AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Min sønns bestevenn praktiserer barnehageklær og hjemmeklær. Det betyr at når min sønn skal på besøk dit så må vi sende med ekstra tøy, fordi alle klær byttes innerst til ytterst når de kommer hjem fra barnehagen. Vi havnet nå i en situasjon der barnehagen trodde de ekstra klærne var «skifttøy» og brukte de i barnehagen. Fikk en sur melding av moren om at vi hadde glemt hjemmetøy og at min sønn nå fikk låne klær av sin venn. er ikke dette litt ekstremt? Jeg syntes selv vi har en god nok hygene, og er litt redd for at dette stresset med skifting skal smitte over på mitt barn (at han skal bli redd for bakterier etc.) eg ser at vennen til mitt barn er veldig opptatt av bakterier. Burde jeg bekymre meg? Anonymkode: 193df...f38
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Er vel bare å beklage at barnehagen gjorde feil og merke klærne barnet skal ha med videre bedre en annen gang. Alle er ulike, noen tillater at man går med sko inne, andre ikke. Vi i familien her bytter også gjerne klær når vi kommer hjem fra skole/jobb. Vi voksne fordi jobbklær er så formelle og ungene (tenåringer) fordi de føler seg svette etter en hel skolefag og laaang bakke hjem. Vi krever det ikke av andre derimot, men om man på vår-høst ser hvor mye sand barn tar med seg inn etter å ha lekt ute kan jeg forstå at mange vil holde sand og grismengden til et minimum. Anonymkode: a6699...c0b 8 1
Kakaoen Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 Det er veldig ekstremt ja! Aldri vært borti noe lignende her. Og at moren ble sur på deg for dette? Vel er jo hun som er meget spesiell i dette tilfellet! Her er regelen å vaske hendene når de kommer hjem fra bhgen. Skifter dersom de har «rulla seg i søla». Tror bare jeg hadde forklart mitt eget barn forskjell på gode og dårlige bakterier (dårlige i forhold til håndvask etter dobesøk f.eks). At selv om han må skifte hos vennen sin er ikke det er regel dere har hjemme hos dere. Og det er vanlig at det er forskjellige regler hos familier. 12
ALB Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 (endret) Dette er spes i mine øyne, i alle fall - men det skal sies at jeg skifter t-trøye ofte når sønnen min kommer hjem. Han er ofte skitten, og tror ikke barnehagen har tid til å skifte… hvis jeg skulle ta med en lekekompis av han hjem ville jeg sett an ungene ved henting. Mulig jeg ville spurt de ansatte om å få ei rein trøye, evt. tørre sokker ved behov, skifta på lekekompisen, og levert skitne klær til mor sammen med ungen. Hadde jeg oppdaga det hjemme ville jeg lånt ungen en trøye og ikke gjort noe nummer av det. Sur melding er overreaksjon her. Det samme er bytte av undertøy. Endret 29. juni 2022 av ALB 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Vi gjør det. Alt tøy går på vask etter jobb, bhg og skole. Har jobbet på skole, og jobber i barnehage, og føler meg dynket i bakterier etter en arbeidsdag. Barna er verre. Jeg har sett hvordan unger mopper gulvet med kroppene sine, vasser i «mysterievæske» på badegulvet, tørker seg selv på do, kliner med snørr og pålegg, ruller i alt mulig ute… vil ikke ha dette i huset. Men jeg har ikke turt å be gjester om dette da, da vasker jeg heller godt når de går, og begrenser litt hvor i huset de er. Får ikke være i hovedstuen eller i noen senger feks. Anonymkode: e54d7...e1f 9 1 1
boblevann Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 Virker hysterisk. Bytter sjelden klær etter jobb selv, er ikke redd bakterier. De fleste bakterier er sunne, og immunforsvaret trenger utfordringer - særlig nå etter korona. Setter selvsagt ikke en groskitten og sandete unge til middagsbordet - da er det ny t-skjorte og vask/dusj først. Men normale flekker og litt skitten blir byttet til kvelden med mindre vi skal noe. Praktiserer det samme med meg selv 😛 6
GammelKaktus Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Så sært. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å sende mitt barn til folk som ville skifte på de uten grunn, det er bare merkelig. Vi har og hjemmeklær, men altså det er slikt vi tar på oss etter vi er ferdig med besøk og dagen, etter dusj og slikt. 😄 Påtvinger da ikke andre vårt opplegg. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 Her bytter vi alltid klær når de kommer fra bhg. Mulig behovet blir mindre når de blir eldre, men de kryper jo rundt i sand og det som verre er? Ikke særlig hyggelig å ha det oppi sofa og seng? Bruker jo bare et nytt sett klær som gjerne brukes i bhg dagen etter. Hadde likevel ikke byttet på andres unger, med mindre det var ekstremt skittent. Bare passet på at de ikke er oppi sengen. Sofaen er ikke så nøye en gang i blant. Anonymkode: dc2dc...6c6 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 Kunne vært meg den moren der. Her skifter vi alt tvert vi kommer hjem fra jobb og bhg. Alt går på vask, og så er det på med rene «hjemmeklær». Klærne er jo skitne med usynlige bakterier, jeg jobber i bhg selv og vet hvor skitten og bakterieinfisert vi kan bli. Men jeg vet at jeg er litt mer hysterisk enn snittet da, innrømmer det glatt😅 Anonymkode: b9ea9...55b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kunne vært meg den moren der. Her skifter vi alt tvert vi kommer hjem fra jobb og bhg. Alt går på vask, og så er det på med rene «hjemmeklær». Klærne er jo skitne med usynlige bakterier, jeg jobber i bhg selv og vet hvor skitten og bakterieinfisert vi kan bli. Men jeg vet at jeg er litt mer hysterisk enn snittet da, innrømmer det glatt😅 Anonymkode: b9ea9...55b Er du ikke bekymret for hva dette gjør med ungene dine? ts Anonymkode: 193df...f38 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 Vi bytter ikke klær på våre når de kommer hjem fra bhg med mindre vi pynter oss fordi vi skal videre i selskap eller klærne er blitt våte. De skal jo leke videre her hjemme, så gjør ikke noe at klærne er skitne. Høres veldig ekstremt ut i mine øyne. Anonymkode: d8de4...fcf 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du ikke bekymret for hva dette gjør med ungene dine? ts Anonymkode: 193df...f38 Vasker du hendene etter at du har vært på do? Er du ikke redd for hva det gjør med ungene dine..? Anonymkode: dc2dc...6c6 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kunne vært meg den moren der. Her skifter vi alt tvert vi kommer hjem fra jobb og bhg. Alt går på vask, og så er det på med rene «hjemmeklær». Klærne er jo skitne med usynlige bakterier, jeg jobber i bhg selv og vet hvor skitten og bakterieinfisert vi kan bli. Men jeg vet at jeg er litt mer hysterisk enn snittet da, innrømmer det glatt😅 Anonymkode: b9ea9...55b Er dere aldri ute og finner på noe om ettermiddagen? Her hadde det blitt fryktelig styrete. Hjem å bytte klær, deretter på med nytt sett klær for vi skal på biblioteket, deretter nytt sett når vi kommer hjem, for deretter å ta på nattøy. Men klart, om man bare sitter inne resten av ettermiddagen er det nok ikke så problematisk... Anonymkode: defd2...8fc 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er dere aldri ute og finner på noe om ettermiddagen? Her hadde det blitt fryktelig styrete. Hjem å bytte klær, deretter på med nytt sett klær for vi skal på biblioteket, deretter nytt sett når vi kommer hjem, for deretter å ta på nattøy. Men klart, om man bare sitter inne resten av ettermiddagen er det nok ikke så problematisk... Anonymkode: defd2...8fc Hvis vi skal noe annet som også er ute av huset skiftes det jo selvsagt ikke før det. Etter middag er det jo uansett omtrent leggetid. Anonymkode: dc2dc...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis vi skal noe annet som også er ute av huset skiftes det jo selvsagt ikke før det. Etter middag er det jo uansett omtrent leggetid. Anonymkode: dc2dc...6c6 Men hvis dere er hjemme fra barnehagen kl fire, og så er det dusj og legging klokken 18-19, hva gjør du da med klærne som er brukt fra 16 og frem til legging? De vaskes også, selv etter tre timers bruk? Anonymkode: e795b...0b3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er dere aldri ute og finner på noe om ettermiddagen? Her hadde det blitt fryktelig styrete. Hjem å bytte klær, deretter på med nytt sett klær for vi skal på biblioteket, deretter nytt sett når vi kommer hjem, for deretter å ta på nattøy. Men klart, om man bare sitter inne resten av ettermiddagen er det nok ikke så problematisk... Anonymkode: defd2...8fc Rekker sjelden det da vi ikke er hjemme før rundt kl 17 eller senere. Skal vi noe drar vi rett dit uten å dra hjem først. Gjøre ting rekker vi egentlig bare i helgene. Synes ikke det er så styrete da jeg har vært vant til et sånt liv siden ca vgs-alder. Det skiftes og vaskes litt klær da kan du si. Men kan bruke klær om igjen da, men de taes av og legges på egen knagg/plass, brukes ikke hjemme inne. Anonymkode: b9ea9...55b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #18 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men hvis dere er hjemme fra barnehagen kl fire, og så er det dusj og legging klokken 18-19, hva gjør du da med klærne som er brukt fra 16 og frem til legging? De vaskes også, selv etter tre timers bruk? Anonymkode: e795b...0b3 Som sagt over et sted, det brukes i barnehagen dagen etter. 😊 Eller om det er upassende barnehageklær blir de liggende til bruk hjemme dagen etter. Anonymkode: dc2dc...6c6 5
Mamajune11 Skrevet 29. juni 2022 #19 Skrevet 29. juni 2022 Bytter alle klær etter skole/barnehage. Har jobbet i bhg før og vet hvor grusomt ekkelt det er der. Uaktuelt å dra snørret til Ola, og urinen til Trine oppi sofaen hjemme. At moren ble sur på deg er en annen sak, det er ganske spesielt hun sendte sms. 4
ALB Skrevet 29. juni 2022 #20 Skrevet 29. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Som sagt over et sted, det brukes i barnehagen dagen etter. 😊 Eller om det er upassende barnehageklær blir de liggende til bruk hjemme dagen etter. Anonymkode: dc2dc...6c6 Skjønner Jeg har totalt fobi der. Kan godt gå i samme plagg en lang dag. Men om jeg først har tatt av et plagg, så må det vaskes, selv om det kun er brukt et par timer. Skittent eller ei. Artig at folk har forskjellige måter å gjøre ting på! Og det mener jeg ikke på en bitchy måte eller noe! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå