AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Jeg skal snart ha 4 ukers ferie (helsevesenet i kommunen). Det er veldig skralt med folk, og en del nye ferievikarer. Så jeg vet arbeidsplassen kommer til å slite om det blir sykdom. Jeg har ingen planer i ferien min, og det hadde vært greit med noen kroner ekstra. Jeg jobber 100%. Lurer på om det er OK å si at de kan ringe til meg om det blir krise? Jeg ønsker ikke å jobbe hele ferien selvsagt, men om jeg tar 2-3 vakter i løpet av ferien min hadde det vært greit.😊 går ut fra at jeg går på ovetid også da, siden stillingen min er 100%? Er det slik at jeg evt får feriedager til gode da, eller er det greit siden det er frivillig? Anonymkode: 4c494...b10
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Du får ikke overtid, nei. Du må vel ikke ta fire uker, noe kan overføres til neste år og nei, du får neppe nye feriedager. Og da går jo vinningen opp i spinningen uansett. Anonymkode: b2e1e...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 Du kan jobbe, men hos en annen arbeidsgiver. Anonymkode: 7cde4...ba1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skal snart ha 4 ukers ferie (helsevesenet i kommunen). Det er veldig skralt med folk, og en del nye ferievikarer. Så jeg vet arbeidsplassen kommer til å slite om det blir sykdom. Jeg har ingen planer i ferien min, og det hadde vært greit med noen kroner ekstra. Jeg jobber 100%. Lurer på om det er OK å si at de kan ringe til meg om det blir krise? Jeg ønsker ikke å jobbe hele ferien selvsagt, men om jeg tar 2-3 vakter i løpet av ferien min hadde det vært greit.😊 går ut fra at jeg går på ovetid også da, siden stillingen min er 100%? Er det slik at jeg evt får feriedager til gode da, eller er det greit siden det er frivillig? Anonymkode: 4c494...b10 Si du kan i krise med 1 ekstra feriedag til gode for den du taper. Altså 100% men på avspasering Anonymkode: de5aa...603
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Går fint. Du får feriedagene igjen. Ikke overtid. Anonymkode: 5a725...30d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 Jeg har slik avtale. Ringer de meg i ferien og jeg må inn skal jeg ha feriedager jeg mister+ en til, pluss betaling for arbeidet. Anonymkode: de5aa...603 1
Unn9 Skrevet 1. juli 2022 #7 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 15.48): Jeg skal snart ha 4 ukers ferie (helsevesenet i kommunen). Det er veldig skralt med folk, og en del nye ferievikarer. Så jeg vet arbeidsplassen kommer til å slite om det blir sykdom. Jeg har ingen planer i ferien min, og det hadde vært greit med noen kroner ekstra. Jeg jobber 100%. Lurer på om det er OK å si at de kan ringe til meg om det blir krise? Jeg ønsker ikke å jobbe hele ferien selvsagt, men om jeg tar 2-3 vakter i løpet av ferien min hadde det vært greit.😊 går ut fra at jeg går på ovetid også da, siden stillingen min er 100%? Er det slik at jeg evt får feriedager til gode da, eller er det greit siden det er frivillig? Anonymkode: 4c494...b10 Du kan jobbe andre steder. Det er mange som ønsker ferievikarer rundt omkring i helsevesenet,
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 1 minutt siden, Unn9 said: Du kan jobbe andre steder. Det er mange som ønsker ferievikarer rundt omkring i helsevesenet, Med mindre man har klausul Anonymkode: 621f7...dd9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #9 Skrevet 1. juli 2022 Jeg får overtid når jeg jobber i ferien min. Er sykepleier i kommunen. Anonymkode: f1e8b...ae7
Unn9 Skrevet 1. juli 2022 #10 Skrevet 1. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med mindre man har klausul Anonymkode: 621f7...dd9 Hva mener du med klausul? I helsevesenet jobber folk overalt. Mange jobber hundre prosent stilling et sted og ekstra et annet sted. Veldig vanlig Endret 1. juli 2022 av Unn9 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #11 Skrevet 1. juli 2022 Du kan jobbe, du skal uansett ha erstattet feriedager, da vi har 4 ukers ferieplikt for alle som har opptjent rett til feriepenger. Hvis ikke kan i verste fall arbeidsgiver bli erstatningsansvarlig. Du kan forhandle deg til ekstra betalt eller fri, men du har ikke krav på det etter loven Anonymkode: 52bfd...d15
avent Skrevet 1. juli 2022 #12 Skrevet 1. juli 2022 Hvor ikke bare få deg jobb hos nabokommunen ? Si at du kan ta løse vakter. Det er det svært mange som gjør der jeg jobber. Jeg jobber selv i helsevesenet og her er de ultrastrenge på at INGEN går over 100%. Jeg eg det også krise, vi har ikke fått inn nok ferievikarer. Men om de jobber i andre kommuner det har de ingen oversikt over.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #13 Skrevet 1. juli 2022 Unn9 skrev (5 minutter siden): Hva mener du med klausul? I helsevesenet jobber folk overalt. Mange jobber hundre prosent stilling et sted og ekstra et annet sted. Veldig vanlig Ja, men det er og vanlig å ha en klausul i kontrakten om at man ikke kan ha flere arbeidsgivere uten godkjenning av hovedarbeidsgiver. Jeg har det, jobber i helse I en kommune. Det er feks i tilfelle du ikke klarer gjøre jobben din fordi du er sliten. Anonymkode: 52bfd...d15 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #14 Skrevet 1. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: 8 minutter siden, Unn9 said: Hva mener du med klausul? I helsevesenet jobber folk overalt. Mange jobber hundre prosent stilling et sted og ekstra et annet sted. Veldig vanlig Ja, men det er og vanlig å ha en klausul i kontrakten om at man ikke kan ha flere arbeidsgivere uten godkjenning av hovedarbeidsgiver. Jeg har det, jobber i helse I en kommune. Det er feks i tilfelle du ikke klarer gjøre jobben din fordi du er sliten. Akkurat det 🙂 har selv jobbet under klausul Anonymkode: 621f7...dd9
Unn9 Skrevet 1. juli 2022 #15 Skrevet 1. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Akkurat det 🙂 har selv jobbet under klausul Anonymkode: 621f7...dd9 Ja i min kontrakt står det det, der og, jeg jobber ikke andre steder, men det virker ikke som noen bryr seg, for jeg syns de fleste rundt meg på jobben, jobber flere steder. Jeg blir ofte spurt om jeg "bare" jobber der. Endret 1. juli 2022 av Unn9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #16 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, men det er og vanlig å ha en klausul i kontrakten om at man ikke kan ha flere arbeidsgivere uten godkjenning av hovedarbeidsgiver. Jeg har det, jobber i helse I en kommune. Det er feks i tilfelle du ikke klarer gjøre jobben din fordi du er sliten. Anonymkode: 52bfd...d15 En slik klausul ville ikke vært lovlig, så det står nok at hovedarbeidsgiver må informeres dersom du tar arbeid hos en annen arbeidsgiver, ikke at hovedarbeidsgiver må tillate det. Anonymkode: 410b4...50a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå