AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Jeg sliter med magen. Og har gjort det i mange år. Jeg er laktoseintolerant, og blir dårlig av hvetemel. Begge diagnoser fått av fastlegen. Det er ikke dog ikke cøliaki. I sosiale settinger, synes jeg det kan være pinlig... Spesielt når jeg ikke kjenner de så godt. Melkeprodukter er enkelt å holde seg unna, men nær sagt alt består av hvetemel. Når jeg i tillegg ikke har cøliaki blir det veldig vanskelig å forklare uten å gå inn på detaljer. "Jeg tåler ikke" har jo blitt et moteår. Lurer derfor på hva dere andre gjør på jobb, arrangementer, med bekjente osv. Der man kan si ifra på forhånd er det enkelt, men noen ganger er ikke dette mulig. Andre ganger vil venner innom spisesteder der det ikke er noen aktuell mat, men de tar jo hensyn, likevel føler jeg at jeg kanskje ødelegger litt for de. Mat er jo sosialt og vi vil jo helst spise sammen. Hvordan kommer du deg gjennom hverdagen med intoleranser og allergier? Anonymkode: fafd3...719
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Nå har jeg mange andre plager som også påvirker mulighetene for mye sosiale happenings. Men har rett og slett måttet isolere meg en del for å unngå å bli ødelagt enda mer🙈Forferdelig trist, men sånn ble det for meg. Opplever ca null forståelse. Hadde nesten vært en lettelse å fått diagnose, i stedet for intoleranse.Men å være lenket til dassen eller ligge å spy er usktuelt for å være høflig. Har blitt tvunget til å spise ting jeg ikke tåler, som har endt med sterke smerter og oppkast. Folk er folk🤷♀️ Anonymkode: 2f84c...5f5
Svigermor Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har blitt tvunget til å spise ting jeg ikke tåler, som har endt med sterke smerter og oppkast. Folk er folk🤷♀️ Anonymkode: 2f84c...5f5 Hvordan ble du tvunget? 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 At folk blir provosert av at folk ikke tåler ting er det dummeste jeg hører. Hva feiler det disse menneskene? 🤦♀️ Bare vær deg selv og stå på ditt du! Jeg har vært på dietter lenge, men i det siste har jeg klart å ta et pizzastykke og sånt i sosiale lag, og det har gått bra, så ting kan forandre seg. Men inntil da så bare spis noe annet. Og btw alle fiser en gang i blant, det burde ikke være verdens undergang. Anonymkode: aff58...9de
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Svigermor skrev (7 minutter siden): Hvordan ble du tvunget? Min nye svigermor roet seg ikke før jeg hadde smakt litt av alt som ble satt frem. Ja jeg burde selvsagt sagt nei; og hadde jeg visst hvor ille det skulle ende opp hadde jeg nektet. Men men, jeg lærte av det og har ikke opplevd det samme. Skal sies at jeg er ganske konfliktsky🙈Jobber med saken💚 Anonymkode: 2f84c...5f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå