AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #21 Skrevet 29. juni 2022 Fordi jeg hadde lyst på jente. Ja, det ble som jeg så for meg. Bortsett fra at jenta er skikkelig pappadalt. 😆 Anonymkode: 78381...d6a
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #22 Skrevet 29. juni 2022 Vi angra på nr.3, så alt er ikke en dans på roses selv om der virker slik på kg. Tredjemann velta virkelig lasset. Nr.2 ble en baby igjen, tredje hadde kolikk, eldste begynte å utagere og guda meg for et styr. Det er det ennå, flere år siden. Nr.3 har vært vanskelig hele veien. Mange jeg kjenner gikk også fra hverandre etter nr.2 og 3. Anonymkode: 76667...dc8 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #23 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi angra på nr.3, så alt er ikke en dans på roses selv om der virker slik på kg. Tredjemann velta virkelig lasset. Nr.2 ble en baby igjen, tredje hadde kolikk, eldste begynte å utagere og guda meg for et styr. Det er det ennå, flere år siden. Nr.3 har vært vanskelig hele veien. Mange jeg kjenner gikk også fra hverandre etter nr.2 og 3. Anonymkode: 76667...dc8 Er nok noe i det der. I omgangskretsen vår er det de med færrest barn som har holdt sammen lengst. Anonymkode: c0d31...e12 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #24 Skrevet 29. juni 2022 Vi hadde lyst på flere da vi hadde to. Jeg var 31 år da vi fikk tredjemann. Det har gått over all forventning. Vi elsker den lille flokken vår, hver og en bidrar de med sine gode sider. Utelukker ikke en til om et par år. Barn er helt fantastiske. Anonymkode: ad3ae...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #25 Skrevet 30. juni 2022 Herlig kaos i småbarnstiden, og får enda mer igjen for det når de blir voksne🥰 jeg ville aldri vært foruten en av barna❤️ Anonymkode: 64ac4...be9
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #26 Skrevet 30. juni 2022 Jeg digger unger! Alle aldre har sine utfordringer og alle har sin sjarm. Jeg har fire barn, og hadde det ikke vært for at siste kom da jeg car 41 år, så hadde vi nok gått for én til. Vi har ressurser, økonomi og tid til å følge dem opp alle sammen. Men det handler nok også om at vi ikke har fått dem tett, det er 18 år mellom eldste og yngste. Jeg elsker å ha ungene mine rundt meg og jeg blir varm i hjertet når jeg har de alle sammen samlet og jeg ser hvor flotte folk de er og hvor gode de er med hverandre ❤❤. Så hvis dere har tid, ressurser økonomi og LIKER å være sammen med barn, så kjør på 👍 Anonymkode: feb43...a85 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #27 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fikk nr 3, når jeg 42, aldri angret, da var de andre 22 og 10 Anonymkode: d8c7a...8e8 Godt vi er forskjellige! Dette hadde vært mitt mareritt. Evig småbarnsmor liksom.. Anonymkode: f3a28...656
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #28 Skrevet 30. juni 2022 Fikk nr tre når vi var 33. Hadde to gutter og tredje ble en jente. Nå er de tenåringer. Har absolutt aldri angret,men merker at pengene flyr. Jeg ønsket meg også en større familie og tenkte at den må jeg lage selv. Anonymkode: aa1f8...edf
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #29 Skrevet 30. juni 2022 Tjener alle her som har mer enn to barn over snittet? Hva mener dere med "god økonomi"? Spør fordi vi er to stk med to små barn som tjener helt gjennomsnittlig, ser ikke hvordan vi skulle hatt råd til tre barn uten å leve som fattiglus.. og vi bor på bygda. Anonymkode: f3a28...656
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #30 Skrevet 30. juni 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: Tjener alle her som har mer enn to barn over snittet? Hva mener dere med "god økonomi"? Spør fordi vi er to stk med to små barn som tjener helt gjennomsnittlig, ser ikke hvordan vi skulle hatt råd til tre barn uten å leve som fattiglus.. og vi bor på bygda. Anonymkode: f3a28...656 Vi tjener litt over snittet, men bor dyrt, så tror vi har normalt til overs etter faste utgifter. Anonymkode: 1e977...b22
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #31 Skrevet 30. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Tjener alle her som har mer enn to barn over snittet? Hva mener dere med "god økonomi"? Spør fordi vi er to stk med to små barn som tjener helt gjennomsnittlig, ser ikke hvordan vi skulle hatt råd til tre barn uten å leve som fattiglus.. og vi bor på bygda. Anonymkode: f3a28...656 Tjah...for tredjemann hadde jeg allerede alt av utstyr og klær. Vi måtte kjøpe ny bil men det måtte vi uansett. Bare vi måtte tenke nytt. Altså se etter 3 hele seter og vi kunne ikke kjøpe hvilken som helst. Jeg ser ikke at tredjemann tar alt for mye fra matbudjettet men vi lager jo også alt av mat selv. Men jeg er jo sånn. Må ikke ha merkeklær, barn må ikke ha alt nytt, jeg har alltid kjøpt klær og utstyr på salg. Når det gjelder ferier, tenker jeg heller nytt og spennende. Vi kan godt kjøre bil til Tyskland feks, all inclusive hoteller er ikke alltid det beste osv. Anonymkode: bc6fa...700
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #32 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tjener alle her som har mer enn to barn over snittet? Hva mener dere med "god økonomi"? Spør fordi vi er to stk med to små barn som tjener helt gjennomsnittlig, ser ikke hvordan vi skulle hatt råd til tre barn uten å leve som fattiglus.. og vi bor på bygda. Anonymkode: f3a28...656 Vi har en samlet inntekt på ca 1 800 000 + bonuser i året, har ca 2 000 000 i gjeld, enebolig, to biler og hytte. Pengene flyr helt klart med fire barn. Anonymkode: feb43...a85
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #33 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tjener alle her som har mer enn to barn over snittet? Hva mener dere med "god økonomi"? Spør fordi vi er to stk med to små barn som tjener helt gjennomsnittlig, ser ikke hvordan vi skulle hatt råd til tre barn uten å leve som fattiglus.. og vi bor på bygda. Anonymkode: f3a28...656 Samme tanke fikk jeg😅 vi ønsker nummer 3, men kan ikke forstå hvordan vi skal få råd til det. Tjener helt gjennomsnittlig tror jeg (950 000 til sammen før skatt). Men sitter også med en følelse av at alle andre rundt oss har skikkelig god råd selv om de har samme lønn som oss osv. tror mye økonomisk slit og stress blir skjult. Anonymkode: 3d90f...e07 1
Arkana Skrevet 30. juni 2022 #34 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme tanke fikk jeg😅 vi ønsker nummer 3, men kan ikke forstå hvordan vi skal få råd til det. Tjener helt gjennomsnittlig tror jeg (950 000 til sammen før skatt). Men sitter også med en følelse av at alle andre rundt oss har skikkelig god råd selv om de har samme lønn som oss osv. tror mye økonomisk slit og stress blir skjult. Anonymkode: 3d90f...e07 Jeg synes det er ganske spesielt å anta at fordi andre får mer ut av samme inntekt så skjuler de økonomisk slit. Kanskje de rett og slett bare bruker pengene sine på en smartere måte enn dere gjør? Man kan ikke bare se på inntekt når man vurderer hvordan økonomien er. Kanskje de dere oppfatter som at har god råd kom seg inn på boligmarkedet tidlig og dermed har mye mindre lån enn dere, det har utrolig mye å si for økonomien som helhet. Hva er det ellers som gjør at dere tenker at andre med tilsvarende inntekt har så god råd? Kanskje reiser de på fine ferier eller spiser ute mye, men samtidig ser dere ikke at grunnen til at de har råd til dyre ferier er fordi de sjelden pusser opp hjemme og bytter bil bare hvert 15. år, kanskje arver de mye klær og er sparsommelige på matbutikken. Det er lett å se seg blind på hva andre har råd til og glemme hva en selv bruker penger på og som andre ikke gjør. Jeg synes man generelt skal være forsiktig med å synse om andres økonomi bare ut fra det dere ser utad.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #35 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvorfor gjorde dere det? Og ble det slik dere hadde håpt og sett for dere? Og hvor gamle var dere? Jeg er straks 39 år, og har to barn. Eldste er 9 år. Vi foreldre har begge lite nær familie. Det er nok hovedårsaken til at jeg ønsker nr. 3. Rett og slett å lage den familien man savner selv. Og at barna skal ha hverandre og større familie som voksen. Jeg kjenner også på at tiden renner ut. Det er nå eller aldri, med tanke på alderen min. Jeg er redd jeg kommer til å angre om jeg ikke går for nr. 3 nå. Anonymkode: d5e1d...e99 Vi gikk for nr 3 fordi vi hadde lyst på stor familie, da vi begge kommer fra søskenflokker på 4 barn. Vi ønsket det samme for våre barn. Jeg var i slutten av 20-årene og mannen min godt opp i 30-årene. Det ble absolutt ikke som vi hadde sett for oss. Ser du har fått mest positive svar her, så tenkte bare å belyse hva som også kan skje, selv om det er sjeldent. For oss endte det opp med at når barnet ble født hadde det et veldig sjeldent syndrom, som genererte sykehusbesøk og sykehusopphold. Barnet er pleietrengende, kan ikke spise selv og får mat gjennom en slange på magen, må passes 24/7, sover lite på natta, kan ikke snakke og må bruke tegnspråk. Vi må har personale fra kommunen inn i hjemmet vårt for hjelp… altså familielivet vårt er totalt endret. Jeg kan heller ikke jobbe fordi barnet er våkent store deler av natten til tross for sovemedisin. Prøver ikke å få sympati her, men ville bare si hvordan et barn også kan velte hele lasset! Anonymkode: 2dfc2...e68 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #36 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har en samlet inntekt på ca 1 800 000 + bonuser i året, har ca 2 000 000 i gjeld, enebolig, to biler og hytte. Pengene flyr helt klart med fire barn. Anonymkode: feb43...a85 God råd og lite gjeld altså. Anonymkode: f3a28...656
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #37 Skrevet 30. juni 2022 Arkana skrev (38 minutter siden): Jeg synes det er ganske spesielt å anta at fordi andre får mer ut av samme inntekt så skjuler de økonomisk slit. Kanskje de rett og slett bare bruker pengene sine på en smartere måte enn dere gjør? Man kan ikke bare se på inntekt når man vurderer hvordan økonomien er. Kanskje de dere oppfatter som at har god råd kom seg inn på boligmarkedet tidlig og dermed har mye mindre lån enn dere, det har utrolig mye å si for økonomien som helhet. Hva er det ellers som gjør at dere tenker at andre med tilsvarende inntekt har så god råd? Kanskje reiser de på fine ferier eller spiser ute mye, men samtidig ser dere ikke at grunnen til at de har råd til dyre ferier er fordi de sjelden pusser opp hjemme og bytter bil bare hvert 15. år, kanskje arver de mye klær og er sparsommelige på matbutikken. Det er lett å se seg blind på hva andre har råd til og glemme hva en selv bruker penger på og som andre ikke gjør. Jeg synes man generelt skal være forsiktig med å synse om andres økonomi bare ut fra det dere ser utad. Det er en grunn til at vi diskuterer på et anonymt forum da, er forresten frivillig å svare.. nettopp fordi det tydeligvis er tabu for mange dette med økonomi. Jeg spurte fordi jeg synes det er nyttig å vite hvordan andre lever, slik at man får et bedre bilde av hva en kan forvente med 3 barn på en gjennomsnittlig inntekt da vi er i tenkeboksen.. vet at mye går på prioriteringer. Ser jo at hvis vi skulle fått en nr. 3 med dagens inntekt så måtte vi ha droppet mye "luksus" som fine/hyppige ferier, lite nye klær og utstyr, spise veldig billig osv.. rett og slett unne seg mindre av alt. Så spørs det da, hva som er viktigst for en.. Anonymkode: f3a28...656
Arkana Skrevet 30. juni 2022 #38 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en grunn til at vi diskuterer på et anonymt forum da, er forresten frivillig å svare.. nettopp fordi det tydeligvis er tabu for mange dette med økonomi. Jeg spurte fordi jeg synes det er nyttig å vite hvordan andre lever, slik at man får et bedre bilde av hva en kan forvente med 3 barn på en gjennomsnittlig inntekt da vi er i tenkeboksen.. vet at mye går på prioriteringer. Ser jo at hvis vi skulle fått en nr. 3 med dagens inntekt så måtte vi ha droppet mye "luksus" som fine/hyppige ferier, lite nye klær og utstyr, spise veldig billig osv.. rett og slett unne seg mindre av alt. Så spørs det da, hva som er viktigst for en.. Anonymkode: f3a28...656 Ja, det er jeg helt enig i, man må finne ut av hva som er viktigst.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #39 Skrevet 30. juni 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Tjener alle her som har mer enn to barn over snittet? Hva mener dere med "god økonomi"? Spør fordi vi er to stk med to små barn som tjener helt gjennomsnittlig, ser ikke hvordan vi skulle hatt råd til tre barn uten å leve som fattiglus.. og vi bor på bygda. Anonymkode: f3a28...656 Vi har utbetalt rundt 36.000 i måneden inkludert barnetrygd. Bor på bygda, billig hus (4 soverom/200 kvm), så det er mer enn nok til å forsørge 2 voksne og 3 barn. Vil si vi har helt ok, om ikke GOD, økonomi. Når det gjelder spørsmålet til TS så kjørte vi på med nummer 3 mens vi var i babybobla med #2, fikk to veldig tette barn og er glade for det. Det ble ikke en veldig planlagt baby nummer 3, hele samtalen var vel egentlig "skal vi ha en til, så må vi nesten kjøre på, vi begynner å bli gamle" og mannen sa "ok". Jeg var 37 da yngste ble født. Ingen grunn til å få nummer 3 utover at vi hadde lyst på en til, altså. Trenger man mer grunn enn det? Anonymkode: a5f3b...79d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #40 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har utbetalt rundt 36.000 i måneden inkludert barnetrygd. Bor på bygda, billig hus (4 soverom/200 kvm), så det er mer enn nok til å forsørge 2 voksne og 3 barn. Vil si vi har helt ok, om ikke GOD, økonomi. Når det gjelder spørsmålet til TS så kjørte vi på med nummer 3 mens vi var i babybobla med #2, fikk to veldig tette barn og er glade for det. Det ble ikke en veldig planlagt baby nummer 3, hele samtalen var vel egentlig "skal vi ha en til, så må vi nesten kjøre på, vi begynner å bli gamle" og mannen sa "ok". Jeg var 37 da yngste ble født. Ingen grunn til å få nummer 3 utover at vi hadde lyst på en til, altså. Trenger man mer grunn enn det? Anonymkode: a5f3b...79d Skjønner! Jeg er 10 år yngre enn deg, så har litt bedre tid.. barna er 6 mnd og 2,5, akkurat nå spyr jeg av tanken på en nr 3 🤣 Men ønsker ingen attpåklatt, så skal vi ha en til så skal det skje innen de neste 3-4 årene. Må bare bestemme oss først om det er verdt det, både økonomisk og praktisk! Anonymkode: f3a28...656 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå