i snart ett år nå, gått ned 23 kilo, men nå er det stopp. Har fortsatt bmi på 31, så må fortsatt ned 15 kilo for å komme dit jeg vil. Pluss at metformin gir masse ekle bivirkninger. 

Anonymkode: 0383c...f4c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på Ozempic denne uka. Foreløpig gir det en god placebo, jeg kjenner mer etter om jeg er mett

Anonymkode: 8b721...112

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg begynte på Ozempic denne uka. Foreløpig gir det en god placebo, jeg kjenner mer etter om jeg er mett

Anonymkode: 8b721...112

Samme her, og mettheten varer lenge. Har også sluttet med «småspising» mellom måltidene pga mettheten 😅

Merker du noen bivirkninger ? (Jeg merker ingenting, men har hørt at det kan bli værre når man øker opp dosen… 🥺

Lykke til med vektnedgangen 🙌

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tror jeg må snakke med legen min om det. Har gått på metformin i snart ett år nå, gått ned 23 kilo, men nå er det stopp. Har fortsatt bmi på 31, så må fortsatt ned 15 kilo for å komme dit jeg vil. Pluss at metformin gir masse ekle bivirkninger. 

Anonymkode: 0383c...f4c

Jeg merker ingen bivirkninger 🙌 (startet opp på søndag, minste dose så det kan vel komme noe etterhvert ?) . Fungerer veldig bra så langt, er mett hele tiden selv om jeg spiser MYE mindre enn tidligere 😊

Snakk med legen din du og lykke til 🙌

😊

Endret av Frøkenfryd73
  • 11 måneder senere...
Skrevet

Jeg har gått ned 11 kg på 12 uker på Wegovy, men virkestoffet er det samme som i Ozempic. 

Jeg fikk ganske heftige bivirkninger (kvalme, oppkast, diaré, magesmerter) på 1 mg og skulle egentlig økt til 1.7 mg denne uken, men har i samråd med lege nå gått ned igjen til 0.5 mg. Med tanke på hvor effektivt det har vært for meg, så var det heller ingen grunn til å øke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke endrer livsstil, og fortsetter samme aktivitetsnivå samt matinntak, så går du opp vekten igjen etter endt bruk.

Anonymkode: ac7d7...770

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullførte en sprøyte, men kunne ikke fortsatte da jeg hadde så forferdelig vondt i magen. Var rie lignende smerter og spydde. Men gikk ned noen kilo. 

Anonymkode: 41c8e...623

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fullførte en sprøyte, men kunne ikke fortsatte da jeg hadde så forferdelig vondt i magen. Var rie lignende smerter og spydde. Men gikk ned noen kilo. 

Fikk vondt i magen av medisinen altså

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Om du ikke endrer livsstil, og fortsetter samme aktivitetsnivå samt matinntak, så går du opp vekten igjen etter endt bruk.

Anonymkode: ac7d7...770

Ja, det er jo gjerne sånn med kroniske tilstander, som fedme er, at det må behandles over lang tid. 

Hva tror du skjer med blodtrykket til en som er avhengig av blodtrykksmedisin om vedkommende slutter på det, for eksempel?  

Endret av Kelsier
La til kilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...