Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som er bekymret eller bry dere ikke ?

Anonymkode: dbe77...60c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å selge huset og kjøpe leilighet, så er bekymret ja.

Anonymkode: 6870c...53d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har betalt ned mye under den lave renta og corona. 

Anonymkode: c21ad...2b6

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Veldig bekymret.

Anonymkode: f5b2f...2fa

Skrevet

Jeg er ikke så veldig bekymret enda. Vil nok klare meg. Jeg har noen tusenlapper "å gå på" før det må strammes ordentlig inn. Men nå lever ikke jeg et særlig "overdådig" liv med mye kafebesøk, turer ut på byen, alkohol og dyre kinobesøk hele tiden heller. Er mye hjemme, og lever et rolig liv (er uføretrygdet, så det går ikke penger til kaffe og lunsj på jobben eller til/fra jobb).

Jeg har ikke så veldig stort boliglån som mange andre heller, selv om jeg bor i Oslo.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare tar opp nytt lån i Bank Norwegian hvis jeg mangler penger til avdrag. Har gjort dette før.

Anonymkode: 6c068...ea9

Skrevet

Nei, jeg bestemte meg for å binde renta i vår (for 3 år), så er ikke før etter det at det eventuelt blir et problem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke. Vi betaler 20 000 i mnd på lånet, og har 85 000 inn i måneden. Har mange poster i budsjettet vi kan knipe inn på ☺ Og har ca 20 000 til overs hver måned.

Anonymkode: d9fde...a33

AnonymBruker
Skrevet

Gjeldfri, så nei. Kommer ikke til å låne maks hvis vi skal flytte, liker å ha litt å gå på.

Anonymkode: 86ae0...368

AnonymBruker
Skrevet

Da  bør du kanskje binde renta? En vet aldri 

Anonymkode: 11b27...54f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, renten er fortsatt lavere enn den var da corona kom, og i et historisk perspektiv er den kjempelav. At det nå blir en noe økning til et mer normalnivå er ikke noe man bør bekymre seg for mye over. I så fall var man helt idiot da man inngikk det lånet og lånte akt for mye. 

Anonymkode: 8e824...ba4

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Zimbawe økte renten fra 80% til 200% mandag denne uken.

Ikke at det er veldig relevant informasjon i denne sammenheng, men uventede ting skjer..

Anonymkode: 0516c...e98

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er ikke bekymret. Har solgt leiligheten og flytter snart inn i ett hus. Lånet blir dermed redusert med 25% og ingen husleie. Renta skal opp mer enn hva som er sett for seg for at mine bokostnader går opp til det det var.

Anonymkode: 74119...2b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flere som er bekymret eller bry dere ikke ?

Anonymkode: dbe77...60c

Renteøkningen i seg selv er jeg ikke bekymret for, renten var mye høyere da vi fikk lånet.

Men den totale økningen i levekostnadene, og da spesielt strømprisen, ser jeg kan bli en utfordring hvis den vedvarer.

Anonymkode: 397bf...8e9

AnonymBruker
Skrevet

Isolert sett nei. Jeg har lav fastrente. Men for andre ja. Tvangssalg er grusomt for de som blir rammet, særlig barnefamilier. 

Anonymkode: 54da0...e27

AnonymBruker
Skrevet

Renteøkningene bekymrer meg ikke isolert sett, men sett i sammenheng med økte strøm, drivstoff og matpriser så er det grunn til bekymring, ja.

Tidligere hadde vi penger til overs samt litt ekstra kos, nå er alt «ekstra» eliminert fra budsjettet og vi ser på andre ting vi kan spare inn på for å ikke gå i minus. Men rentehevingene er en bagatell i det store bildet, i og med at vi har et relativt beskjedent lån og har tatt høyde for renteøkning. Vi har dog ikke tatt høyde for de økte levekostnadene. 

Anonymkode: 6527c...05c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er ikke bekymret. Vi regnet på at vi tåler 8% renteøkning før vi kjøpte for et par år siden. Det er kjipe penger, men vi tåler altså 8% før vi må endre noe. Har også betalt såpass mye ned på boligen at det vil være null problem å få avdragsfrihet, men det ønsker vi ikke. Vi betaler mye ekstra hver måned for å få nedbetalt på 10 år I stedet for 30, og kan justere ned til vanlig innbetaling om vi må. Er veldig glad vi har det slik, og tar det ikke for gitt.

Anonymkode: 40fc9...954

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...