AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Jeg har pleid å sjekke ut datodiskene på de ulike butikkene her i nærområdet i lang tid, og i tillegg lastet ned throw no more appen, siden økonomien ikke er verdens beste etter to år med pandemi, og redusert inntekt. Men nå etter ca påsketider så har det blitt veldig annerledes. Før var det dato i dag/i morgen, og 50% avslag. Så reduserte Meny’en til 40% og de andre butikkene fulgte etter, og så ned til 30% avslag, samtidig som at datoen nå er enten i dag eller i går, og noen ganger er det så lite som 20% på enkelte barer..Det hadde kanskje vært greitt om det var mat som normalt tåler å ligge godt over utløpsdatoen, men melk/fisk/pølser som gikk ut på dato i går, med 30% avslag synes jeg ikke er særlig bra… Beklager ranten, måtte bare få det ut! Anonymkode: c117d...960 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Jeg er enig. Kjøper masse datovarer, og noen av dem er dessverre blitt dårlige innen de selges. Å ha kjøpt dem til 30% da synes jeg er dårlig. Men, mange butikker har bedre løsning enn Meny, som jeg synes har lave datorabatter. Anonymkode: b41b0...d4c 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 JA! Så mye dårlige prosenter. Merkbart dårligere enn det var for bare få år siden, 3 år for eksempel. Noen ganger glemmer jeg å sjekke også viser det seg at det var jo bare 20% avslag. Skuffende. Og slett ikke alt som er godt i mer enn en halv dag til. Anonymkode: bb85b...ed0 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 Har også merket dette, men kun hos Rema. Hos min lokale Kiwi er det 50% rabatt. Problemet der er at de ansatte kan bruke 1 - 2 timer på å få varene som er i en handlevogn ved kassen for nedprising, over i nedpriset disken. Det er ikke greit med tanke på matsikkerhet, og veldig irriterende hvis jeg øyner noe jeg kunne tenke meg, men ikke får lov å "ta" det før det er tilgjengelig for alle. Hos Coop Obs har det alltid vært 40% rabatt. Nå er jo maten blitt ganske dyr generelt sett, så når Rema gir 20 - 30 % rabatt, så føles det ikke nødvendigvis som et "varp", og jeg har nesten sluttet å benytte denne disken. Og nå har de disse nye kupongene sine, akkurat som Coop. Og kupongene går igjen og igjen, og noen ganger forstår jeg ikke hvordan det har seg at jeg får akkurat de kupongene. Er det slik at butikkene får igjen penger på utgåtte varer fra produsenten, og at de kan sende tilbake med større "fortjeneste" enn å sette ned i pris? Anonymkode: 38eab...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Har forresten merket at kvaliteten på Too Good To Go også har sunket. Anonymkode: 38eab...5bd 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har også merket dette, men kun hos Rema. Hos min lokale Kiwi er det 50% rabatt. Problemet der er at de ansatte kan bruke 1 - 2 timer på å få varene som er i en handlevogn ved kassen for nedprising, over i nedpriset disken. Det er ikke greit med tanke på matsikkerhet, og veldig irriterende hvis jeg øyner noe jeg kunne tenke meg, men ikke får lov å "ta" det før det er tilgjengelig for alle. Hos Coop Obs har det alltid vært 40% rabatt. Nå er jo maten blitt ganske dyr generelt sett, så når Rema gir 20 - 30 % rabatt, så føles det ikke nødvendigvis som et "varp", og jeg har nesten sluttet å benytte denne disken. Og nå har de disse nye kupongene sine, akkurat som Coop. Og kupongene går igjen og igjen, og noen ganger forstår jeg ikke hvordan det har seg at jeg får akkurat de kupongene. Er det slik at butikkene får igjen penger på utgåtte varer fra produsenten, og at de kan sende tilbake med større "fortjeneste" enn å sette ned i pris? Anonymkode: 38eab...5bd Her er rema den minst dårlige (nekter å kalle dem best), det hender jeg finner noe der til 40% avslag, men spar/meny/extra har alle 30% som norm… Anonymkode: c117d...960
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Bare å droppe å kjøpe dem. Anonymkode: cd05a...d8b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 Enig. Men kiwi har fortsatt alt til 50% i de diskene. Anonymkode: 3ff23...ff5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 Her har Meny hatt 20-30% på datavarehus i årevis. 🤷♀️ Kjøper altså ikke datovarer der, da besparelsen er for lav ift. risikoen for at varen er dårlig innen den skal spises. Anonymkode: 39c1a...21c 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har også merket dette, men kun hos Rema. Hos min lokale Kiwi er det 50% rabatt. Problemet der er at de ansatte kan bruke 1 - 2 timer på å få varene som er i en handlevogn ved kassen for nedprising, over i nedpriset disken. Det er ikke greit med tanke på matsikkerhet, og veldig irriterende hvis jeg øyner noe jeg kunne tenke meg, men ikke får lov å "ta" det før det er tilgjengelig for alle. Hos Coop Obs har det alltid vært 40% rabatt. Nå er jo maten blitt ganske dyr generelt sett, så når Rema gir 20 - 30 % rabatt, så føles det ikke nødvendigvis som et "varp", og jeg har nesten sluttet å benytte denne disken. Og nå har de disse nye kupongene sine, akkurat som Coop. Og kupongene går igjen og igjen, og noen ganger forstår jeg ikke hvordan det har seg at jeg får akkurat de kupongene. Er det slik at butikkene får igjen penger på utgåtte varer fra produsenten, og at de kan sende tilbake med større "fortjeneste" enn å sette ned i pris? Anonymkode: 38eab...5bd Oi, det er jo skummelt😬 Datovare som har fått stå i romtemp en stund, det er digg... Anonymkode: bb85b...ed0
Million Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her har Meny hatt 20-30% på datavarehus i årevis. 🤷♀️ Kjøper altså ikke datovarer der, da besparelsen er for lav ift. risikoen for at varen er dårlig innen den skal spises. Anonymkode: 39c1a...21c Du mener sikkert datovaredisk, men det var en morsom autocorrect! 😁
Gjest Adobyen Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 Det er sjelden jeg finner noe som frister oppi der. Ikke mye nedsatt pris og veldig lite varer. Jeg tror fortsatt de kaster enorme mengder for å slippe å selge dem billig. Tenk om kundene kjøper for mye nedpriset, da kjøper de jo mindre til full pris…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 Økning i matpriser får opp folks oppmerksomhet. Før gikk de fleste forbi datovaredisken, nå er det mange som ikke bare kikker men også tar derfra. 30% rabatt er blitt mer vanlig, pleide å være 50% men jeg handler ikke datovarer der jeg faktisk risikerer at det er fordervet. Egg og melk holder seg mye lengre enn datomerkingen så da har jeg ingen kvaler men en dyr biff som gikk ut igår må ha mer enn 30% avslag for å ta sjansen. Jeg anbefaler Holdbart for dem som har en butikk i nærheten. TooGoodtoGo er litt så som så. Byens bakeri pleide å ha velfylde poser til en slikk og ingenting men det er det slutt med gitt. Jeg handler de posene fordi jeg elsker overraskelser. Anonymkode: 727a0...f55
Knirke Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 Tilbud og etterspørsel, enkelt og greit. Datodiskene og kast-mindre bevegelsen har blitt veldig populære, og de fleste som er på butikken kikker oppi disken. Butikken vet at de klarer å få tømt disken selv om avslaget er 30%, så selvfølgelig gir de ikke 50%
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #15 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det slik at butikkene får igjen penger på utgåtte varer fra produsenten, og at de kan sende tilbake med større "fortjeneste" enn å sette ned i pris? Nei. Anonymkode: 0da6d...5c7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): en dyr biff som gikk ut igår må ha mer enn 30% avslag for å ta sjansen. Hvorfor? Biff blir jo bare bedre. Det man skal være forsiktig med er kylling og svin. Anonymkode: 0da6d...5c7 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 Meny holder på sånn, det er innmari kjipt. Ser den disken aldri blir tømt heller. På min lokale Kiwi er det 50 %, men det er det nesten aldri noe annet enn salatposer av en eller annen grunn. Handler mest datovarer på Extra, de har alltid 40 %. Handler noe på Mega også. Anonymkode: b4d4c...222
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #18 Skrevet 29. juni 2022 Jeg gidder ikke kjøpe datovarer om de er nedsatt kun 20 eller 30 %. Anonymkode: 27aaf...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå