AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Det er så UTROLIG slitsomt med sånne folk! Og jeg er sikker på de aller fleste av dem har fått utallige tilbakemeldinger på hvor slitsomme de er, så hvorfor ikke bare ta bittelitt hensyn til andre og holde kjeft?? Anonymkode: 76dc2...08d 3 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Jeg er så enig, det er bare slitsomt med folk som må skravle i ett kjør
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 Tror det ofte kan bunne i en slags usikkerhet de bare MÅ overkompenserer for.. Har flere kollegaer som er slik, utrolig slitsomt. Anonymkode: 5956e...cbb 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er så UTROLIG slitsomt med sånne folk! Og jeg er sikker på de aller fleste av dem har fått utallige tilbakemeldinger på hvor slitsomme de er, så hvorfor ikke bare ta bittelitt hensyn til andre og holde kjeft?? Anonymkode: 76dc2...08d Jeg har ADHD, og eneste måten jeg har symptomer er at jeg SNAKKER EKSTREMT MYE! Sånne folk som deg gjør at sånne folk som meg ikke klarer arbeidslivet og får angst, fordi man føler man aldri strekker til. Blir som og be folk i rullestol lære seg og gå, fordi det går så sakte. Pga enkelte ikke kan skjønne at man er annerledes, og ikke alle er like så er det mye angst og depresjoner i denne verden. Så lenge man er gode mennesker, kan man ikke være litt mer tolerante for hverandre? Anonymkode: 4acff...262 4 8
Maestro Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Jeg er slik pga ADHD. Er ikke alltid jeg VIL prate men den motoren inni meg mener noe annet 🫣 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ADHD, og eneste måten jeg har symptomer er at jeg SNAKKER EKSTREMT MYE! Sånne folk som deg gjør at sånne folk som meg ikke klarer arbeidslivet og får angst, fordi man føler man aldri strekker til. Blir som og be folk i rullestol lære seg og gå, fordi det går så sakte. Pga enkelte ikke kan skjønne at man er annerledes, og ikke alle er like så er det mye angst og depresjoner i denne verden. Så lenge man er gode mennesker, kan man ikke være litt mer tolerante for hverandre? Anonymkode: 4acff...262 Men det går faktisk utover min konsentrasjonen på jobb, mitt behov for å slappe av osv. Er så lei at folk med diagnoser bare skal ha aksept men ikke har forståelse for andre i det hele tatt. Det at du jabber konstant går ut over min trivsel. Anonymkode: 76dc2...08d 8 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Maestro skrev (2 minutter siden): Jeg er slik pga ADHD. Er ikke alltid jeg VIL prate men den motoren inni meg mener noe annet 🫣 Men da må du lære deg å trekke deg litt unna andre til tider. Anonymkode: 76dc2...08d 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 Det er også noen som ikke takler stillhet. Anonymkode: 1b42f...3f9 2
Maestro Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men da må du lære deg å trekke deg litt unna andre til tider. Anonymkode: 76dc2...08d Folk flest rundt meg sier det går bra. Heller at jeg skravler enn og ikke si noe. Og blir det for mye ber de meg om og klabbe igjen. Helt greit for meg det 😂
Maestro Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men da må du lære deg å trekke deg litt unna andre til tider. Anonymkode: 76dc2...08d Og det er slitsomt og vondt å ha et sterkt behov og ikke få dekket det. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ADHD, og eneste måten jeg har symptomer er at jeg SNAKKER EKSTREMT MYE! Sånne folk som deg gjør at sånne folk som meg ikke klarer arbeidslivet og får angst, fordi man føler man aldri strekker til. Blir som og be folk i rullestol lære seg og gå, fordi det går så sakte. Pga enkelte ikke kan skjønne at man er annerledes, og ikke alle er like så er det mye angst og depresjoner i denne verden. Så lenge man er gode mennesker, kan man ikke være litt mer tolerante for hverandre? Anonymkode: 4acff...262 This. Har en skravlete 8-åring som har udiagnostisert adhd (dvs alle symptomene, vært på utredning, men får ikke diagnose enda, selv om utreder mener hen har alle symptomene). Klarer ikke holde munn, må si hva hen tenker, nynne eller lage lyd. Hen sier selv at hen klarer konsentrere seg bedre når hen snakker. Synes også det er deilig å ha gym på skolen, "for da konsentrerer jeg meg bedre og munnen må ikke snakke så mye". Det er bare synd at barnet mitt skal bli stempla som en drittunge og bli bedt om å holde kjeft, når hen strever mer enn nok med negative tilbakemeldinger. Det er ikke pga hen ønsker være en negativ faktor for andre, men fordi det er en konstant indre uro som må komme ut et sted. Det er ikke tolerante folk som starter kriger, det er mennesker som ts. Anonymkode: 3d3e5...eba 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men det går faktisk utover min konsentrasjonen på jobb, mitt behov for å slappe av osv. Er så lei at folk med diagnoser bare skal ha aksept men ikke har forståelse for andre i det hele tatt. Det at du jabber konstant går ut over min trivsel. Anonymkode: 76dc2...08d Just now, Maestro said: Og det er slitsomt og vondt å ha et sterkt behov og ikke få dekket det. Her er det to behov som går mot hverandre. Det beste er om begge parter kan forstå hverandre, være litt romslig og ta hensyn. Noen ganger må den som vil prate få lov til å prate. Noen ganger må den som vil ha det stille få lov til å ha det stille. Anonymkode: 1b42f...3f9 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 Samboeren er slik. Det går i ett, og jeg blir utrolig sliten i hodet av det. Men det er bare slik han er og jeg elsker han, så jeg kan leve med det. Anonymkode: 95fcb...ee8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Det er ikke tolerante folk som starter kriger, det er mennesker som ts. Anonymkode: 3d3e5...eba Hva med toleransen ovenfor de som har et behov for ro og stillhet? Skal ikke hensyn og toleranse gå begge veier? Anonymkode: 1b42f...3f9 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #15 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det går faktisk utover min konsentrasjonen på jobb, mitt behov for å slappe av osv. Er så lei at folk med diagnoser bare skal ha aksept men ikke har forståelse for andre i det hele tatt. Det at du jabber konstant går ut over min trivsel. Anonymkode: 76dc2...08d AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men da må du lære deg å trekke deg litt unna andre til tider. Anonymkode: 76dc2...08d Eller kanskje du også må trekke deg unna, om du ikke tåler at andre er sosiale... Anonymkode: 3d3e5...eba 1
Maestro Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er det to behov som går mot hverandre. Det beste er om begge parter kan forstå hverandre, være litt romslig og ta hensyn. Noen ganger må den som vil prate få lov til å prate. Noen ganger må den som vil ha det stille få lov til å ha det stille. Anonymkode: 1b42f...3f9 Absolutt! Og det er derfor venner og familie sier i fra til meg.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med toleransen ovenfor de som har et behov for ro og stillhet? Skal ikke hensyn og toleranse gå begge veier? Anonymkode: 1b42f...3f9 Den ene har behov for stillhet og ro, den andre har muligens diagnoser som gjør at hen må prate for å unngå rastløshet, indre uro, engstelse, søvnvansker... ingen tvil i hvem jeg støtter Du kan få dekt behovene dine på andre måter ved å trekke deg unna Anonymkode: 3d3e5...eba
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #18 Skrevet 29. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Eller kanskje du også må trekke deg unna, om du ikke tåler at andre er sosiale... Anonymkode: 3d3e5...eba Skulle jeg gjerne gjort, men man får fort kommentarer og blir sett på som "sær" hvis man ikke er sosial i f.eks lunsjen. Jobblivet er som regel best egnet for de ekstroverte. Anonymkode: 1b42f...3f9 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #19 Skrevet 29. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Den ene har behov for stillhet og ro, den andre har muligens diagnoser som gjør at hen må prate for å unngå rastløshet, indre uro, engstelse, søvnvansker... ingen tvil i hvem jeg støtter Du kan få dekt behovene dine på andre måter ved å trekke deg unna Anonymkode: 3d3e5...eba Det er slike holdninger du viser her som gjør at det blir mer motvilje og fordommer mot diagnoser. Anonymkode: 1b42f...3f9 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #20 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): This. Har en skravlete 8-åring som har udiagnostisert adhd (dvs alle symptomene, vært på utredning, men får ikke diagnose enda, selv om utreder mener hen har alle symptomene). Klarer ikke holde munn, må si hva hen tenker, nynne eller lage lyd. Hen sier selv at hen klarer konsentrere seg bedre når hen snakker. Synes også det er deilig å ha gym på skolen, "for da konsentrerer jeg meg bedre og munnen må ikke snakke så mye". Det er bare synd at barnet mitt skal bli stempla som en drittunge og bli bedt om å holde kjeft, når hen strever mer enn nok med negative tilbakemeldinger. Det er ikke pga hen ønsker være en negativ faktor for andre, men fordi det er en konstant indre uro som må komme ut et sted. Det er ikke tolerante folk som starter kriger, det er mennesker som ts. Anonymkode: 3d3e5...eba Hvem er egentlig mest og minst tolerant? "Mitt barn må få være akkurat sånn han er, selv om det går utover alle de 29 andre i klassen". Jo, må må forstå og tåle at andre folk er ulike, men man nå også kunne ta inn over seg hvordan man selv er og ta hensyn innimellom. Anonymkode: 76dc2...08d 7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå