Gå til innhold

Hvor langt utenfor sentrum kan man bo og samtidig sykle hjem på under 40 minutter med -El sykkel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det realistisk å sykle til Høybråten/Sandvika f eks på under 40 minutter?

Anonymkode: b52ef...8d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

20km en vei vil jeg si. Avhengig av topografi der hvor du sykler.

Bruker 20min på 10 km fra Lørenskog til Økern.

25min motsatt vei. Mer oppover.

Anonymkode: 761a8...4d5

AnonymBruker
Skrevet

Høybråten - Sandvika ,vet ikke hvilken vei. Ned til Opera i Oslo blir det minst 30min også videre forbi Bygdøy og sånt ,nei tror ikke at det går på 40min.

Finnes det sykkelvei ved siden av ring 3 ? Da kan du spare tid ved å sykle til Storo også videre men jeg tror ikke at det går på 40min.

På vei tilbake er det mye mer oppover så du kommer til å bruke lengre tid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høybråten - Sandvika ,vet ikke hvilken vei. Ned til Opera i Oslo blir det minst 30min også videre forbi Bygdøy og sånt ,nei tror ikke at det går på 40min.

Finnes det sykkelvei ved siden av ring 3 ? Da kan du spare tid ved å sykle til Storo også videre men jeg tror ikke at det går på 40min.

På vei tilbake er det mye mer oppover så du kommer til å bruke lengre tid.

Men ikke så mye - med elsykkel. Jeg bor på Haugerud og jobber i sentrum. Bruker nesten like lang tid begge veier, selv om det er utelukkende oppover på vei hjem. Maks noen minutter i forskjell

Anonymkode: 5582f...c72

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner bruker ca 40-45 min fra Kolbotn til Oslo sentrum. 

Anonymkode: 34546...865

Skrevet

ca 1,5 mil tipper jeg. Kortere vinterstid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men ikke så mye - med elsykkel. Jeg bor på Haugerud og jobber i sentrum. Bruker nesten like lang tid begge veier, selv om det er utelukkende oppover på vei hjem. Maks noen minutter i forskjell

Anonymkode: 5582f...c72

Jøss, skulle trodd jeg skrev denne posten  😂 

Samme bosted og jobb her. Bruker 20 min på de 8 km ned til jobb - da tar elsykkel like lang tid som vanlig sykkel. Hjem igjen derimot, primært oppover: 25 min med elsykkel, vesentlig lengre med vanlig sykkel..

Så TS, anslår at du kan regne 15-20 km som det du rekker på 40 min, avhengig av topografi og sykkelvei/standard. 

Anonymkode: 46f3b...7d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

20km en vei vil jeg si. Avhengig av topografi der hvor du sykler.

Bruker 20min på 10 km fra Lørenskog til Økern.

25min motsatt vei. Mer oppover.

Elmotor gir bare hjelp opp til 25 km/t, og man har gjerne endel nebremsinger osv, så du kommer neppe lenger enn 15 km på 40 min. Kanskje ikke det en gang.

Anonymkode: a72b2...3e3

• 2 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 23.14):

Elmotor gir bare hjelp opp til 25 km/t, og man har gjerne endel nebremsinger osv, så du kommer neppe lenger enn 15 km på 40 min. Kanskje ikke det en gang.

Anonymkode: a72b2...3e3

På grunn av dette opplever jeg at det tar nesten like lang tid med elsykkel til jobb, som det gjorde da jeg brukte vanlig sykkel. Elsykkelen jevner ut bakkene, og det er en gamechanger, men jeg syklet mye raskere på flat mark med den lette sykkelen min på 13 kilo, enn den tunge elsykkelen som kobler ut ved 25 km/t. Sjelden jeg kommer over 30 km/t på elsykkel. Men totalt sett kommer jeg ørlite raskere frem på elsykkel. Dette er ikke Oslo da, men erfaringene er vel gjengs.

Skrevet
Lucille skrev (1 minutt siden):

På grunn av dette opplever jeg at det tar nesten like lang tid med elsykkel til jobb, som det gjorde da jeg brukte vanlig sykkel. Elsykkelen jevner ut bakkene, og det er en gamechanger, men jeg syklet mye raskere på flat mark med den lette sykkelen min på 13 kilo, enn den tunge elsykkelen som kobler ut ved 25 km/t. Sjelden jeg kommer over 30 km/t på elsykkel. Men totalt sett kommer jeg ørlite raskere frem på elsykkel. Dette er ikke Oslo da, men erfaringene er vel gjengs.

Nå er Oslo ganske kupert, og mange foretrekker og ikke bli svett. Vanlig sykkel kan selvfølgelig være mye raskere når det er flatt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er Oslo ganske kupert, og mange foretrekker og ikke bli svett. Vanlig sykkel kan selvfølgelig være mye raskere når det er flatt.

ja, det vet jeg. Jeg ville ikke brukt vanlig sykkel i Oslo. Eller her jeg bor. Det var bare en kommentar som skulle illustrere forskjellene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...