Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legen har sagt at jeg har truende abort, og skal tilbake å ta blodprøve på fredag for å se om HCG har steget. Om ikke kunne jeg regne fosteret som dødt. Har noen andre hatt dette? 

Jeg blør svært lite, ville heller kalt det brunlig utflod og ikke blødning. Har testet hver dag med graviditetstest, og ser den er blitt sterkere idag enn igår. Er dette ett godt tegn eller kan den bli sterkere selv om fosteret er dødt? Skulle hatt mensen idag, og fikk positiv for en uke siden på digital. Øverste test er fra idag 

129C03A3-597D-4687-B7BB-09B80A660707.jpeg

Anonymkode: ae910...63e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor oppretter du en ny tråd om det samme?

Du må faktisk legge fra deg kontrollen som gravid. Det er kroppen din som styrer nå. Kan hende det går bra, og det kan hende det ikke gjør det. Om hcg stiger er det positivt. Prøv å slapp av heller og få tankene over på noe annet, selv om det er vanskelig. ;) 

Anonymkode: b675b...048

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke gjøre noe med det om det er en abort på gang dessverre. 

Anonymkode: 16207...026

AnonymBruker
Skrevet

Synes det var svak stigning. 

Anonymkode: 0008f...f23

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Legen har sagt at jeg har truende abort, og skal tilbake å ta blodprøve på fredag for å se om HCG har steget. Om ikke kunne jeg regne fosteret som dødt. Har noen andre hatt dette? 

Jeg blør svært lite, ville heller kalt det brunlig utflod og ikke blødning. Har testet hver dag med graviditetstest, og ser den er blitt sterkere idag enn igår. Er dette ett godt tegn eller kan den bli sterkere selv om fosteret er dødt? Skulle hatt mensen idag, og fikk positiv for en uke siden på digital. Øverste test er fra idag 

Ja, har abortert seks ganger. Noen ganger har hcg økt litt og så gått rett ned. Blodprøvene er enklere å tolke enn urinprøver siden det er rene tall og forholde seg til. Denne graviditeten blødde jeg brunt og rødt flere ganger før uke 12. Da målte jeg hcg og så at det økte likevel. Urintesten min var veldig svak på testedag, såvidt man så den. Nå er jeg gravid i uke 27!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor i alle dager testet du en uke før ikm??! 
Jeg er gravid nå, testet noen dager etter ikm, og tester da selvsagt ikke flere ganger da når testen først er blitt positiv. Du får bare vente å se om det går bra eller ikke. 

Anonymkode: eeb81...7cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja altså jeg har hatt flere sponantaborter. De er vel «truende» frem til de er sikre at er abort? Jeg har også fått blødninger i uke 5 etter positiv cb digital 3+. Det var som en vanlig mensturasjon. Og jeg tenkte på det som det. 

Anonymkode: 7f99d...4a4

AnonymBruker
Skrevet

Enda en tråd??

Truende abort? Du er jo knapt gravid! Har opplevd det samme et par ganger, og har bare regnet det som litt sein mens. Kunne ikke falle meg inn å ringe legen engang. Det er jo ikke noe de kan gjøre uansett.

Anonymkode: 0859e...b23

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det var svak stigning. Jeg forstår og at du tester tidlig. Ts vil veldig gjerne ha barn 💕

Når det er såpass tidlig kan man ikke si om blødning vil gå den ene eller andre veien. Blødning kan bety abort, det kan og være at alt er fint. Jeg håper det siste gjelder for deg. Det er ikke lett å gå sånn å ikke vite. Det er ingen som kan vite hvordan dette vil ende for deg. Ta kontakt med lege, og be om å få måle hcg for å se om det er stigning. Håper den lille spiren holder seg på plass 💕

Anonymkode: d3205...f80

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dessverre hcg nivået kan stige en stund etter abort. derfor er testingen litt unødvendig. 

jeg tror du må prøve å slappe av. Selv om jeg skjønner godt at du stresser. Jeg mistet min første i uke 13 med en MA. Altså ingen blødning eller tegn på abort. 
I min neste graviditet blødde jeg masse. Styrtblødning to ganger samt en del spotting. Allikevel gikk alt fint. 

selv om det føles helt umenneskelig må du bare vente å se. Bruk egenmelding om du ikke klarer jobb akkurat nå. 

Anonymkode: 185eb...e3c

Skrevet (endret)

Slett

Endret av Catliner
Skulle vært anonym fader hell!
AnonymBruker
Skrevet

Bare tull å teste lenge før du venter mensen siden 50% av unnfangelser ikke blir noe av. Du er definitivt gravid, men samme om man blør friskt eller gammelt blod så bør det ikke komme som julaften på kjerringen om det ikke går veien selv om der der mange kvinner som føder friske, raske barn til tross for blødninger i svangerskapet. 

Anonymkode: 06a01...73e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Wow - syns folk er fæle her inne! Hun skriver om dette fordi det er traumatisk og hun har behov for å snakke med noen som har samme erfaringer. Hvis dere syns det er så teit, så skjønner jeg ikke hvorfor dere gidder verken å lese eller svare! HEr sitter det et menneske som er bekymret for abort og som ønsker seg et barn. Ærlig talt - ha litt medfølelse! 

Anonymkode: 2627a...4bc

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...