Gå til innhold

Er det mye å ha hatt ubeskyttet sex med 5 personer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uavhengig om det er fast forhold eller ei, er jo ting man ikke får testet seg for som hpv virus og evt herpes virus som mange har selv om de har testet seg for kjønnssykdommer. 

Bør en person som har hatt 5 seksualpartnere væte bekymret?

Anonymkode: 159d4...b1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på om det er snakk om på en uke, mnd eller år..en uke? Ja, ekstremt mange.🤷‍♀️🤢 1 mnd er fortsatt ganske mye i mine øyne.. 

Anonymkode: ceba6...e84

AnonymBruker
Skrevet

nei har hatt ubeskyttet sex med rundt  300 menn. ikke hatt noe utrolig nok.

Anonymkode: ce7a1...1b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kommer litt an på om det er snakk om på en uke, mnd eller år..en uke? Ja, ekstremt mange.🤷‍♀️🤢 1 mnd er fortsatt ganske mye i mine øyne.. 

Anonymkode: ceba6...e84

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I løpet av hele livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uavhengig om det er fast forhold eller ei, er jo ting man ikke får testet seg for som hpv virus og evt herpes virus som mange har selv om de har testet seg for kjønnssykdommer. 

Det er lit skummelt men er nok ikke så stor sjansen for å bli alvorlig smittet. Men kan fort bli smittet av ting som kan repareres

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det seriøst? Kroppen din har da sikkert bekjempet viruset selv, det er vanlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🤢🤢

Anonymkode: 8741c...269

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper at de fleste voksne mennesker har nok hatt sex uten kondom med i alle fall 5 personer. Mange er jo i mer eller mindre kortvarige forhold i ungdommen sin eller dater noen over tid og dermed ikke bruker kondom. Jeg tror også at veldig mange unge menn lar være å bruke kondom hvis dama ikke ber dem om dette. 

De fleste har også en form for HPV i løpet av livet sitt. Det er ikke nødvendigvis noe farlig, og i de fleste tilfeller greier kroppen å bekjempe dette viruset over tid. Det er spesielt HPV 16 og 18 som er bekymringsverdige med tanke på både livmorhalskreft og munn og halskreft. Derfor bør alle ta HPV-vaksinen. Og nå testes kvinner for HPV når de tar celleprøve. 

Anonymkode: 97208...454

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I løpet av hele livet.

ja fra jeg var 14 til 40 år.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det seriøst? Kroppen din har da sikkert bekjempet viruset selv, det er vanlig.

seriøst ja har knullet rundt. så fikk jeg angst for å ha hiv, tok hiv test og var negativt heldigvis.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tipper at de fleste voksne mennesker har nok hatt sex uten kondom med i alle fall 5 personer. Mange er jo i mer eller mindre kortvarige forhold i ungdommen sin eller dater noen over tid og dermed ikke bruker kondom. Jeg tror også at veldig mange unge menn lar være å bruke kondom hvis dama ikke ber dem om dette. 

De fleste har også en form for HPV i løpet av livet sitt. Det er ikke nødvendigvis noe farlig, og i de fleste tilfeller greier kroppen å bekjempe dette viruset over tid. Det er spesielt HPV 16 og 18 som er bekymringsverdige med tanke på både livmorhalskreft og munn og halskreft. Derfor bør alle ta HPV-vaksinen. Og nå testes kvinner for HPV når de tar celleprøve. 

I befolkningen så stemmer nok det. Blant folk her inne tror jeg nok snittet på antall sexpartnere er en plass UNDER 5.

Anonymkode: bec4c...c26

AnonymBruker
Skrevet

Øker sjansen for livmorhalskreft markant, iallefall. 

Anonymkode: 3133c...cc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I befolkningen så stemmer nok det. Blant folk her inne tror jeg nok snittet på antall sexpartnere er en plass UNDER 5.

Anonymkode: bec4c...c26

Det tror jeg nok egentlig ikke, men det er så mange fæle holdninger mot kvinner som har sex både her inne og ellers at det er tabu å skrive om det.

Skrevet

Jeg håper ikke er eldre enn 21.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis det gjelder hele livet og du er litt eldre, så nei det er ikke mange, syns jeg.
spørs hvor ung du er. Fikk bare inntrykk av at du kanskje var litt yngre? 

Har du skjekket deg og spurt/dem du har vært med om de har skjekket seg? 
Hvis alt er negativt, ville jeg ikke bekymra meg noe spess

Anonymkode: 6695a...612

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Med tanke på kreft. Livmorhalskreft er økende og stiger med 10% for hver nye partner. Knip beina sammen og stå opp for dere selv kvinner!

Anonymkode: 0afc1...dcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du dame? Isåfall så er det jo lurt å kanskje passe på å ta prøver hos gynekolog iallefall, men det vet jo alle 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke spesielt mange når det inkluderer forhold. Men særlig når man ikke er i forhold bør man absolutt bruke kondom som prevensjon da kjønnssykdommer er utbredt og selv om ikke alle sykdommer er farlig, kan de være svært plagsom. 

Anonymkode: edad4...722

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis det gjelder hele livet og du er litt eldre, så nei det er ikke mange, syns jeg.
spørs hvor ung du er. Fikk bare inntrykk av at du kanskje var litt yngre? 

Har du skjekket deg og spurt/dem du har vært med om de har skjekket seg? 
Hvis alt er negativt, ville jeg ikke bekymra meg noe spess

Som nevnt er det ting man ikke får sjekket seg for. Er snakk om et helt liv til man er gammel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Som nevnt er det ting man ikke får sjekket seg for. Er snakk om et helt liv til man er gammel. 

Trodde damer kunne teste seg for hpv og slikt? har du gjort det? :) 

hvis du er mann, så kan du alltids sikkert spørre de det gjelder da, hvis det er noe som urorer deg mye. :) om de har skjekket disse tingene, eller vet om de har hatt. 
lykke til. 

Men ville ikke stresset for mye over det om man ikke har noen symptomer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...