Heihei1002 Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Hei! Skal studere til høsten og har flyttet med forelder til studiested. Skal betale for leie og mat, og lurte derfor på hva som gjelder med tanke på studielån og omgjøring av stipend. Har lest at man ikke kan få 40 % av lånet omgjort til stipend om man bor hjemme hos forelder, men synes det er dumt når jeg uansett skal betale for leie og mat. Finnes det noen unntak eller alternativer?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Hmm, interessant problemstilling. Hvis du og en forelder flytter inn i en ny adresse og du kan få en leiekontrakt, tror jeg at det skal gå fint. Fordi da er det leiekontrakten du viser til ved kontroll. Gitt at forelderen ikke eier boligen. Anonymkode: 6db03...3ba
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 I utgangspunktet er kravet at du må bo borte fra foreldrene dine for å få omgjøring. Men jeg vil anbefale deg å ringe Lånekassen. De vil kunne gi bedre svar enn du får her. Anonymkode: cb793...b63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå