Gå til innhold

Dere som gikk for nr. 3

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 33 når minstemann og tredje i rekka ble født. Slitsomt med enda flere år med lite søvn, men herremin så herlig også. Barna har så nære bånd og vi trives veldig godt sammen som en familie. Begge er i full jobb, to barnehagebarn og et skolebarn. Jeg er trener for eldste i fotball/håndball, så livet dreier seg jo mye om barna. For oss er det akkurat sånn vi vil ha det. Det er dog enda viktigere å være to om alt. Jeg hadde ikke hatt det så bra hvis ikke mannen min var supermann. Har du overskudd og økonomi til en til så anbefales det sterkt herfra.

Anonymkode: 416dc...f4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle gode ting er tre. Det er mer slitsomt, en til som roter, flere klær å vaske, men det er verdt det. 

Anonymkode: 998c7...fa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk kalde føtter 🙁 ble gravid høsten som var å tenkte å beholde. Det var planen. Men fikk superangst for absolutt ALT -og jeg fikk utført abort den aller siste dagen det var lov uten å måtte søke. Jeg angrer så jævlig, så nå husker jeg bare hvorfor jeg vill ha en en tredje, har glemt alle de negative tankene nå selvfølgelig. Jeg blir 38 nå snart.. føler også det er helt meningsløst å bli gravid på nytt nå etter en sånn opplevelse. Lurt å være forberedt på at tvilen kan bli MYE sterkere når spiren først sitter. Følte meg situasjonsklaustrofobisk💔

Anonymkode: 57f22...64a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har utbetalt etter skatt ca 60-70 i mnd. Det er ikke en svimlende sum akkurat. Har litt over 1 mill.i huslån med nesten ingen renter igjen. Nå er mine tenåringer,men det er så absolutt den dyreste alderen synes jeg. 

Anonymkode: aa1f8...edf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er en grunn til at vi diskuterer på et anonymt forum da, er forresten frivillig å svare.. nettopp fordi det tydeligvis er tabu for mange dette med økonomi. Jeg spurte fordi jeg synes det er nyttig å vite hvordan andre lever, slik at man får et bedre bilde av hva en kan forvente med 3 barn på en gjennomsnittlig inntekt da vi er i tenkeboksen.. vet at mye går på prioriteringer. Ser jo at hvis vi skulle fått en nr. 3 med dagens inntekt så måtte vi ha droppet mye "luksus" som fine/hyppige ferier, lite nye klær og utstyr, spise veldig billig osv.. rett og slett unne seg mindre av alt. Så spørs det da, hva som er viktigst for en.. 

Anonymkode: f3a28...656

Vi reiser ikke mindre med tredjemann. Han har vært for mye mer enn da vi hadde 2 barn, rett og slett fordi de er to tette barn så vi tenkte mer praktisk enn med tredjemann. Da han kom, de to var mye større,kunne hjelpe mer, var mer selvstendige så me 3 barn ble det faktisk lettere. Når det gjelder klær så fikk ikke andremann nye klær. Han delte med førstemann i mye større grad. Men det er min mantra, jeg bruker ting jeg har,ikke for å spare penger nødvendigvis men fordi jeg synes det er latterlig uklokt kjøpe t skjorte på t skjorte. 

Anonymkode: bc6fa...700

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg forveksler et svar her inne til å være TS sitt, men dersom det faktisk er sånn at mannen er ganske skeptisk til nr.3 nå, så er dette noe du bør ta med i vurderingen.

Skal du gjøre dette, må dette være noe mannen også har lyst til, og ikke noe han halvhjertet gir etter til slutt fordi du har så lyst, for det kan dermed ende med samlivsbrudd fordi mannen ikke orker å gå gjennom småbarnsfasen en gang til, og det er jo veldig synd for de andre barna.

Anonymkode: 15f3b...1a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om jeg forveksler et svar her inne til å være TS sitt, men dersom det faktisk er sånn at mannen er ganske skeptisk til nr.3 nå, så er dette noe du bør ta med i vurderingen.

Skal du gjøre dette, må dette være noe mannen også har lyst til, og ikke noe han halvhjertet gir etter til slutt fordi du har så lyst, for det kan dermed ende med samlivsbrudd fordi mannen ikke orker å gå gjennom småbarnsfasen en gang til, og det er jo veldig synd for de andre barna.

Anonymkode: 15f3b...1a9

Veldig godt poeng, altså. Jeg er selvsagt helt enig. Jeg skal ikke trumfe gjennom noe han ikke vil uansett. Men jeg er den som helt klart tenker lengre frem enn han. At de få familiemedlemmene vi har er gamle og dør om ikke mange år. Våre barn kommer ikke til å ha noen nær familie i livet sitt, bortsett fra hverandre. Og jeg er kanskje den som kjenner det mest på kroppen at tiden renner ut. Hvis ikke nå, så skjer det aldri. Min store sorg i livet har vært å ikke ha familie. Jeg burde jo sette pris på den familien jeg har, men for min del mangler det en person. Og det er jo typisk, når man først begynner å tenke på det, at man ser for seg en person. 
Men, vi har det bra slik vi har det. Hvem vet hvordan det vil bli med nr. 3. Enn om barnet er syk, for eksempel? Vil selvsagt bli like glad i barnet. Men man vet jo ikke hvordan det vil bli. Men jeg merker at jeg savner å ha mindre barn. Våre er selvstendige og rolige barn. Det er kjempefint på mange måter. Men det føles vemodig å innfinne seg med at en tid er forbi for godt. 
ts 

Anonymkode: d5e1d...e99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tjener alle her som har mer enn to barn over snittet? Hva mener dere med "god økonomi"? Spør fordi vi er to stk med to små barn som tjener helt gjennomsnittlig, ser ikke hvordan vi skulle hatt råd til tre barn uten å leve som fattiglus.. og vi bor på bygda. 

Anonymkode: f3a28...656

Mannen tjener normalt, jeg er ufør. Minstesats.

Anonymkode: 78381...d6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...