AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Ok, dette er saken: Jeg har en homofil bestevenn og jeg har en kjæreste. Bestevennen liker kjæresten min, kjæresten min liker absolutt ikke bestevennen. Kjæresten min er sjalu på ham, av en eller annen for meg ubegripelig grunn, og det gir seg ikke uansett hva jeg sier og forklarer. Jeg har forsont meg med at jeg ikke trenger å tilbringe tid med begge samtidig, selv om jeg ærlig talt synes kjæresten er nokså urimelig, og selv om jeg synes det er trist. Jeg har ikke fortalt bestevennen min om dette. Jeg tenker at det er trist for ham, og jeg synes det setter kjæresten min i et dårlig lys. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. I sommer skal vi nemlig være på et feriested ved havet, og min kjære venn spurte entusiastisk om ikke han kunne komme innom en dag. Jeg synes jo det hadde vært så hyggelig! Men kjæresten min vil virkelig ikke like det. Hva sier jeg da? Sier jeg at kjæresten ikke vil ha ham der er det dumt. Men enda mindre vil jeg jo at han skal få inntrykk av at JEG ikke vil ha ham der. Anonymkode: 35596...46d
Topsi Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, dette er saken: Jeg har en homofil bestevenn og jeg har en kjæreste. Bestevennen liker kjæresten min, kjæresten min liker absolutt ikke bestevennen. Kjæresten min er sjalu på ham, av en eller annen for meg ubegripelig grunn, og det gir seg ikke uansett hva jeg sier og forklarer. Jeg har forsont meg med at jeg ikke trenger å tilbringe tid med begge samtidig, selv om jeg ærlig talt synes kjæresten er nokså urimelig, og selv om jeg synes det er trist. Jeg har ikke fortalt bestevennen min om dette. Jeg tenker at det er trist for ham, og jeg synes det setter kjæresten min i et dårlig lys. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. I sommer skal vi nemlig være på et feriested ved havet, og min kjære venn spurte entusiastisk om ikke han kunne komme innom en dag. Jeg synes jo det hadde vært så hyggelig! Men kjæresten min vil virkelig ikke like det. Hva sier jeg da? Sier jeg at kjæresten ikke vil ha ham der er det dumt. Men enda mindre vil jeg jo at han skal få inntrykk av at JEG ikke vil ha ham der. Anonymkode: 35596...46d Liker han ikke bestevennen din fordi han er homofil? At han er homofil er jo utmerket da er han ingen trussel mot kjæresten din.... 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 Du sier til kjæresten din, at han er din beste venn. Du tar jobben med å unngå de i samme rom så mye som mulig, og kjæresten din får tåle noen møter med denne vennen din. Der du ikke får til å holde de unna hverandre Anonymkode: 93b28...ad9 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 Topsi skrev (1 minutt siden): Liker han ikke bestevennen din fordi han er homofil? At han er homofil er jo utmerket da er han ingen trussel mot kjæresten din.... Han tror ikke det er noe seksuelt mellom oss, men han er sjalu på det nære og langvarige vennskapet. Anonymkode: 35596...46d 1
Cuntzilla Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Det setter kjæresten din i et dårlig lys ja, men jeg synes du bør fortelle bestevennen din om det. Kjipt om du bare forsvinner litt, uten å si noe.. Og jeg hadde sagt til kjæresten at hen må skjerpe seg og tåle at bestevennen kommer innom en dag. De to trenger ikke bli bestevenner eller henge veldig mye, men litt må hen faktisk tåle. Stå opp for vennene dine, sjalusi er ofte irrasjonelt og urimelig og de som er i overkant sjalu må tåle å justere litt på det. De kan ikke bestemme hvem du skal være venn med! 4
Topsi Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han tror ikke det er noe seksuelt mellom oss, men han er sjalu på det nære og langvarige vennskapet. Anonymkode: 35596...46d Jeg vet ikke hva du burde si, men hvis det var meg ville jeg aldri godtatt at kjæresten min ekskludert bestevennen min Endret 29. juni 2022 av Topsi 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Topsi skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke hva du burde si, men hvis det var meg ville jeg aldri godtatt at kjæresten min ekskludert bestevennen min Dette! Tenker faktisk TS er respektløs overfor bestevennen sin som aksepterer at kjæresten ekskluderer bestevennen hennes. Jeg hadde dønn seriøst aldri i verden inngått en relasjon med en som ekskluderer nære og gode venner. For en idiot du har til kjæreste, TS. Her burde du satt hardt mot hardt for lenge siden og ikke stilltiende akseptert at bestevennen ekskluderes på denne måten. Hva sier du hvis bestevennen din dropper deg dersom han finner ut av hvor lite du står opp for vennene dine? Hvem takler du best å miste, kjæresten eller bestevennen? Anonymkode: 1520d...2d2 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 Jeg synes ikke du skal si noe som helst til din venn, men til din kjæreste derimot, bør du si at han må ramset kraftig sammen og klare å omgås din venn på en sivilisert og hyggelig måte i en dag eller to. Han bør gi et forsøk på å prøve å bli kjent med din venn, om ikke annet for din skyld. alle kan ikke like alle, det er greit, men alle ble over kortere tid eller perioder klare å omgås mennesker man ikke liker og oppføre seg hyggelig og sivilisert. så bør du kanskje i forbifarten si til den venn at «det er så hyggelig at du kommer en tur, jeg gleder meg skikkelig, men «Per» blir så sjalu på vårt forhold når vi gjør sånn og sånn, eller prater om det og det, så da kan vi kanskje roe ned akkurat det denne dagen. Herregud, ja, det er teit av ham, men han er bare sånn, jeg har akseptert det. Vi kan gjøre ditt og datt og sånn og sånn, når det bare er oss. Egentlig liker jeg det best, at vi to er sammen uten Per, for da tar ikke han fokuset fra vennskapet vårt». Også ler du litt. Om han følger opp samtalen, så tar du det derfra. min mann liker virkelig ikke min beste venn, men jeg har gjort det veldig klart for min mann at han får oppføre seg hyggelig og ordentlig i min venn sitt selskap. Klarer han ikke det, så mister jeg all respekt for ham som menneske, for vi alle klarer å ta oss sammen, det handler om respekt. Min venn aner ikke at min mann føler som han gjør. Anonymkode: 47f35...e41 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette! Tenker faktisk TS er respektløs overfor bestevennen sin som aksepterer at kjæresten ekskluderer bestevennen hennes. Jeg hadde dønn seriøst aldri i verden inngått en relasjon med en som ekskluderer nære og gode venner. For en idiot du har til kjæreste, TS. Her burde du satt hardt mot hardt for lenge siden og ikke stilltiende akseptert at bestevennen ekskluderes på denne måten. Hva sier du hvis bestevennen din dropper deg dersom han finner ut av hvor lite du står opp for vennene dine? Hvem takler du best å miste, kjæresten eller bestevennen? Anonymkode: 1520d...2d2 Jeg føler meg så truffet av dette og har tenkt de samme tankene så mange ganger. Kjæresten min er rett og slett en idiot på dette feltet, og vi har kranglet om dette sikkert femten ganger, og det blir et helvete hver gang. Slik det er nå møter jeg vennen min som før, men jeg snakker ikke med kjæresten min om det, for bare å snakke om ham setter rabalderet i gang. Kjæresten min kan for eksempel finne på å si at jeg har et emosjonelt kjærlighetsforhold med denne vennen. Anonymkode: 35596...46d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 DundreMilfin skrev (1 minutt siden): Hva er det han ikke liker? Han føler seg truet av at jeg har kjent vennen min mye lenger enn ham. At vi er nære og fortrolige og veldig glade i hverandre. Han mener det er et slags kjærlighetsforhold. Anonymkode: 35596...46d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 ...men det er noe med at han er mann å gjøre som også er problemet. Jeg har veldig gode venninner også, og dem reagerer ikke kjæresten min på i det hele tatt, selv om vi snakker på samme måte og også har kjent hverandre lenge. Anonymkode: 35596...46d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 Jeg kan skjønne litt den sjalusien hans, han har vel lyst til å være Den Eneste Mannen for deg. For ham er det kanskje uvant at en annen mann er så mye sammen med kjæresten hans. Hvor lenge har dere to vært sammen? Hvor mye tid tilbringer du vanligvis med bestevennen din? Er han mye hjemme hos dere? Hvor mye tid er kjæresten din sammen med venner? Har han noen bestevenner? Anonymkode: e6e71...94a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan skjønne litt den sjalusien hans, han har vel lyst til å være Den Eneste Mannen for deg. For ham er det kanskje uvant at en annen mann er så mye sammen med kjæresten hans. Hvor lenge har dere to vært sammen? Hvor mye tid tilbringer du vanligvis med bestevennen din? Er han mye hjemme hos dere? Hvor mye tid er kjæresten din sammen med venner? Har han noen bestevenner? Anonymkode: e6e71...94a Ja, kjæresten min vil absolutt være Den Eneste Mannen for meg, og han er en fantastisk kjæreste på de aller, aller fleste områder. Setter meg og mine behov ekstremt høyt. Men så var det dette. Jeg har vært med kjæresten min i to år. Bestevennen min har jeg kjent i tjue år. Jeg møter 1-2 ganger i måneden, vi er ganske travle begge to. Kjæresten min bruker mye mindre tid på venner og har ingen bestevenn på den måten. Og han prioriterer meg så høyt at om jeg kan være med ham, så prioriterer han ikke vennene. Han har derfor en følelse av at han prioriterer meg høyere enn jeg prioriterer ham, og det stemmer nok også, selv om jeg også prioriterer ham veldig høyt. Men jeg må ha kontakt med venner. Anonymkode: 35596...46d 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #15 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg føler meg så truffet av dette og har tenkt de samme tankene så mange ganger. Kjæresten min er rett og slett en idiot på dette feltet, og vi har kranglet om dette sikkert femten ganger, og det blir et helvete hver gang. Slik det er nå møter jeg vennen min som før, men jeg snakker ikke med kjæresten min om det, for bare å snakke om ham setter rabalderet i gang. Kjæresten min kan for eksempel finne på å si at jeg har et emosjonelt kjærlighetsforhold med denne vennen. Anonymkode: 35596...46d Så hvem av de takler du best å miste? Sannheten er at du ikke kan beholde de begge på sikt uten en masse drama. Hvorfor gidder du å la kjæresten kontrollere deg på denne måten? Tror du vet best selv hva som er riktig å gjøre her. Ville dratt på ferie med bestevennen min fremfor en kontrollerende og urettmessig sjalu kjæreste. Anonymkode: 1520d...2d2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så hvem av de takler du best å miste? Sannheten er at du ikke kan beholde de begge på sikt uten en masse drama. Hvorfor gidder du å la kjæresten kontrollere deg på denne måten? Tror du vet best selv hva som er riktig å gjøre her. Ville dratt på ferie med bestevennen min fremfor en kontrollerende og urettmessig sjalu kjæreste. Anonymkode: 1520d...2d2 Jeg vil virkelig ikke miste noen av dem. Men om jeg skulle mistet en av dem ville det blitt kjæresten. Og det synes jeg er så vanskelig å innrømme, nettopp fordi jeg hvordan det ville se ut for kjæresten - som at jeg er gladere i bestevennen min. Men i så fall ville jeg gjort det slutt med kjæresten ikke fordi jeg er mindre glad i ham, men fordi han er mye vanskeligere. Jeg plages av at jeg lar meg kontrollere. Det er fordi det blir så j"#"¤% vanskelig når jeg tar det opp. Det blir krangling og dårlig stemning i timesvis og ødelegger alt annet vi holder på med. Anonymkode: 35596...46d 1 1
AprilLudgate Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Han føler seg truet av at jeg har kjent vennen min mye lenger enn ham. At vi er nære og fortrolige og veldig glade i hverandre. Han mener det er et slags kjærlighetsforhold. Anonymkode: 35596...46d Ok, reelt sjalu altså. Tja. Jeg ville vært ærlig. Kjæresten er sjalu, får det ikke inn i nøtta at han ikke liker damer på den måten. Uaktuelt for deg å endre vennskapet, men kanskje besøk på hytta kan vente. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #18 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vil virkelig ikke miste noen av dem. Men om jeg skulle mistet en av dem ville det blitt kjæresten. Og det synes jeg er så vanskelig å innrømme, nettopp fordi jeg hvordan det ville se ut for kjæresten - som at jeg er gladere i bestevennen min. Men i så fall ville jeg gjort det slutt med kjæresten ikke fordi jeg er mindre glad i ham, men fordi han er mye vanskeligere. Jeg plages av at jeg lar meg kontrollere. Det er fordi det blir så j"#"¤% vanskelig når jeg tar det opp. Det blir krangling og dårlig stemning i timesvis og ødelegger alt annet vi holder på med. Anonymkode: 35596...46d Les det du skriver selv noen ganger til. Du blir kontrollert så til de grader. Hva mere lar du han kontrollere? Prøv å stå på ditt i noen mindre betydelige saker og se hvordan kjæresten reagerer. Vil du videre gjennom livet med dette? Det kommer IKKE til å bli bedre, heller tvert om. Hvor gamle er dere? Håper du har bedre selvrespekt enn at du lar kjæresten kontrollere livet ditt i så stor grad fremover. Dump han!!! Anonymkode: 1520d...2d2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #19 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Les det du skriver selv noen ganger til. Du blir kontrollert så til de grader. Hva mere lar du han kontrollere? Prøv å stå på ditt i noen mindre betydelige saker og se hvordan kjæresten reagerer. Vil du videre gjennom livet med dette? Det kommer IKKE til å bli bedre, heller tvert om. Hvor gamle er dere? Håper du har bedre selvrespekt enn at du lar kjæresten kontrollere livet ditt i så stor grad fremover. Dump han!!! Anonymkode: 1520d...2d2 Det er faktisk ingen andre ting enn dette det gjelder… Anonymkode: 35596...46d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #20 Skrevet 29. juni 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: om jeg skulle mistet en av dem ville det blitt kjæresten. Anonymkode: 35596...46d Her har du svaret på alt du spør om. Og nei, du skal ikke ha dårlig samvittighet for det. Du har en kjæreste med middels markedsverdi og forskrudd diva attityde, og hvis han (over lengre tid) gjør seg mer vanskelig enn han er verd, så er det bare å si hade. Anonymkode: 0f959...ae2 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå