Gå til innhold

Reiseforsikrings varighet i utlandet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ringte for å forlenge reiseforsikringen min hos IF, for den er kun gyldig i 45 dager i utlandet, blir man mer enn 45 dager må den forlenges. De regnet ut mot slutten av august altså 42 dager ekstra og det kostet 4000,-. Det var mye.  

Du som blir lenger i utlandet hvordan gjør du det med reiseforsikringen og forlengelse?

Anonymkode: db9e5...1af

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke noen ublu pris det der. Har noen venner som ofte reiser på ferie til Asia på lengre turer, de pleier å kjøpe forsikring lokalt. Ikke noe asiatisk forsikring men gjennom Allianz.

Anonymkode: 34e76...3ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dyrt med forlengelse ja, men det er helt nødvendig. Ring rundt til andre forsikringsselskaper og sammenlign pris. 

Anonymkode: efe84...b39

AnonymBruker
Skrevet

Gouda var det vel som pleide å selge forsikring for de som er lenge på tur

Anonymkode: 905e1...d9e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 70 dagers reiseforsikring og topp i sparebank 1 syns ikke den er noe ublu pris.

Anonymkode: 3b0b1...b58

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har 70 dagers reiseforsikring og topp i sparebank 1 syns ikke den er noe ublu pris.

Sjekket nå betaler 1195 per år

AnonymBruker
Skrevet

Kjipt da. Jeg har reiseforsikring (familie) i Frende. 75 d. 2000,- i året. 

Anonymkode: fb1a4...3ec

Skrevet (endret)

Har 90 dager i Tryg og betaler mindre enn 1500 for hele familien pr år

Endret av dyptvann
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 16.34):

Du som blir lenger i utlandet hvordan gjør du det med reiseforsikringen og forlengelse?

Forlenger aldri, da det aller viktigste er medisinsk behandling som man får gjennom europeisk helsetrygdkort, som er gratis å gjelder dit jeg har reist de siste 10 årene. Gjelder ikke overalt i verden dog. 

AnonymBruker
Skrevet
Chomsky89 skrev (5 minutter siden):

Forlenger aldri, da det aller viktigste er medisinsk behandling som man får gjennom europeisk helsetrygdkort, som er gratis å gjelder dit jeg har reist de siste 10 årene. Gjelder ikke overalt i verden dog. 

Helt til den dagen du havner i respirasjon og må fraktes hjem, levende eller død. Da er prislappen 700.000+++

Man må ha reiseforsikring for hele oppholdet. 

Anonymkode: c06b8...998

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt til den dagen du havner i respirasjon og må fraktes hjem, levende eller død. Da er prislappen 700.000+++

Skulle det skje, Har jeg en annen forsikring som dekker det, men kremasjon i utlandet ville nok vert aktuelt uten den. Skjer ofte i slike situasjoner når vedkommende ikke er forsikret. 

Men  det er nok lurt å ha forsikret hele oppholdet selv om du har det kortet å er innenfor dekningsområdet ja.

Endret av Chomsky89
AnonymBruker
Skrevet
Chomsky89 skrev (På 2.7.2022 den 0.00):

Skulle det skje, Har jeg en annen forsikring som dekker det, men kremasjon i utlandet ville nok vert aktuelt uten den. Skjer ofte i slike situasjoner når vedkommende ikke er forsikret. 

Men  det er nok lurt å ha forsikret hele oppholdet selv om du har det kortet å er innenfor dekningsområdet ja.

Såkalt reiseforsikring?

Anonymkode: c06b8...998

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Såkalt reiseforsikring?

Ulykkesforsikring. Dekker "kun" alvorlige ting, men gjelder i utlandet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...