Gå til innhold

Virker magnetarmbånd eller er det bare humbug?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på smerter osv. Det skal jo liksom gi bedre blodsirkulasjon, mindre migrene, være positivt for stoffskiftet osv. 

Jeg er veldig skeptisk til alternativ medisin, men i dag bestilte jeg et slikt for å se om det hjelper mot migrene. Det er så dekorativt at det er fin pynt, tenker jeg. Selv om det ikke skulle funke medisinsk. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Humbug

Anonymkode: 9ac0c...8be

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Humbug

Anonymkode: 9ac0c...8be

Det er det magefølelsen min også sier. Men som sagt, det er pent - så jeg kunne lett kjøpt det som bare pynt også. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket kjøpte du? 

Anonymkode: fd2e5...7d0

Skrevet

Jeg skjønner så godt at du gjerne vil prøve noe for å hjelpe på migreneanfall, for det er virkelig en lidelse.
Det er ingen bevist effekt av magneter mot migrene dessverre.

Men det finnes god behandling mot migrene, både forebyggende medisin og anfallsmedisin. Be heller fastlegen din om hjelp. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Kalevala skrev (22 timer siden):

Jeg skjønner så godt at du gjerne vil prøve noe for å hjelpe på migreneanfall, for det er virkelig en lidelse.
Det er ingen bevist effekt av magneter mot migrene dessverre.

Men det finnes god behandling mot migrene, både forebyggende medisin og anfallsmedisin. Be heller fastlegen din om hjelp. 

Har prøvd mye, både etter råd fra fastlege og nevrologer. Og mye virker. Men alt har også bivirkninger 😊 så jeg tenkte at jeg kan jo prøve et sånt ett, det gjør i hvert fall ikke skade 😁 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 14.17):

Hvilket kjøpte du? 

Anonymkode: fd2e5...7d0

Dette 

F33FAA4E-055A-4881-B2C1-1065EDD3688E.jpeg

Skrevet

De er himla praktiske hvis du skal sette opp håret med fliseklemmer, eller må holde flere spiker mens du står på en stige 😛

• Liker 1
Skrevet
Minya skrev (4 timer siden):

De er himla praktiske hvis du skal sette opp håret med fliseklemmer, eller må holde flere spiker mens du står på en stige 😛

Godt tenkt 😂😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Humbug. En humbug som utnytter manges psykologiske tankefeil om at noe vi har betalt for føler vi at virker. For å rettferdiggjøre kjøprt og slippe å innrømme for oss selv at vi har kastet bort penger. De gjorde et eksperiment med to grupper som kjøpte samme vitaminpiller. Den ene gruppen betalte tre ganger så mye og de "følte" i snitt at pillene virket bedre enn de som betalte mindre.

Anonymkode: 66e24...b0c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her er resultatene fra en stor meta-studie (analyse av mange andre studier):

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1976658/

"The evidence does not support the use of static magnets for pain relief, and therefore magnets cannot be recommended as an effective treatment."

Anonymkode: ebc2e...6db

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her er resultatene fra en stor meta-studie (analyse av mange andre studier):

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1976658/

"The evidence does not support the use of static magnets for pain relief, and therefore magnets cannot be recommended as an effective treatment."

For å si det i klartekst: Dette er vitenskapspråk for "Det er bullshit".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Placeboeffekten vil jo ha effekt. Så lenge du ikke erstatter vestlig medisin og anbefaler andre å gjøre det samme, så er det ingenting galt med å bruke magnetarmbånd. 

Anonymkode: 739b9...ed1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For å si det i klartekst: Dette er vitenskapspråk for "Det er bullshit".

Med andre ord: jeg har kjøpt meg et pent smykke 😆

• Liker 1
Skrevet

Humbug.

Skrevet

Hva med å prøvde migrene-piercing? 

Ei venninne av meg har det og sier at anfallene har blitt sjeldnere og mildere etter at hun fikk den. 

Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (19 timer siden):

Dette 

F33FAA4E-055A-4881-B2C1-1065EDD3688E.jpeg

Ser ut som et sykkelkjede med bling😂

Skrevet
Meadow skrev (5 timer siden):

Hva med å prøvde migrene-piercing? 

Ei venninne av meg har det og sier at anfallene har blitt sjeldnere og mildere etter at hun fikk den. 

Det er like virksomt som magnetarmbånd - dvs. ingenting.   Migrenepiercing er ikke et ordentlig navn heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...