Gå til innhold

Hvis det ble mulig å få barn i 40-50-årene uten problemer, hadde du valgt å vente så lenge? Hvis gjennomsnittslevealder var 110 år.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og folk i 40-årene og 50-årene var like pigge som i 20-årene.

Hadde du forlenget ungdomstiden noen år ekstra? Fortsatt med vill festing langt ut i 40-årene? 

Anonymkode: ca2f7...229

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Å ha gamle foreldre er helt forferdelig.

Anonymkode: 015e5...7c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Absolutt ikke. Å ha gamle foreldre er helt forferdelig.

Anonymkode: 015e5...7c9

Les innlegget mitt en gang til. Jeg skriver at gjennomsnittlig levealder er 110.

Anonymkode: ca2f7...229

• Liker 3
Skrevet

Tja.

Jeg tror ikke det, begynte å prøve på barn som 31åring og følte meg rimelig forsynt med hver helg på byen. 

Men jeg hadde nok prøvd lengre? Dersom forutsetningen var at helsen ved 60+ ikke var som nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

I en alder av 46 syns jeg skriking og ungebråk er slitsomt, og jeg er VELDIG glad for at vi er ferdige med den biten. 

Gleder meg til å bli bestemor, men håper det går noen år enda. 

Mannen min er 42 og er like mett som meg

Anonymkode: 43c92...ea9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 33 nå, og har ikke tenkt til å prøve på barn riktig enda. Så jeg hadde nok fint ventet til 40/50 om det var innafor. Jeg er nok nærmere 40 uansett dersom det blir barn på oss. :)

Anonymkode: 794c7...929

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei.

I en alder av 46 syns jeg skriking og ungebråk er slitsomt, og jeg er VELDIG glad for at vi er ferdige med den biten. 

Gleder meg til å bli bestemor, men håper det går noen år enda. 

Mannen min er 42 og er like mett som meg

Anonymkode: 43c92...ea9

Som jeg skulle sagt det selv. Er også 46 og er veldig mettet.

Anonymkode: 88468...bf0

• Liker 1
Skrevet

Nei. Ungdomsliv og festing hører ungdommen til. Det finnes grenser for hvor lenge man synes sånt er stor stas. Noen får aldri nok av det, selvfølgelig, men jeg var drittlei da jeg var 25. Da føltes partylivet temmelig tomt og overfladisk, og jeg lengtet etter et mer meningsfylt liv. Det kan godt være at jeg hadde valgt å få noen attpåklatter hvis jeg var sprek som en 20-åring ved 50 og fortsatt skulle leve 60 år til.

• Liker 3
Gjest lurven
Skrevet

Ja, ser ikke på det som em problem, det er bare tall som forskyves, før i tiden fikk man jo barn tidligere, men levde også kortere

AnonymBruker
Skrevet

Ikke utsatt, men ville hatt flere :) Er 48 år, og kunne ønske jeg hadde yngre barn enda. Savner det så enormt!

Anonymkode: 9168e...f01

AnonymBruker
Skrevet
youcancallmejune skrev (18 timer siden):

Nei. Ungdomsliv og festing hører ungdommen til. Det finnes grenser for hvor lenge man synes sånt er stor stas. Noen får aldri nok av det, selvfølgelig, men jeg var drittlei da jeg var 25. Da føltes partylivet temmelig tomt og overfladisk, og jeg lengtet etter et mer meningsfylt liv. Det kan godt være at jeg hadde valgt å få noen attpåklatter hvis jeg var sprek som en 20-åring ved 50 og fortsatt skulle leve 60 år til.

Hva har barnløshet med festing og ungdomstid å gjøre? Det er vel ikke slik at dersom man ventet lenger med barn, eller droppet det totalt, så hadde man festet hver helt? 

Anonymkode: 0479a...5ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var mett på partylivet i begynnelsen av 20-årene, men sleit alvorlig med psyken frem til jeg ble cirka 40. Har nå fått en nydelig sønn i en alder av 43 år. Kjenner absolutt på at jeg er eldgammel sammenlignet med mødre som er 20 år yngre, men tror ikke det er det verste man kan ha, finnes mange andre udugelige foreldre. Så nå har jeg ekstra motivasjon til å ivareta helsa og ikke pådra meg livsstilssykdommer. Kreft kan man aldri helt forsikre seg mot, det rammer unge så vel som gamle. Jeg håper jeg lever til jeg er 90. Har en nabo på 92 år. hun er helt klar i huet og det er først i de siste 3-4 år hun har blitt litt svekket pga ryggplager. Håper det er meg om ca 50 år!

Anonymkode: d012d...361

AnonymBruker
Skrevet

Er 51 med 3 barn. Yngste 15. Er så utrolig glad for at den perioden snart er over. Ungene klarer seg selv og vi kan gjøre voksenting ingen. Jeg skal ALDRI til Dyreparken i Kristiansand, Djurs sommerland, LEGO land, eller Hunderfossen igjen. Heller aldri til et familiehotell med bamseklubb på en turistmaskin.

Barnas behov på sommeren har vært barneaktivitet, sol, sandstrand, brus og is.

Mine behov er noe helt annet. Og nå skal jeg prioritere egne behov i årene fremover mens jeg fremdeles har helsa i behold.

Hadde folk kunne forvente å bli 120 år og kvinner vært fruktbare til de var 70 hadde legene jobbet med IVF til 80-90 åringer. Vi hadde bare fått mer av det samme. Gjennomsnttsdama i Afghanisatn ville ikke fått 7 barn som idag men 16. Nigeria ville ikke hatt 1 milliard mennesker i 2100 som det ser ut nå men 2 milliarder. Kloden hadde ikke tålt det.

Anonymkode: e1e95...f0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva har barnløshet med festing og ungdomstid å gjøre? Det er vel ikke slik at dersom man ventet lenger med barn, eller droppet det totalt, så hadde man festet hver helt? 

Nå har jeg en del homofile venner (menn) på min alder 40-50år og de lever DINK livet (double income no kids). Sjekk #gaytraveler på insta. Vi snakker i praksis om god råd, mye fritid, eksotiske reiser, kabriolet på rivieran på sommeren. vinsmaking i Toscana på en tirsdag i september. Badeferie i Israel og Bondy beach i desember. 

Det er ikke partylivet som 20åringer, men livstilen ikke langt unna. De lever det ubekymrede ungdomslivet bare litt mer klasse og aldersmessig tilpasset.

For oss som har brukt årene 25 til 50 til å fostre opp 3 barn kunne ikke forskjellen vært større.

Anonymkode: e1e95...f0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Uansett hvor langt man kommer, både medisinsk og sosialt - er biologi biologi. Man skal ikke krangle med det. Man kan ikke stikke under en stol at damer er ment for å føde barn i 20-åra (pluss minus noen år). Jeg fikk mine midt i 20-åra. Er 40 nå og hadde ALDRI begynt på nytt, tror slett ikke kroppen hadde taklet det like bra heller. 

Anonymkode: 1aa5a...d4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville fått flere.  Begynte sent med to stykk i 40-årene.  Skulle gjerne hatt flere, men når ting ble som det ble er jeg fornøyd med to :) 

Anonymkode: 298fd...8bf

Skrevet

Du har noen forutsetninger her da som gjør at man må tenke litt ekstra.. 

I dag blir de fleste gravide mellom 20 og 30 og lever til de er ca 80.. Legger vi på 30 år levetid vil det være like normalt å bli gravid mellom 50 og 60 sett kun i forhold til livsløp siden du sier helse ikke er et tema.. 

Så spørs det da, hva gjør man de tidligårene hvor man er "ung og sprek" siden man da også må jobbe mye lengre for å ha råd til å leve? Skal man jobbe som faen og sette av til pensjon for å kunne prioritere ungene fra man er 50?? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg svarte på det som står i HI. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg fikk barn før jeg var 25 og var da heeelt klar for å få barn. Elsker å være mamma. Hva skal jeg bruke tiden på om ikke barn? Hadde kjedet vettet av meg og følt meg ensom og tom uten barn ❤️

Anonymkode: d58f0...550

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Som jeg skulle sagt det selv. Er også 46 og er veldig mettet.

Anonymkode: 88468...bf0

Her også. 46, og veldig lite klar for noe som har med barn å gjøre.

Men er vi mettet fordi vi har hatt barn lenge nå, eller er det alder? Hadde vi ikke fått barn før vi var 40 år, så hadde vi gjerne ikke vært så lei? Jeg har lurt på det. Jeg føler at jeg har kommet til en plass der jeg virkelig virkelig trenger tid for meg selv og mitt liv. Jeg er så ferdig med alt som har med barn å gjøre. Jeg er bare veldig takknemlig for at mannen min stod i mot da jeg ville ha en attpåklatt.  

Nå vil jeg reise til Toscana og lese bok i fred og ro, ikke bekymre meg for ungdommer som er på ville veier, og lage fuckings middag. Jeg gleder meg til å få livet mitt tilbake til å dreie seg om meg selv. Nå har jeg tatt vare på alle andre i så mange år, ...ikke for det- det har vært fint. Men jeg merker at jeg er eldre og har mindre overskudd. Hadde jeg fått en baby plassert her nå- jeg tør ikke tenke på det. Uff...Jeg hadde selvsagt klart det som jeg har klart alt annet i mitt liv, men jeg er ikke 20 eller 30 lenger. Jeg trenger mer ro og tid for meg selv. 

Anonymkode: ad374...ad1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...