Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart ha 4 ukers ferie (helsevesenet i kommunen). Det er veldig skralt med folk, og en del nye ferievikarer. Så jeg vet arbeidsplassen kommer til å slite om det blir sykdom.

Jeg har ingen planer i ferien min, og det hadde vært greit med noen kroner ekstra. Jeg jobber 100%. 

Lurer på om det er OK å si at de kan ringe til meg om det blir krise? Jeg ønsker ikke å jobbe hele ferien selvsagt, men om jeg tar 2-3 vakter i løpet av ferien min hadde det vært greit.😊 går ut fra at jeg går på ovetid også da, siden stillingen min er 100%?

Er det slik at jeg evt får feriedager til gode da, eller er det greit siden det er frivillig?

Anonymkode: 4c494...b10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke overtid, nei. 

Du må vel ikke ta fire uker, noe kan overføres til neste år og nei, du får neppe nye feriedager. Og da går jo vinningen opp i spinningen uansett. 

Anonymkode: b2e1e...3e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jobbe, men hos en annen arbeidsgiver. 

Anonymkode: 7cde4...ba1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skal snart ha 4 ukers ferie (helsevesenet i kommunen). Det er veldig skralt med folk, og en del nye ferievikarer. Så jeg vet arbeidsplassen kommer til å slite om det blir sykdom.

Jeg har ingen planer i ferien min, og det hadde vært greit med noen kroner ekstra. Jeg jobber 100%. 

Lurer på om det er OK å si at de kan ringe til meg om det blir krise? Jeg ønsker ikke å jobbe hele ferien selvsagt, men om jeg tar 2-3 vakter i løpet av ferien min hadde det vært greit.😊 går ut fra at jeg går på ovetid også da, siden stillingen min er 100%?

Er det slik at jeg evt får feriedager til gode da, eller er det greit siden det er frivillig?

Si du kan i krise med 1 ekstra feriedag til gode for den du taper. Altså 100% men på avspasering 

Anonymkode: de5aa...603

AnonymBruker
Skrevet

Går fint. Du får feriedagene igjen. Ikke overtid.

Anonymkode: 5a725...30d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slik avtale. Ringer de meg i ferien og jeg må inn skal jeg ha feriedager jeg mister+ en til, pluss betaling for arbeidet. 

Anonymkode: de5aa...603

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 15.48):

Du kan jobbe andre steder. Det er mange som ønsker ferievikarer rundt omkring i helsevesenet,

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Unn9 said:

Du kan jobbe andre steder. Det er mange som ønsker ferievikarer rundt omkring i helsevesenet,

Med mindre man har klausul

Anonymkode: 621f7...dd9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får overtid når jeg jobber i ferien min. Er sykepleier i kommunen. 

Anonymkode: f1e8b...ae7

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med mindre man har klausul

Hva mener du med klausul?  I helsevesenet jobber folk overalt. Mange jobber hundre prosent stilling et sted og ekstra et annet sted. Veldig vanlig

Endret av Unn9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jobbe, du skal uansett ha erstattet feriedager, da vi har 4 ukers ferieplikt for alle som har opptjent rett til feriepenger. Hvis ikke kan i verste fall arbeidsgiver bli erstatningsansvarlig. 

Du kan forhandle deg til ekstra betalt eller fri, men du har ikke krav på det etter loven 

Anonymkode: 52bfd...d15

Skrevet

Hvor ikke bare få deg jobb hos nabokommunen ? Si at du kan ta løse vakter. Det er det svært mange som gjør der jeg jobber.  Jeg jobber selv i helsevesenet og her er de ultrastrenge på at INGEN går over 100%. Jeg eg det også krise, vi har ikke fått inn nok ferievikarer. Men om de jobber i andre kommuner det har de ingen oversikt over.

AnonymBruker
Skrevet
Unn9 skrev (5 minutter siden):

Hva mener du med klausul?  I helsevesenet jobber folk overalt. Mange jobber hundre prosent stilling et sted og ekstra et annet sted. Veldig vanlig

Ja, men det er og vanlig å ha en klausul i kontrakten om at man ikke kan ha flere arbeidsgivere uten godkjenning av hovedarbeidsgiver. Jeg har det, jobber i helse I en kommune. Det er feks i tilfelle du ikke klarer gjøre jobben din fordi du er sliten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:
8 minutter siden, Unn9 said:

Ja, men det er og vanlig å ha en klausul i kontrakten om at man ikke kan ha flere arbeidsgivere uten godkjenning av hovedarbeidsgiver. Jeg har det, jobber i helse I en kommune. Det er feks i tilfelle du ikke klarer gjøre jobben din fordi du er sliten.

Akkurat det 🙂 har selv jobbet under klausul

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Akkurat det 🙂 har selv jobbet under klausul

Ja i min kontrakt står det det, der og, jeg jobber ikke andre steder, men det virker ikke som noen bryr seg, for jeg syns de fleste rundt meg på jobben, jobber flere steder. Jeg blir ofte spurt om jeg "bare" jobber der.

Endret av Unn9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En slik klausul ville ikke vært lovlig, så det står nok at hovedarbeidsgiver må informeres dersom du tar arbeid hos en annen arbeidsgiver, ikke at hovedarbeidsgiver må tillate det. 

Anonymkode: 410b4...50a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...