Gå til innhold

Reiseforsikrings varighet i utlandet!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ringte for å forlenge reiseforsikringen min hos IF, for den er kun gyldig i 45 dager i utlandet, blir man mer enn 45 dager må den forlenges. De regnet ut mot slutten av august altså 42 dager ekstra og det kostet 4000,-. Det var mye.  

Du som blir lenger i utlandet hvordan gjør du det med reiseforsikringen og forlengelse?

Anonymkode: db9e5...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er nok ikke noen ublu pris det der. Har noen venner som ofte reiser på ferie til Asia på lengre turer, de pleier å kjøpe forsikring lokalt. Ikke noe asiatisk forsikring men gjennom Allianz.

Anonymkode: 34e76...3ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dyrt med forlengelse ja, men det er helt nødvendig. Ring rundt til andre forsikringsselskaper og sammenlign pris. 

Anonymkode: efe84...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gouda var det vel som pleide å selge forsikring for de som er lenge på tur

Anonymkode: 905e1...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 70 dagers reiseforsikring og topp i sparebank 1 syns ikke den er noe ublu pris.

Anonymkode: 3b0b1...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har 70 dagers reiseforsikring og topp i sparebank 1 syns ikke den er noe ublu pris.

Sjekket nå betaler 1195 per år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjipt da. Jeg har reiseforsikring (familie) i Frende. 75 d. 2000,- i året. 

Anonymkode: fb1a4...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 90 dager i Tryg og betaler mindre enn 1500 for hele familien pr år

Endret av dyptvann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 16.34):

Du som blir lenger i utlandet hvordan gjør du det med reiseforsikringen og forlengelse?

Forlenger aldri, da det aller viktigste er medisinsk behandling som man får gjennom europeisk helsetrygdkort, som er gratis å gjelder dit jeg har reist de siste 10 årene. Gjelder ikke overalt i verden dog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Chomsky89 skrev (5 minutter siden):

Forlenger aldri, da det aller viktigste er medisinsk behandling som man får gjennom europeisk helsetrygdkort, som er gratis å gjelder dit jeg har reist de siste 10 årene. Gjelder ikke overalt i verden dog. 

Helt til den dagen du havner i respirasjon og må fraktes hjem, levende eller død. Da er prislappen 700.000+++

Man må ha reiseforsikring for hele oppholdet. 

Anonymkode: c06b8...998

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt til den dagen du havner i respirasjon og må fraktes hjem, levende eller død. Da er prislappen 700.000+++

Skulle det skje, Har jeg en annen forsikring som dekker det, men kremasjon i utlandet ville nok vert aktuelt uten den. Skjer ofte i slike situasjoner når vedkommende ikke er forsikret. 

Men  det er nok lurt å ha forsikret hele oppholdet selv om du har det kortet å er innenfor dekningsområdet ja.

Endret av Chomsky89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Chomsky89 skrev (På 2.7.2022 den 0.00):

Skulle det skje, Har jeg en annen forsikring som dekker det, men kremasjon i utlandet ville nok vert aktuelt uten den. Skjer ofte i slike situasjoner når vedkommende ikke er forsikret. 

Men  det er nok lurt å ha forsikret hele oppholdet selv om du har det kortet å er innenfor dekningsområdet ja.

Såkalt reiseforsikring?

Anonymkode: c06b8...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Såkalt reiseforsikring?

Ulykkesforsikring. Dekker "kun" alvorlige ting, men gjelder i utlandet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...