Gå til innhold

Er det normalt med 4 forkjølelser på et halvt år?blir bekymret.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei har nå en mild forkjølelse,dette er nr 4 i år ,er det egentlig mulig å være forkjølet 4 ganger på et halvt år.

Den forrige forkjølelse gikk over i bronkitt og bihulebetennelse .

Blir bekymret over dette synes det er ofte,er det normalt?

Anonymkode: 4def9...6f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger jo av mange ting. Noen har dårligere immunforsvar i perioder av diverse grunner: stress for eksempel. Tidligere infeksjoner og sykdommer vil også ofte senke immunforsvaret, slik at man dermed i en periode etter forrige sykdom blir mer mottakelig for ny smitte. Og så bare ruller det på. 

Antageligvis har du fått nedsatt immunforsvaret etter første infeksjon, og så kom neste og neste uten at du rakk å helt hente inn kroppen igjen etter hver runde.

Spiser du nok frukt og grønt i hverdagen, får du i deg alle vitaminene man trenger? 

Jeg fikk veldig mange infeksjoner veldig ofte i en periode på flere år av livet mitt, da jeg slet psykisk og stresset veldig pga det.  

Anonymkode: ac141...20e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt 3 hittil i år og det er unormalt mye til meg og være og..og alle tre har gått over i bihule betennelse. 

Anonymkode: 4d266...aad

Gjest Linny111
Skrevet

Jeg var forkjøla tre ganger på et halvt år i fjor høst/vinter. Alle jeg kjenner, har vært ekstra mye forkjøla nå etter gjenåpningen.

Skrevet

Jeg er "aldri" syk, men har vært forkjølet utrolig mye det siste halvåret. Jeg mistenker at det handler om det voldsomme smittevernet vi har hatt under koronaen da både vi voksne og ungene har vært unormalt lite syke de siste to årene. Føles som vi tar det igjen nå...

• Liker 1
Gjest Frankenstein1
Skrevet

Vet om folk som har hatt usedvanlig mange runder med forkjølelselignende sykdom etter gjenåpning, inkludert meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært forkjøla non stop siden juli i fjor. Bare siden påske har jeg hatt 5 forskjellige virus. Holder på å bli gal av dette. Legen sier det er normalt. 

Skal sies jeg har barn som drar med seg alt mulig hjem, og de smitter meg med alt.

Anonymkode: a7499...4bc

AnonymBruker
Skrevet

Voksne kan ha 4 forkjølelser/influensa i året ja. Barn opp til 8 ganger faktisk.

Anonymkode: 1d71e...b93

AnonymBruker
Skrevet

Har lurt på det samme. Har riktignok baby og småbarn så har sovet veldig dårlig i lang tid = nedsatt immunforsvar ;(

Anonymkode: 02bd3...423

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har vært forkjøla non stop siden juli i fjor. Bare siden påske har jeg hatt 5 forskjellige virus. Holder på å bli gal av dette. Legen sier det er normalt. 

Skal sies jeg har barn som drar med seg alt mulig hjem, og de smitter meg med alt.

Er det forkjølelse virus du har hatt siden påske?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt 3 siden 17. mai og en drøss før det 😄 Tror immunforsvaret er helt føkka etter pandemien.

Anonymkode: 9a54f...874

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

dårlig immunforsvar da. 

Anonymkode: 36df3...2e2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det har en sammenheng med vaksinene, som ødelegger immunforsvaret. Har ikke hatt en eneste merkbar forkjølelse på flere år, utenom noen timer med snufsing da jeg fikk korona før jul. 

Jeg er uvaksinert, spiser sunt, trener, klemmer, har ikke hverken spritet meg, brukt munnbind eller unngått folk de siste årene. Det spiller jo også inn på hvor syke folk blir nå. 

Anonymkode: 01ada...ab5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det forkjølelse virus du har hatt siden påske?

Ja, blir nesten bra igjen, så er det påan igjen med feber, snørr, hoste og sår hals om hverandre. Har hatt det slik siden i fjor sommer.

Blir skikkelig dårlig av det meste, og koronaen er ironisk nok det eneste som ikke gav mer enn lett kløe i nesen og halsen🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker det har en sammenheng med vaksinene, som ødelegger immunforsvaret. Har ikke hatt en eneste merkbar forkjølelse på flere år, utenom noen timer med snufsing da jeg fikk korona før jul. 

Jeg er uvaksinert, spiser sunt, trener, klemmer, har ikke hverken spritet meg, brukt munnbind eller unngått folk de siste årene. Det spiller jo også inn på hvor syke folk blir nå. 

Tenker du har helt rett. Har aldri før vært så syk som det siste året. Trippelvaksinert og vært påtvunget munnbind og sprit hele tiden. 

Etter jul kasta jeg både håndsprit og munnbind, kan umulig være sunt å drive på med det der😳 Fikk korona selvfølgelig, heldigvis egentlig😂 kommer aldri mer til å bruke det igjen😬

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn hadde jeg det en periode! Så fikk jeg alvorlig halsbetennelse, og gikk på antibiotika-kur. Har ikke vært syk etter det. Er noen år siden.

Mistenker at jeg har gått med noe basilusker i kroppen!

Anonymkode: 0df71...a86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har sikkert ikke små barn? Jeg er heller ikke vaksinert, men får likevel alle forkjølelsene til barna. Vært 4-5 kraftige siden høsten i fjor inkl corona i februar. Mannen som er vaksinert blir også syk og han har forsåvidt blitt enda dårligere og fikk influensa i tillegg i mars (ikke vi andre uvaksinerte). Men det er vel (foreløpig) bare en konspirasjonsteori at vaksinen reduserer immunforsvaret;)

Anonymkode: 50b4a...94e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har sikkert ikke små barn? Jeg er heller ikke vaksinert, men får likevel alle forkjølelsene til barna. Vært 4-5 kraftige siden høsten i fjor inkl corona i februar. Mannen som er vaksinert blir også syk og han har forsåvidt blitt enda dårligere og fikk influensa i tillegg i mars (ikke vi andre uvaksinerte). Men det er vel (foreløpig) bare en konspirasjonsteori at vaksinen reduserer immunforsvaret;)

Anonymkode: 50b4a...94e

Jeg har to barn på 5 og 8, de er veldig skjeldent syke de også, litt snufsete her og der, men ikke hjemme fra skole/bhg mer enn kanskje 1 dag i løpet av et år. 

Rundt meg ser jeg samme tendensen overalt, vaksinerte blir sjuke over en lav sko, mens uvaksinerte holder seg friske. Men nå er det en kollerasjon mellom å droppe vaksine og å spise sunt og droppe tiltak i min omgangskrets, så jeg er åpen for at de andre faktorene spiller inn. :)

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har hatt tre kraftige forkjølelser pluss covid siden januar...

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av dette året har jeg hatt corona, streptokokker, bronkitt og to halsbetennelser. 

Av tiltak for å bli bedre har jeg begynt med D vitamin, sunnere mat, mer søvn, astmamedisiner (har astma bare sjelden reaksjon) og sluttet å røyke. 

Det har hjulpet endel med mine tiltak, men rakk en mild halsbetennelse til nå.

Anonymkode: 3d0cc...ddd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...