Gå til innhold

Har slanket meg 20 kg, men sliter med motivasjonen videre.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Muffin man
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg må tilstå at jeg liker type quick fix, ellers mister jeg motivasjonen. Så bare for å komme igang igjen, noen supertriks som garantert funker?🤣

Trives du med kostholdet eller føler du at du piner deg selv gjennom slankeperioden? Dette er faktisk en viktig faktor når det kommer til å holde motivasjonen oppe gjennom tid og jeg har inntrykk av at mange brenner seg på det. Støtter også det som ble sagt om en ny tilnærming.

Det skader jo ikke med en liten pause så lenge du ikke tar helt av i pausen. 20 kg er imponerende og du burde være stolt av deg selv du har klart å være disiplinert gjennom et helt år og jobbet mot målet ditt :). Jeg blir iallefall inspirert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tusen takk for så mange fine kommentarer🥰 blir jo helt rørt😍

Anonymkode: efa9f...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Muffin man skrev (7 timer siden):

Trives du med kostholdet eller føler du at du piner deg selv gjennom slankeperioden? Dette er faktisk en viktig faktor når det kommer til å holde motivasjonen oppe gjennom tid og jeg har inntrykk av at mange brenner seg på det. Støtter også det som ble sagt om en ny tilnærming.

Det skader jo ikke med en liten pause så lenge du ikke tar helt av i pausen. 20 kg er imponerende og du burde være stolt av deg selv du har klart å være disiplinert gjennom et helt år og jobbet mot målet ditt :). Jeg blir iallefall inspirert!

Piner meg litt desverre😅 Er glad i karbo, liker ikke kjøtt særlig godt, grønnsaker og frukt er jeg veldig glad i. Men min største last er nok småspising, og den er ikke av den sunne sorten desverre🤣

Har hatt en pause nå ja, men føler jeg må videre snart, før alt sniker seg på igjen🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Summeer skrev (10 timer siden):

Få med deg noen på Gågruppe en gang i uka? 

Gå mye motbakker, da får du opp pulsen på en skånsom måte.

Jeg går masse, cirka 10 km om dagen, og liker best å gå alene med hunden😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 kg ! Du er lagd av stål 💪🤩 Vi er mange som misunner deg her ❤ 

Ta en for laget and keep up the good work! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har ingen råd til deg, men så flink du har vært! Har også ti kg å gå ned, fikk motivasjon hos deg nå😀

Anonymkode: bcfd7...fd6

Tusen takk😍

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gratulerer med fullførte 20kg! Det viktigste nå er å etablere gode vaner og IKKE gå opp igjen. Så kan du heller være på denne plattformen en god stund før du tar sjarmøretappen. Du sier du er lei av å passe på hele tiden. Vel, dette blir nå din nye normal. Å holde en viss vekt krever endret livsstil. Men når du har vært i dette en stund, blir det lettere. Da kan du også unne deg unntak uten å gå opp i vekt igjen (betyr ikke regelmessige unntak), da er du fort på kjøret igjen. 
Jeg gikk ned 40 kg for 12 år siden og har holdt meg der. Men jeg har endret livsstil, ellers hadde dette bare blitt en diet jeg gledet meg til å bli ferdig med. 
«Å bli lei av å passe på hele tiden» forteller meg at du ikke er kommet ut av kroppens abstinenser. 

Anonymkode: bb238...ffc

Nei, jeg er absolutt ikke kommet ut av det🙈 Jeg prøver å endre livsstil, var godt på vei, meeen...så glapp det litt for meg, og nå er det så vanskelig å hente seg inn igjen🙈

Vi som alltid har vært tynne må også «passe på hele tiden». Jeg som er 37år og holder en bmi 20 må også tenke på hva jeg spiser, ikke unne meg så mye og veie meg ofte for å ta grep med en gang. Så akkurat det med å «passe på» blir du aldri ferdig med, med mindre du godtar å øke vekten gradvis. 

Anonymkode: 94f7a...ef0

Jaa, jeg vet😅 Er bare så vanskelig når man har spist som man ville i mange år. Hadde en svært aktiv livsstil før som gjorde at jeg kunne spise hva jeg ville uten å legge på meg..

20 kg på 1 år? Holy!👍🏻👏🏻👏🏻 Siterer det første innlegget, du har helt klart funnet noe som funker for deg!🥳

Anonymkode: 8bee8...ee0

Tusen takk🥰

Har du hørt om Spis deg fri – Oppskriften på et lettere liv TS? Kanskje motivasjonen kan ligge i en ny tilnerming? 

Anonymkode: e6c06...5e9

Det skal jeg se på, takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Havspeil skrev (1 minutt siden):

20 kg ! Du er lagd av stål 💪🤩 Vi er mange som misunner deg her ❤ 

Ta en for laget and keep up the good work! 

åå, tusen takk🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

åå, tusen takk🥰

Jaaa,så klart❤❤❤ Jeg vet hvor vanskelig det er ! Extra vanskelig om man har vært tynn før barn og livet etter 40 + 

Jeg var 55 kg før unger,nå er jeg 75 med ups and downs  og 1.57 høy 🥶  ( På n'te året ) En dritt-tilværelse! Helseplagene og brist i psyken som medfølger bryter ned mye av motivasjon og evne. ( for min del) 

Du er kjempeflink!! Du har allerede knekt koden 💪 

Jeg skal prøve å finne meg selv snart og etterhvert.  

Endret av Havspeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Havspeil skrev (39 minutter siden):

Jaaa,så klart❤❤❤ Jeg vet hvor vanskelig det er ! Extra vanskelig om man har vært tynn før barn og livet etter 40 + 

Jeg var 55 kg før unger,nå er jeg 75 med ups and downs  og 1.57 høy 🥶  ( På n'te året ) En dritt-tilværelse! Helseplagene og brist i psyken som medfølger bryter ned mye av motivasjon og evne. ( for min del) 

Du er kjempeflink!! Du har allerede knekt koden 💪 

Jeg skal prøve å finne meg selv snart og etterhvert.  

Jeg tror ikke helt jeg har knekkt koden, for nå klarer jeg ikke helt å hente meg inn igjen😏 

Kjenner meg igjen i det du skriver☺️ Var også tynn før barn, gikk fra 75 kg til 110🙈 

Lykke til❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gi deg nå, da var alt strevet bortkastet! De kiloene kommer såå lett på, men er slitsomme å få av igjen. Fokuser på vedlikehold nå. Så kan du slanke resten når motivasjonen er tilbake. Men IKKE la deg selv gå opp i vekt igjen, det er det viktigste. Du kommer til å bli såå irritert på deg selv dersom du går opp disse 20kg igjen og må starte på nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du spørre fastlegen om dere kan gjeninnføre du kommer fast innom ? Du trenger jo bare stikke nesa innom liksom. Ja om det hjelper deg videre også.

Anonymkode: 6b4f1...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan du spørre fastlegen om dere kan gjeninnføre du kommer fast innom ? Du trenger jo bare stikke nesa innom liksom. Ja om det hjelper deg videre også.

Ja det tenkte jeg også! Trenger jo ikke inn til fastlegen engang, bare veie og registrere hos sekretæren eventuelt. Ellers så kan en PT ha samme funksjon. Det er også kanskje mer riktig enn å bruke fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tror ikke helt jeg har knekkt koden, for nå klarer jeg ikke helt å hente meg inn igjen😏 

Kjenner meg igjen i det du skriver☺️ Var også tynn før barn, gikk fra 75 kg til 110🙈 

Lykke til❤️ 

Sister! We got this !  Jeg tror på deg om du tror på meg 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg må tilstå at jeg liker type quick fix, ellers mister jeg motivasjonen. Så bare for å komme igang igjen, noen supertriks som garantert funker?🤣

Ingen "supertrix & a quickfix " som funker i lengden (for NooooooooE). Og selv om jeg er helt enig at kjappe "gratis-løsninger" er bra  (teoretisk) i alle tilfeller- så funker det aldri....  Det vet du, og det vet jeg,  og det vet alle andre også - selv om alle ønsker aldri så hardt at det var greia. 😅 "Cost vs price", eller.no :fnise:

Har du nådd "smerteterskelen" - så må du bare finne noe annet som gjør at du sakte men sikkert kan nå målet og samtidig "koster" så lite at du ikke mistrives med tilværelsen, og kan leve med det for alltid. 

Uansett - virkelig bra jobba, TS!!!

Endret av anonymbruker42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke gi deg nå, da var alt strevet bortkastet! De kiloene kommer såå lett på, men er slitsomme å få av igjen. Fokuser på vedlikehold nå. Så kan du slanke resten når motivasjonen er tilbake. Men IKKE la deg selv gå opp i vekt igjen, det er det viktigste. Du kommer til å bli såå irritert på deg selv dersom du går opp disse 20kg igjen og må starte på nytt!

Ja, jeg kommer garantert til å angre om det skjer😏 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, men synes det er litt flaut at jeg må ha fastlegen til å passe på meg😂🙈

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja det tenkte jeg også! Trenger jo ikke inn til fastlegen engang, bare veie og registrere hos sekretæren eventuelt. Ellers så kan en PT ha samme funksjon. Det er også kanskje mer riktig enn å bruke fastlegen.

Jeg får begynne å sende melding istede😅

anonymbruker42 skrev (28 minutter siden):

Ingen "supertrix & a quickfix " som funker i lengden (for NooooooooE). Og selv om jeg er helt enig at kjappe "gratis-løsninger" er bra  (teoretisk) i alle tilfeller- så funker det aldri....  Det vet du, og det vet jeg,  og det vet alle andre også - selv om alle ønsker aldri så hardt at det var greia. 😅 "Cost vs price", eller.no :fnise:

Har du nådd "smerteterskelen" - så må du bare finne noe annet som gjør at du sakte men sikkert kan nå målet og samtidig "koster" så lite at du ikke mistrives med tilværelsen, og kan leve med det for alltid. 

Uansett - virkelig bra jobba, TS!!!

Takk😄 Ja, innerst inne vet man jo veldig godt hva som fungerer, selv om man gjerne skulle tatt en snarvei eller to🙈

Ghostface skrev (27 minutter siden):

Hvordan gikk du ned så mye? Jeg trenger tips.

Jeg har spist mindre, mye mindre, gått masse tur, og fastet rundt 16 timer i døgnet. Tror den fastinga gjorde mye😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Havspeil skrev (39 minutter siden):

Sister! We got this !  Jeg tror på deg om du tror på meg 🌹

Klart jeg tror på deg😁 klarer jeg, klarer du også🙌🏻

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...