AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Skal prøve å forklare uten at det blir for innviklet😅 En gammel bekjent av meg logget seg inn på sin Facebook på min mobil for mange år siden og tok husk passord, mener å huske det var fordi typen hennes da drev og prøvde å skulle kontrollere kontoen hennes. Dette er sikkert 6-7 år siden og kontoen hennes har vært innlogget i bakgrunnen hos meg (altså når jeg logger ut av min konto på iPhone får jeg opp hennes profilbilde og kan trykke rett inn der siden passordet er lagret). Har prøvd å få fjernet kontoen fra min mobil og prøvd å logge ut av alle økter og logg ut denne enheten men får ikke hennes innlogg bort fordi jeg ikke har passordet man trenger for å gå videre på de sikkerhetssidene på Facebook. Hun fikk ny Facebook for mange år siden så det er bare en gammel konto. Har ikke akkurat tenkt mye over dette men i går fikk jeg en melding på min konto hvor hun skrev at hun kunne se at kontoen hennes var innlogget det stedet jeg bor, at kontoen var hacket og at hun hadde anmeldt meg og levert ip-adressen til politiet fordi jeg «misbrukte» kontoen hennes. Hun skrev også at politiet liksom tok dette veldig seriøst og at jeg burde angre. Det er en grunn til at vi ikke har kontakt mer og det er nettopp på grunn av sånne dramagreier som dette. Burde jeg bli bekymret? Anonymkode: 81f97...7f9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Kan også legge til at grunnen til at hun ikke får logget seg inn på den profilen er at hun har glemt passordet hun lagde for mange år siden, jeg har ikke endret det eller visst passordet. Det var derfor hun også lagde seg ny Facebook Anonymkode: 81f97...7f9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 Kan du ikke bare svare henne at "Jeg prøver å få den VEKK fra min telefon! Og hva er det å hacke? Det er jo ingen aktivitet der og har ikke vært det på årevis. Slutt å lage drama, dramaqueen!" Anonymkode: f2490...8d0 5 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 Den meldingen der lar du bare være å svare på, og dersom du skulle høre noe fra politiet (det tviler jeg sterkt på) så sier du der bare som det er; Hun har logget seg på med din telefon og du vet ikke hvordan du får fjernet det. Ferdig. Man kan anmeldes for mye rart, men dersom man ikke har brutt noen lov så er det lite å bekymre seg over. Anonymkode: ef6e5...825 11
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Man KAN anmelde akkurat hva man vil. Men det spørs om politiet tar det på alvor. Dette høres ut som et typisk sak som blir henlagt, men om du får høre fra politiet, så forteller du bare sannheten. Anonymkode: 988e1...c59 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 Takk for svar alle! Min største frykt her i livet er å bli satt i en glattcelle, det kan vel ikke skje her? Vet ikke hva som skjer når man blir anmeldt 🙈 Anonymkode: 81f97...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar alle! Min største frykt her i livet er å bli satt i en glattcelle, det kan vel ikke skje her? Vet ikke hva som skjer når man blir anmeldt 🙈 Anonymkode: 81f97...7f9 Er du stokk dum? Anonymkode: f1e4b...aca 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du stokk dum? Anonymkode: f1e4b...aca Nei ikke generelt, men har aldri vært borti politiet / anmeldelser før i hele mitt liv Anonymkode: 81f97...7f9 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for svar alle! Min største frykt her i livet er å bli satt i en glattcelle, det kan vel ikke skje her? Vet ikke hva som skjer når man blir anmeldt 🙈 Anonymkode: 81f97...7f9 Selv om du hadde vært skyldig i det hun anklager deg for (noe du ikke er), så hadde du ikke blitt satt på glattcelle altså. Så slapp av Glattcelle er ikke så ille heller egentlig, om det bare er ei natt. Ikke noe du trenger å tenke på. Anonymkode: 6a464...a05 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 Høres førovrig veldig rart ut at du skal trenge passordet for å fjerne en konto fra mobilen da? Anonymkode: 6a464...a05 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres førovrig veldig rart ut at du skal trenge passordet for å fjerne en konto fra mobilen da? Anonymkode: 6a464...a05 Har prøvd å fjerne enhet og diverse, men mange av de alternativene på Facebook sitt sikkerhetssenter krever passord for å kunne gå videre. Gjerne fortell meg hvis noen har en løsning 😅 Anonymkode: 81f97...7f9
Minitroll Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 (endret) Jeg hadde bare tilbakestilt egen enhet slik at kontoen hennes ikke kommer opp mer. Dette skal gå helt fint å gjøre uten hennes passord. Og selv om hun har «glemt» passordet så kan hun tilbakestille dette og slette kontoen sin. Null problem, her må dere begge to bare bruke hodet litt eller kontakte fb for hjelp. Endret 29. juni 2022 av Minitroll
Aktiv Kverulant Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har prøvd å fjerne enhet og diverse, men mange av de alternativene på Facebook sitt sikkerhetssenter krever passord for å kunne gå videre. Gjerne fortell meg hvis noen har en løsning 😅 Anonymkode: 81f97...7f9 Om det er Android kan du vel bare gå inn på innstillinger -> kontoer -> administrer kontoer og så finne facebook der og fjerne. Du skal ikke trenge å logge inn på facebook for å fjerne kontoen fra telefonen din. Du skal ikke inn på facebookappen i det hele tatt. Heter sikkert litt ulikt på ulike versjoner. Vil tro Iphone har noe tilsvarende. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 Her var det mye som skurret gitt. Hvordan klarer du ikke å fjerne kontoen? Det er ikke så vanskelig. Er flere måter å gjøre det på. Bare å trykke på krysset der hvor du ser alle profilene du kan logge inn på. Enten under listen av kontoer eller når du har logget ut. Alt av passord som er lagret med husk-funksjonen ligger enten i selve mobilen i innstillingene under personvern et sted. Det skal ligge under noe tilsvarende kontoer. Har ikke iphone, men er slik med absolutt alle andre typer. Ellers så må du inn i nettleserinnstillingene og du finner det samme der. Bare å trykk slett så er ikke passordet husket lengre. Du må ikke ha noe passord for å fjerne en aktiv innlogging. Du får så klart ikke til å fjerne en "økten" du er i når du er inne på innstillinger, sier seg selv. Det kommer ikke opp som aktiv innlogging av å bare ligge der tilgjengelig som rask innlogging ved hjelp av husk passord funksjon. Så du må ha vært innlogget i det hun sjekket personvern innstillingene på facebook kontoen, fra en annen pc eller mobil. Du har tydeligvis ikke gjort et forsøk i å slette, for det tar deg to sekunder og du har to hovedmåter. Fjerne cookies og å avinstallere og installere app på nytt er nødløsninger som ikke er nødvendig, for de to andre funker så lenge det ikke er et en aktiv feil med appen/siden. Hun har gitt deg passordet. Politiet gjør ingenting. Saken blir henlagt. Så de kan ikke ha sagt at de ser på det som alvorlig. Ikke så lenge du har hacket deg inn og fått urettmessig tilgang til hennes konto og har gjort noe ulovlig. Tviler sterkt på at politiet kaster bort tid og energi på en ukjent/kjent med ikke godkjent innlogging. Anonymkode: 26ce9...771 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #15 Skrevet 29. juni 2022 Her er «utlogg» siden som jeg får når jeg logger ut av min bruker. Da kommer hennes profil opp, og som dere ser er det ingen måte å fjerne den, ikke noe «kryss» hvor man feks kan velge å fjerne den ene profilen. Anonymkode: 81f97...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skal prøve å forklare uten at det blir for innviklet😅 En gammel bekjent av meg logget seg inn på sin Facebook på min mobil for mange år siden og tok husk passord, mener å huske det var fordi typen hennes da drev og prøvde å skulle kontrollere kontoen hennes. Dette er sikkert 6-7 år siden og kontoen hennes har vært innlogget i bakgrunnen hos meg (altså når jeg logger ut av min konto på iPhone får jeg opp hennes profilbilde og kan trykke rett inn der siden passordet er lagret). Har prøvd å få fjernet kontoen fra min mobil og prøvd å logge ut av alle økter og logg ut denne enheten men får ikke hennes innlogg bort fordi jeg ikke har passordet man trenger for å gå videre på de sikkerhetssidene på Facebook. Hun fikk ny Facebook for mange år siden så det er bare en gammel konto. Har ikke akkurat tenkt mye over dette men i går fikk jeg en melding på min konto hvor hun skrev at hun kunne se at kontoen hennes var innlogget det stedet jeg bor, at kontoen var hacket og at hun hadde anmeldt meg og levert ip-adressen til politiet fordi jeg «misbrukte» kontoen hennes. Hun skrev også at politiet liksom tok dette veldig seriøst og at jeg burde angre. Det er en grunn til at vi ikke har kontakt mer og det er nettopp på grunn av sånne dramagreier som dette. Burde jeg bli bekymret? Anonymkode: 81f97...7f9 Nice try. Det er ingen som har samme telefon i 6-7 år lenger. Og nei, man lan bare logge ut av kontoer og glemme gamle passord. Anonymkode: 30688...d12 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nice try. Det er ingen som har samme telefon i 6-7 år lenger. Og nei, man lan bare logge ut av kontoer og glemme gamle passord. Anonymkode: 30688...d12 Nei, jeg har selvfølgelig byttet fysisk telefon men jeg gjennoppretter den med iCloudkonto som alle andre iPhonebrukere og da får man nøyaktig samme innhold på ny mobil Anonymkode: 81f97...7f9 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #18 Skrevet 29. juni 2022 Ikke svar henne og husk at du kan anmelde andre for falsk anmeldelse. Hva med å bare gå en tur innom politiet og si at du har fått en truende melding fra en person som hevder å ha anmeldt deg for ha misbrukt en facekonto hun selv har lagret på din telefon, der du ikke hverken har misbrukt kontotilgang hun har gitt deg eller aner hvordan du skal fjerne konto fra din mobil? Hvis passordet er lagret i en nettleser skal du kunne bli kvitt det med å slette nettleserdata. Anonymkode: a7b6f...1b0
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #19 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her er «utlogg» siden som jeg får når jeg logger ut av min bruker. Da kommer hennes profil opp, og som dere ser er det ingen måte å fjerne den, ikke noe «kryss» hvor man feks kan velge å fjerne den ene profilen. Anonymkode: 81f97...7f9 Hvorfor har hennes inaktive konto flere nye varslinger? Anonymkode: 2aa50...0ff
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #20 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor har hennes inaktive konto flere nye varslinger? Anonymkode: 2aa50...0ff Profilen er jo ikke deaktivert så regner med det kommer varsler av ulike slag, bursdager eller venneforespørsler osv Anonymkode: 81f97...7f9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå