Gå til innhold

Har vi tidenes dyreste strøm i juni?

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Gjennomsnittsprisen for det sydligste strømområdet i juni måned er enorm.  Husholdningene har jo ikke så høyt forbruk av kwh på denne tiden av året, men regningene kommer nok til å bli høye for de som ikke rakk å inngå gode fastprisavtaler.  Dette er inkl.mva.

506E43AA-5E81-4817-AF5F-3FB4D09594E7.jpeg

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juni 2022(hittil): 1484,- og 654 kWt
Juni 2021: 395,- og 571 kWt
Juni 2020: 18 ,- og 513 kWt

Dette er uten nettleie, men jeg er glad min samboer går fra å være student til arbeidstaker.... 

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Og her ser vi prisene for hele landet i morgen, men ekskl.mva. (Nordpool)

E21D3DD3-B42A-4D05-9A14-3D30DAB2AF85.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er villet fra politikernes side, vær klar over det. Om de brydde seg om egen befolkning hadde de selvsagt innført makspris senest i desember 2021.

dette er ondskap og grådighet.

Anonymkode: 4b175...7a8

• Hjerte 1
Gjest Adobyen
Skrevet
Leitz skrev (4 minutter siden):

Juni 2022(hittil): 1484,- og 654 kWt
Juni 2021: 395,- og 571 kWt
Juni 2020: 18 ,- og 513 kWt

Dette er uten nettleie, men jeg er glad min samboer går fra å være student til arbeidstaker.... 

Forferdelig. Jeg får nok bare 1/3 av dette med samme forbruk, men det er kun fordi jeg gjorde en god avtale fra nyttår.

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er villet fra politikernes side, vær klar over det. Om de brydde seg om egen befolkning hadde de selvsagt innført makspris senest i desember 2021.

dette er ondskap og grådighet.

Enig, men hvordan stiller det seg ut fra avtaler de har gjort tidligere, EØS/EU? Ville de fått lov å senke prisen i eget land?  Har forstått at det kan ligge «noe» der, men vet ikke evt. hva? Det var noe jeg leste på en av strømgruppene på fb.

Endret av Adobyen
AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (2 minutter siden):

Enig, men hvordan stiller det seg ut fra avtaler de har gjort tidligere, EØS/EU? Ville de fått lov å senke prisen i eget land?  Har forstått at det kan ligge «noe» der, men vet ikke evt. hva? Det var noe jeg leste på en av strømgruppene på fb.

Går nok om de vil det nok.

saudi-arabia feks gir jo gratis drivstoff til egen befolkingen. Ingen som straffer dem for det. Ikke at det landet er et man bør sammenlikne seg med, men akkurat her burde Norge se og lære - og gjøre.

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går nok om de vil det nok.

saudi-arabia feks gir jo gratis drivstoff til egen befolkingen. Ingen som straffer dem for det. Ikke at det landet er et man bør sammenlikne seg med, men akkurat her burde Norge se og lære - og gjøre.

Men, Saudi-Arabia er ikke i EU/EØS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...