Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg bor i en storby, og ca annen hver måned er jeg å henter ut medisiner på apoteket.

Tidligere så bodde jeg i en annen bydel, og der jobbet det en ansatt som spesifikt prøvde å unngå å ekspedere meg. Hver gang hun så meg, så gikk hun bak. Så jeg ble stående og vente lenger enn jeg hadde trengt. Hun gikk ikke for å gjøre noe, men hun sto opp og ned. Dette skjedde ikke bare én gang, men flere ganger.

Nå så jeg hun på det nye apoteket der jeg handler. Det samme skjedde igjen. Jeg trykker for å få ut en kølapp. Hun har en kunde, og når hun er ferdig med kunden. Så går hun bak og stiller seg - istedenfor å trykke på neste nummer. Hun så meg. Så jeg sto å ventet på den andre ansatte skulle bli ferdig. Når jeg blir ekspedert, så ser jeg at hun ansatte som unngår meg - bare står der og ser i gulvet med armene i kors. Hun sto og ventet. Det er ingen innbilling. Jeg hadde forstått det om hun satt i gang med andre arbeidsoppgaver, men hun bare unngår å ekspedere meg.

Har noen opplevd lignende? Hva gjør man i en slik situasjon? Jeg synes det er ubehagelig. Har lyst til å si ifra til apoteket, men jeg er redd for at det slår tilbake på meg. Vurderer å bytte apotek pga dette.

Anonymkode: 49887...e12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oj, vet du om dere har hatt en gnist mellom dere eller tror du hun har noen grunn til å mislike deg (typ du er moren til et barn som er kjip mot hennes barn) eller tror du hun bare er tett i hodet? 

Opplevde lignende, eller min mann da, vi dro på en butikk og der var det den ene som jobbet var ekstremt ufyselig mot mannen min, uten grunn, veldig hyggelig mot de andre. Vi måtte si ifra. 

Mannen min forstår fortsatt ikke hvorfor hun var sånn. 

Anonymkode: 6713b...845

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dere samme kjønn og noenlunde samme alder? Kan hun være usikker hvis hun synes du ser veldig flott ut etc? Kan hun ha vært elskerinne til din mann? 

Hvis dere er motsatt kjønn, kan det være at hun liker deg og blir nervøs? Kan dere ha truffet hverandre noen gang? 

Merker aldersgruppene og kjønn betyr endel for hvilke muligheter det kan være 😅

Anonymkode: 40e47...628

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis dere er motsatt kjønn, kan det være at hun liker deg og blir nervøs? Kan dere ha truffet hverandre noen gang? 

Anonymkode: 40e47...628

Trenger ikke være motsatt kjønn for det. :) 

Anonymkode: 76395...6c8

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende hun har et forhold til mannen din? 🤔

Anonymkode: 7b8e6...0f8

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kan hende hun har et forhold til mannen din? 🤔

Anonymkode: 7b8e6...0f8

Eller har du et forhold til mannen eller kona hennes?

Anonymkode: 04169...1c8

AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha medisiner hun ikke har kompetanse til å lage til?

Anonymkode: dd1e5...947

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal du ha medisiner hun ikke har kompetanse til å lage til?

hun burde vel ikke arbeide ved apotek i det hele tatt, hvis hun virkelig ikke har "kompetanse" til å arbeide der i det hele tatt.  

Anonymkode: d8b06...123

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært kjip mot vedkommende da? Trakassert?

Anonymkode: 2e20f...43c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er tilfelle må det nesten være noe med deg som trigger henne på en måte.  Har dere noen historie, om så fra barndommen som du evt har glemt? Evt kanskje du ligner på noen som har gjort henne noe.

Min søster fikk ikke komme til en dame som hjelpepleier fordi hun lignet fysisk på en annen og hvor damen hadde mye traumer knyttet til personen min søster angivelig lignet på.

Det er ikke egentlig så mye du kan gjøre uten å vite. Du må nesten bare ta det som det er.

Anonymkode: f99e3...a8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har noen opplevd lignende? Hva gjør man i en slik situasjon? Jeg synes det er ubehagelig. Har lyst til å si ifra til apoteket, men jeg er redd for at det slår tilbake på meg. Vurderer å bytte apotek pga dette.

Anonymkode: 49887...e12

Du lar deg ekspedere av en annen og går videre i livet.

• Liker 1
Skrevet

Kan det være en fra skoledagene du ikke kjenner igjen? Kanskje hun var mobbeoffer, og mener du var i gjengen som mobbet, selv om du ikke aktivt deltok så ser hun på deg som "en av de slemme"?

Det høres jo unektelig helt merkelig ut at hun demonstrativt skal gå fra ekspederingen hver gang hun ser deg. Dette var et mysterium jeg håper du finner ut av, for jeg ble voldsomt nysgjerrig! :fnise: Håper du oppdaterer tråden om du finner ut av det, selv om det går lang tid!

Og ja - snakk med apoteket! Gå dit, pek på henne og spør hva hun heter og spør hvorfor hun unngår å ekspedere deg hver gang. Prøv å manne deg opp til direkte konfrontasjon, eller i det minste få en av kollegene hennes til å oppfatte denne situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

hun burde vel ikke arbeide ved apotek i det hele tatt, hvis hun virkelig ikke har "kompetanse" til å arbeide der i det hele tatt.  

Anonymkode: d8b06...123

Du vet at på et apotek kan det arbeide assistenter (ingen utdannelse), apotekteknikere og farmasøyter (6 år på universitetet)?? De har helt forskjellige oppgaver. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du vet at på et apotek kan det arbeide assistenter (ingen utdannelse), apotekteknikere og farmasøyter (6 år på universitetet)?? De har helt forskjellige oppgaver. 

Som regel får de bare en av de andre til å komme bort å godkjenne om kunden skal ha medisiner som ekspeditøren ikke har autorisasjon til å gi ut.

Om TS selv aldri har hatt ett ublidt møte med vedkommende i nær eller fjern fortid så er det vel mulig at TS ligner veldig på noen vedkommende ikke klarer å ekspedere. Selvfølgelig uprofesjonelt av vedkommende, men ingenting TS trenger å ta personlig.

AnonymBruker
Skrevet

Enten har hun noe imot deg, ganske kraftig, eller så ligner du veldig på en annen hun har noe uoppgjort med. Dette er såpass påfallende (og uprofesjonelt!) at jeg hadde spurt henne direkte og/eller tatt det opp med hennes leder. Slik kan man faktisk ikke opptre på jobb uten å gi kunden en god begrunnelse.

Anonymkode: 8f230...efd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...