valentino Skrevet 15. november 2005 #1 Skrevet 15. november 2005 (endret) Hvordan vil dere se på et forhold hvor kvinnen har mer selvtillit enn mannen med tanke på å finne seg en ny partner. Hun vet at dersom forholdet tar slutt så kan hun finne seg en ny mann enkelt. Hun vet altså hvilke knapper hun skal trykke på. Mannen på sin side er usikker på dette. Han frykter kanskje at han vil leve de neste 10 årene i ensomhet dersom forholdet tar slutt. Årsaken til at jeg spør er de siste studiene av Franco, hvor han skriver: "All men should be kept by law from getting married or involved in a long-term relationship before they become expert seducers and have laid at least 50 women!" Endret 15. november 2005 av valentino
Arkana Skrevet 15. november 2005 #2 Skrevet 15. november 2005 Jeg synes dette var en underlig problemstilling. Jeg har enda ikke hørt om par som diskuterer hvem som har størst sjanse for å finne en annen. Jeg har da aldri tenkt på sjansen for å finne en annen om forholdet skulle ta slutt, jeg har jo funnet den jeg skal dele livet med, andre menn og sjansen for å få dem er helt uinteressante. Og jeg har ikke inntrykk av at dette er noe andre tenker på heller, hverken menn eller kvinner. Er man i et godt forhold går man vel ikke rundt og tenker på at det skal ta slutt og hva som skjer etterpå. Hvis vi ser bort fra dette ser jeg jo likevel at det kan bli et problem. Jeg tror ikke det er selve "sjansen for å finne en annen" som er problemet, men selvtilliten. Like barn leker best, og to mennesker som har så ulik selvtillit vil neppe ha det så godt sammen. Dessuten kan det jo føre til at den som har lavest selvtillit har en høyere terskel for å gå og tolererer mer fra den andre, og det kan det vel neppe komme noe godt ut av. Man skal ikke bare "holde ut" i et forhold, man skal ha det godt.
Caramba Skrevet 15. november 2005 #3 Skrevet 15. november 2005 Årsaken til at jeg spør er de siste studiene av Franco, hvor han skriver: "All men should be kept by law from getting married or involved in a long-term relationship before they become expert seducers and have laid at least 50 women!" ← Vel, akkurat det der sitatet synes jeg er veldig sånn selvhjelp-greie, ala Menn er fra Mars, Kvinner er fra Venus. Sånn generalisering er veldig amerikansk for meg og ikke alltid overførbar på norske forhold. Tviler på at alle gifte menn i norge har minst hatt seg med 50 damer før de fant den rette... Det andre problemet du beskriver har sikkert veldig med selvtillitt å gjøre. Den ene parten føler at den andre bare kan knipse med fingrene så kommer gutta/jentene løpende. Ikke sikkert det alltid er tilfelle. Han frykter kanskje at han vil leve de neste 10 årene i ensomhet dersom forholdet tar slutt. Den der følelsen er nok ikke så uvanlig, nei.... Men ikke allt man frykter blir til virkelighet. Mye sitter i ens eget hode. Det beste er å jobbe med sitt eget selvbilde og ikke tro at andre er så utrolig mye tøffere og atraktiv en man er selv.
valentino Skrevet 15. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2005 Mye sitter i ens eget hode. Det beste er å jobbe med sitt eget selvbilde og ikke tro at andre er så utrolig mye tøffere og atraktiv en man er selv. ← Og det er vel det han mener med å forføre et utall før man går inn i et langvarig forhold. Man får den selvtillitten som behøves.
Gjest Bellatrix Skrevet 15. november 2005 #5 Skrevet 15. november 2005 Man trenger da ikke ha hatt seg med mange for å ha selvtillit.
Gjest Bellatrix Skrevet 15. november 2005 #6 Skrevet 15. november 2005 Ellers er jeg enig med Arkana. Om man skal gå rundt å tenke på hvem som har størst sjanse for noe etterpå blir desturktivt. Både for den som tenker på det og forholdet.
Caramba Skrevet 15. november 2005 #7 Skrevet 15. november 2005 Og det er vel det han mener med å forføre et utall før man går inn i et langvarig forhold. Man får den selvtillitten som behøves. ← Men med på kjøpet kan du også få en del andre ting.... Barn, kjønnsykdommer og en ekkel kynisme... Jeg personlig er ikke noen fan av Casanovaer, det er et eller annet usympatisk med en mann som tror han kan legge ned allt på to ben, og JA det vises ofte. Har et par kollegaer og bekjente jeg ikke ville rørt med ildtang for å si det sånn...
Nabodama Skrevet 15. november 2005 #8 Skrevet 15. november 2005 Men med på kjøpet kan du også få en del andre ting.... Barn, kjønnsykdommer og en ekkel kynisme... Jeg personlig er ikke noen fan av Casanovaer, det er et eller annet usympatisk med en mann som tror han kan legge ned allt på to ben, og JA det vises ofte. Har et par kollegaer og bekjente jeg ikke ville rørt med ildtang for å si det sånn... ← Helt og absolutt enig med deg! Playere får gå i fred for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå