AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Jeg har sånn uflax. Nå har jeg slitt i over en uke med bihule betennelse og det har vært vondt og har gått på ibux kur med paracet ... men har fått halsbrann pga ibux bruk og legen jeg var hos i går sa jeg måtte kutte ut ibux.. Og så selvsagt har jeg i ettermiddag fått vanvittig vondt i en tann..den er øm så jeg hæler ikke å ta borti den det gjør så vondt. Og alle tannleger er stengte. Jeg ringte legevakta for å høre om de visste om det fantes noe tannlegevakt, men nei det gjorde det ikke iflg dem og når jeg søker på nett så står det at de bare er tilgjengelig i helgene og helligdager mellom 10-15. Legevakta hadde heller ikke noe å hjelpe med annet enn å ta enda mer ibux og paracet som den forrige legen sa jeg ikke skulle gjøre. Så hva gjør man? Jeg spiser mer ibux jeg klarer ikke disse smertene. Det frister også å spe på med en nobligan jeg har i skapet som jeg fikk for lenge siden etter en kne operasjon hvor jeg ikke brukte noe fordi jeg ikke syntes det gjorde vondt nok..men DETTE gjør jævlig vondt. Hvordan har andre løst denne smerte biten? Ingenting gjør så og si vondere enn øm tann eller tannverk det er en tann med krone på og vet ikke om den er rotfyllt eller ikke fra før. Fikk betennelse i en som var rotfylt i fjor på samme tid og det og gjorde like vondt... og da fikk jeg apocillin og det gjorde susen. Anonymkode: 6557b...44f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Su må holde ut til i morgen tidlig, det er jo tydelig. Synes det er merkelig at det ikke finnes tannlegevakt for akutt tilfeller. Men nå er jo tennene ikke en del av kroppen heller, så hvorfor trenger vi det. Du trenger smertestillende. Jeg ville nok ha ringt legevakten igjen og forhørt deg om de andre sterkere smertestillende du har liggende. Ellers er har jeg hørt at en Jägermeister skal gjøre susen for tannverk (men tviler litt på at det stemmer helt 😅). det er rundt 12 timer du må gjennom, alt etter når tannlegen din åpner. De skal ha akutt timer tilgjengelig (min tannlege har nå det), for krisetilfeller. Anonymkode: 6ca07...1f4
GammelKaktus Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 Hva slags tannlege har du til vanlig da? Jeg vet tannlegen min har kommet inn ekstra for pasienter som trengte akutt time når tannlegevakten var stengt. Er jo helt utrolig at de ikke har folk på vakt og tilgjengelige døgnet rundt. Uansett, det som kan hjelpe litt er å legge en isbit på tanna eller iskald vann, er jævlig vondt men og lindrende på et vis... Det er uansett det eneste som funker for min del. Jegermaister gjør ingen underverker for meg på tannverk men funker veldig bra på halsbetennelse. 😄
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 Evt legg på is utenpå kinnet. Masse god bedring. Håper du får hjelp i morgen. ❤️ Anonymkode: 2e35e...017
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Jeg hadde kommet til å tatt nobligan i dette tilfellet. Gjerne to stykk! Anonymkode: 872da...10e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden): Hva slags tannlege har du til vanlig da? Jeg vet tannlegen min har kommet inn ekstra for pasienter som trengte akutt time når tannlegevakten var stengt. Er jo helt utrolig at de ikke har folk på vakt og tilgjengelige døgnet rundt. Uansett, det som kan hjelpe litt er å legge en isbit på tanna eller iskald vann, er jævlig vondt men og lindrende på et vis... Det er uansett det eneste som funker for min del. Jegermaister gjør ingen underverker for meg på tannverk men funker veldig bra på halsbetennelse. 😄 Jeg har ingen fast da jeg flyttet hit for 2 år siden. Tror jeg tar en whisky..kanskje det hjelper man blir jo helt desperat. Anonymkode: 6557b...44f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Mest sannsynlig kommer tannverken av bihulebetennelsen? Da trenger du ikke tannlege. Bihulebetennelse gir alltid meg store smerter i en eller flere tenner. Anonymkode: df145...b03
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde kommet til å tatt nobligan i dette tilfellet. Gjerne to stykk! Anonymkode: 872da...10e Da må jeg i hvertfall vente til minst 8-10 timer før jeg kan kjøre bil og det går forsåvidt greit hvis jeg tar dem nå da. Er over 12 timer til noen tannlege åpner. Anonymkode: 6557b...44f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mest sannsynlig kommer tannverken av bihulebetennelsen? Da trenger du ikke tannlege. Bihulebetennelse gir alltid meg store smerter i en eller flere tenner. Anonymkode: df145...b03 Ja har hatt det før men da er det som regel over ett område ikke bare 1 tann. F.eks overkjeven. Dette er tann i underkjeven. Men selvsagt kan det ha en sammenheng. Eller det har spredd seg til en tann hva vet jeg. Anonymkode: 6557b...44f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 Ibux er det beste mot tannverk (som ikke krever resept) og du kan dyppe litt bomull i corosodyl og legge den over, det bedøver. Anonymkode: 51fff...b1b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Evt legg på is utenpå kinnet. Masse god bedring. Håper du får hjelp i morgen. ❤️ Anonymkode: 2e35e...017 ja det går vel bra. Men ja fordelen er at jeg får det nå og ikke på ferie til neste uke. Det hadde vært verre. Anonymkode: 6557b...44f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alkohol 😎 Anonymkode: ca144...f0e Ja har whisky.. ha ha ha Anonymkode: 6557b...44f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 Har du nellikspiker? D kan hjelpe å tygge på en med den vonde tannen 😊 Anonymkode: 4eace...024
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #15 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du nellikspiker? D kan hjelpe å tygge på en med den vonde tannen 😊 Anonymkode: 4eace...024 Nei hæler ikke å røre tanna med noe. Den er så øm. Og har heller ikke nellikspiker. Anonymkode: 6557b...44f
GammelKaktus Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ingen fast da jeg flyttet hit for 2 år siden. Tror jeg tar en whisky..kanskje det hjelper man blir jo helt desperat. Anonymkode: 6557b...44f Ja, tannverk er helt jævlig, forhåpentligvis kommer du raskt inn i morgen.
Undermann Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ringte legevakta for å høre om de visste om det fantes noe tannlegevakt, men nei det gjorde det ikke iflg dem og når jeg søker på nett så står det at de bare er tilgjengelig i helgene og helligdager mellom 10-15. Legevakta hadde heller ikke noe å hjelpe med annet enn å ta enda mer ibux og paracet som den forrige legen sa jeg ikke skulle gjøre. Der fins tannlegevakter, kan søke opp nærmeste her: https://www.tannlegevakt.nu/ Men hvis der ikke er nært nok, tror jeg legevakten bør kunne hjelpe deg. Kopiert fra den lokale tannlegevakt-siden: "Ved behov for akutthjelp utenom åpningstidene til tannklinikkene og tannlegevakten, må tannlege kontaktes på privat telefon, se telefonkatalogen. Legevakten kan også i mange tilfeller være behjelpelige." Edit: Du hadde søkt ja, sorry så ikke det. Endret 29. juni 2022 av Undermann
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #18 Skrevet 30. juni 2022 Undermann skrev (11 timer siden): Der fins tannlegevakter, kan søke opp nærmeste her: https://www.tannlegevakt.nu/ Men hvis der ikke er nært nok, tror jeg legevakten bør kunne hjelpe deg. Kopiert fra den lokale tannlegevakt-siden: "Ved behov for akutthjelp utenom åpningstidene til tannklinikkene og tannlegevakten, må tannlege kontaktes på privat telefon, se telefonkatalogen. Legevakten kan også i mange tilfeller være behjelpelige." Edit: Du hadde søkt ja, sorry så ikke det. Prøvde legevakten men var ikke noe hjelp å få der..bare å dytte på mer ibux og paracet når jeg var hos legen for 2 dager siden og fikk beskjed om å unngå ibux pga halsbrann for det er kun ibux og paracet som funker på bihule betennelse og..så nei ble ett dilemma der.. men kasta innpå lell for den smerten er helt for jævlig. Ja jeg tok en nobligan og.Sovet som en stein i natt og ja nobliganen gjorde susen... nå har jeg fått meg en akutt time kl 12 en liten kjapp en så får nok en boks med apocillin som sist. Så det ordner seg vel. Takk for svar. TS Anonymkode: 6557b...44f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #19 Skrevet 30. juni 2022 Hvordan gikk det? Ble det apocillin? Anonymkode: ccaf8...ea0
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #20 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan gikk det? Ble det apocillin? Anonymkode: ccaf8...ea0 Lurer på det samme. Synes Norge har gode ordninger for de aller fleste ting, men er helt utrolig at det ikke finnes noen som kan ta i mot pasienter med akutte tannsmerter. Å få problemer med tennene sine er helt jævlig. Jeg har brukket ribbein, arm og sliter ofte med migrene, men ingen av disse problemene er som å ha tannverk, eller andre tannproblemer. Håper du fikk hjelp, Ts❤️ Anonymkode: 7b17d...243
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå