Gå til innhold

Hva er disse flekkene på håndklærne? Bilde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er nyvaskede håndklær. Vært sånn en stund nå gjennom flere vask og forsøk på flekkfjerner. 

IMG_20220629_212216138.jpg

Anonymkode: 17853...453

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som du har fått klor på dem.

Anonymkode: 7ff2e...c96

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Sølt hårfarge, klor eller lignende?

Anonymkode: c5323...ff9

• Liker 6
Skrevet

Kan også komme fra enkelte kremer, spesielt en mot uren hud gir flekker. Husker ikke navnet på den i farten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen som bruker sterke hudprodukter mot akne og har tørket seg? Noen som har brukt klor og tørket hendene? 

Anonymkode: 27fdb...79d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hårfarge, blekemiddel eller klor. 

Anonymkode: 974b3...36c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for hjelpa! Hender jeg striper håret men er jo veldig nøye med hansker og å vaske hendene.. kanskje ikke forsiktig nok.. bruker niacinamide fra the ordinary... Og salisylsyre av og til.

AnonymBruker
Skrevet

Kan det fjernes?

Gjest mariama
Skrevet

Går dessverre ikke bort, siden det egentlig ikke er flekker, men farge som er bleket.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan det fjernes?

Er de av bomull kan de farges :)  Men jeg ville tatt marine eller sort siden de er så mørke allerede. Eventuelt dyp grønn på den grønne. Dylon tekstilfarge selger de på panduro om du vil kikke litt :)

Anonymkode: 7ff2e...c96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurer veldig på hva det er for det er på nesten alle håndklær! 😅

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, men bruker den bare i do og av og til i vasken på badet. 

Det som er rart er at det gjelder håndhåndklær OG de vi tørker oss med etter dusj. Vasker ikke brukte kluter med håndklær lenger, men gjorde det nok før. Men det kan ikke være hele grunnen... Veldig mystisk og irriterende. 

Når jeg vasker fjeset med håndkle er jeg jo helt ren. Kan ikke se at jeg bruker produkter som forklarer det heller. Bruker av og til denne

https://www.apotek1.no/produkter/aco-spotl-daily-face-toner-up-803060p

Men det er jo rett før jeg legger meg. Neste dag vasker jeg ansiktet med vann og Garnier miscellar. Skjønner ikke dette... 

AnonymBruker
Skrevet

Flere?

AnonymBruker
Skrevet

Klor lager akkurat sånne flekker i alle fall.

Du bruker ikke feil vaskemiddel? Vaskemiddel for hvitt tøy har blekemidler, mens de for farget tøy ikke har det.

Anonymkode: 3633d...c6f

AnonymBruker
Skrevet

Tipper noen tørker seg rundt munnen etter å ha pusset tennene og at det er tannkremflekker.

Anonymkode: 6afbe...4ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tipper noen tørker seg rundt munnen etter å ha pusset tennene og at det er tannkremflekker.

Anonymkode: 6afbe...4ff

Hun viste nyvaskede håndklær. Tannkremrester går da enkelt av i vask.

Anonymkode: 2099e...4f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er tannkrem for hvitere tenner (Colgate max white) som bleker akkurat de samme typene flekker på håndklær her i heimen. Samboer er dessverre ikke så nøye på å skylde vekk tannkremrestene med vann først. 

Anonymkode: ba05d...a70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får akkurat de samme flekkene!

Har hatt dette (i-lands) problemet i maaange år😅 Jeg mistenker striping av hår, selv om jeg bruker eget håndkle til det og er nøye med søl.. 

Ettersom det har skjedd med håndklærne mine i så mange år tror jeg ikke det er hudpleieprodukter for der har jeg totalt forskjellig rutine fra for 15 år siden.

Interessant forslag med tannkrem for hvitere tenner, for det har jeg brukt i mange år. Men jeg pleier ikke kline tannkrem på håndkleet...

Anonymkode: f0744...8e1

Gjest Smeltemann
Skrevet

Hva har det og si?  Lever vi i et så perfekt hjem at noen flekker på hådklærne er det største problemet i verden? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...