AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Hei Jeg har starta i en jobb hvor jeg enda ikke har rett på egenmeldingsdager (under 2 måneder ansatt). Så da jeg ble syk en gang i forrige uke fikk jeg sykemelding fra min fastlege. Denne sendte jeg da til arbeidsgiver fra NAV.no. Men arbeidsgiver mener å ikke ha mottatt denne og vil derfor trekke meg i lønn. Jeg har dessverre ofte opplevd rot med dette hos forskjellige arbeidsgiver at denne løsningen fungerer bare sånn halvveis. En gang fant ikke en annen arbeidsgiver sykemeldingen i det hele tatt selv om jeg kunne sende screenshot at den var sendt fra NAV.no. Noen erfaringer med dette? PS dette er i offentlig sektor. Anonymkode: 06fb1...ba6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Bytter du ofte jobb, å er du mye syk? Anonymkode: c004d...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 TS her altså jeg synes jo digitale sykemeldigner er bedre enn de papirsykemeldingene, men hva hjelper det når arbeidsgivere ofte må bruke lang tid på å finne dem eller ikke finner dem i det hele tatt i sine systemer? Kan være at en del arbeidsgivere har dårlig integrasjon med NAVs sykemeldingsløsning. Anonymkode: 06fb1...ba6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 Kom riktig arbeidsgiver og leder opp i sykemeldingen du sendte? Isåfall skal den komme frem, med mindre du ikke har huket av for å sende til arbeidsgiver. kan som du sier være rot i personalsystemene, men leder skal finne den i altinn Anonymkode: dd839...a60
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bytter du ofte jobb, å er du mye syk? Anonymkode: c004d...5ea Hva har egentlig dette med spørsmålet mitt å gjøre? Sannheten er at jeg hatt en del vikariater og kortere arbeidsforhold med midlertidige kontrakter og har dessverre hatt en del uflaks for å si det sånn. I forrige uke hadde jeg en magesjau feks som var det denne sykemeldingen gjaldt. Jeg tar jo ikke kontakt med fastlege fordi jeg synes det er veldig gøy med sykemeldinger. Anonymkode: 06fb1...ba6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 Hvis du hsr sendt den videre og retg srbeidsgiver/leder står på så kommer den i leders Mitt nav/bedrift. Uavhengig av system på arbeidsplassen. Aldri opplevd å ikke få sykmelding som ansatte sender videre. Tilgjengelig for meg så fort ansatt har sendt. Er du sikker på at du gjør det riktig? Høres rart ut med så mye tull. Anonymkode: 6f135...4ac 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei Jeg har starta i en jobb hvor jeg enda ikke har rett på egenmeldingsdager (under 2 måneder ansatt). Så da jeg ble syk en gang i forrige uke fikk jeg sykemelding fra min fastlege. Denne sendte jeg da til arbeidsgiver fra NAV.no. Men arbeidsgiver mener å ikke ha mottatt denne og vil derfor trekke meg i lønn. Jeg har dessverre ofte opplevd rot med dette hos forskjellige arbeidsgiver at denne løsningen fungerer bare sånn halvveis. En gang fant ikke en annen arbeidsgiver sykemeldingen i det hele tatt selv om jeg kunne sende screenshot at den var sendt fra NAV.no. Noen erfaringer med dette? PS dette er i offentlig sektor. Anonymkode: 06fb1...ba6 Da har du ikke satt inn riktig arbeidsgiver. Det er ditt ansvar. Anonymkode: 59707...0ce
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 Dersom du har sørget for at det står riktig arbeidsgiver på sykmeldingen så kommer den fram. Anonymkode: 43aad...0e5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 høres ut som at du skulker. hjemme pga magesjau? har ikke arbeidsplassen din toaletT? Anonymkode: 34f5c...bec
Topsi Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): høres ut som at du skulker. hjemme pga magesjau? har ikke arbeidsplassen din toaletT? Anonymkode: 34f5c...bec Har du lyst på norovirus som sprer seg rundt på din arbeidsplass? 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 Kanskje den har blitt send til gammel arbeidsgiver? Har ny arbeidsgiver meldt arbeidsforholdet inn til aa-registeret? Anonymkode: df831...be1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå