AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Eller er det helt innafor å kun ta med til sin egen avdeling? Anonymkode: 3e257...6ca
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Ville heller tatt med frukt til alle Anonymkode: 14e8f...41d 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 Skal det spises ute, ta med til alle. Men helt ærlig, som forelder hadde jeg satt mer pris på om du bare droppet det med mindre det er frisk frukt eller en saftis. Anonymkode: ce55f...e5e 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 I vår barnehage ville det vært helt innenfor at du hadde med til «dine» med mindre det ble spist foran de andre. Anonymkode: 70926...890 2 1
Daisy-love Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Kommer an på hvor det skal spises. Skal det spises på lukket gruppe, så kan det tas med kun til din avdeling, mens ute bør alle få. Bør også være noe alle kan spise, så frukt eller vannis eller annet enkelt. Kan dandere frukten på spyd, som et pinnsvin eller annet fancy, om du vil gjøre det mer spesielt. Finnes jo barnehager med 200+ barn, så ikke helt realistisk å ta med til hele barnehagen da. 2
Mamajune11 Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Definer «noe godt»? Jeg hadde blitt rasende om en ansatt tok med seg snop og ga barna mine. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 Så koselig gjort💖 Hele barnehagen? Blir ikke det vel mange? Synes det burde holde til den avdelingen du jobber på.☺️ Anonymkode: beb58...62b
Sunshineyellow Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 Holder med at du tar med til din avdeling. Så spiser dere det inne, eller ute om dere er alene der. Koselig gjort ♡ men som foreldre hatt jeg satt pris på at det var frukt, ikke noe usunt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 Ta med noe sunt til egen avdeling. Forslag: frukt, bananmuffins, smoothie eller bær Anonymkode: ac6e5...5b2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 må ikke være sunt hele tiden, barn dør ikke av litt godis, kake eller is av og til. Ta med bare til din avd det er helt greit Anonymkode: 8aa94...d04 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 Mamajune11 skrev (4 timer siden): Definer «noe godt»? Jeg hadde blitt rasende om en ansatt tok med seg snop og ga barna mine. Rasende? Hvorfor? Anonymkode: 6ab21...af8 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 Mamajune11 skrev (4 timer siden): Definer «noe godt»? Jeg hadde blitt rasende om en ansatt tok med seg snop og ga barna mine. Rasende faktisk. Da har du ikke store problemer ellers i livet. Anonymkode: b505e...f16 11
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #15 Skrevet 29. juni 2022 Jeg synes det er unødvendig å gi barna sukker som "belønning" de får nok av vanlig sunn mat. Anonymkode: 5e8c5...601 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 Trist egentlig, at man som ansatt blir livredd for å gjøre feil og at enkelte foresatte klarer å bli rasende for noe som utelukkende er ment hyggelig. Er helt for at barnehager skal være sunne, droppe sjokoladepålegg og kjeks til hverdags, men en ispinne på kanskje 300 kalorier siste dag før ferien? Skjerp dere! Drittlei at det er de som kjører supersunt kosthold hele tiden skal legge føringer for at resten av gruppene barna deres er på. Da får heller barn av disse strenge foreldrene sitte uten is framfor at alke dropper. Det er helt normalt at barn spiser en is på sommeren og den ENE de får i barnehagen har null å si. Den har null å si om ungen ellers spiser 14 is i uka og det har null å si om ungen aldri får søtsaker ellers. Anonymkode: b505e...f16 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Trist egentlig, at man som ansatt blir livredd for å gjøre feil og at enkelte foresatte klarer å bli rasende for noe som utelukkende er ment hyggelig. Er helt for at barnehager skal være sunne, droppe sjokoladepålegg og kjeks til hverdags, men en ispinne på kanskje 300 kalorier siste dag før ferien? Skjerp dere! Drittlei at det er de som kjører supersunt kosthold hele tiden skal legge føringer for at resten av gruppene barna deres er på. Da får heller barn av disse strenge foreldrene sitte uten is framfor at alke dropper. Det er helt normalt at barn spiser en is på sommeren og den ENE de får i barnehagen har null å si. Den har null å si om ungen ellers spiser 14 is i uka og det har null å si om ungen aldri får søtsaker ellers. Anonymkode: b505e...f16 Jeg er forelder og hadde ikke hatt noe i mot en is til mitt barn. Kjør på og ikke bry deg om disse mødrene. Tror isen er minste problemet til disse barna. Anonymkode: 8377f...15f 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #18 Skrevet 30. juni 2022 Tenker at som barnehageansatt bør du droppe det. Skal det være noe ekstra bør det være være på initiativ fra styrer eller i hvert fall avdelingsleder. Sånn passe irriterende om først den ene, så den andre osv ansatte kjører sine egne løp. Også bør du selvfølgelig heller spørre på jobb om dette er greit, og hvordan kotymet er der. Blir fort fryktelig mye godsaker på små under også. Og dette kommer jo i tillegg til alle bursdager som alt feires og alle har med noe godt, ekstra godt til diverse høytider, det blir faktisk ikke så veldig mange hverdager igjen i et år. Anonymkode: ed0b5...0c7 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #19 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): må ikke være sunt hele tiden, barn dør ikke av litt godis, kake eller is av og til. Ta med bare til din avd det er helt greit Anonymkode: 8aa94...d04 Tro meg, barn generelt blir ikke tilbudt kake og is bare ‘av og til’. Det blir fort nesten hver dag, særlig i ferien. Barna får is /godteri på besøk hos besteforeldre, venner, stadig en bursdag her og der, og så kommer lørdager og forøvrig selskap på toppen. Jeg har problemer med å få til minst 2-3 dager i uka uten at ungene har blitt tilbudt snop. Å forsøker å følge en diett hos barn med matintoleranse/reagerer svært negativt på sukker er så og si umulig😓 Anonymkode: f1453...ee2 1
Mamajune11 Skrevet 30. juni 2022 #20 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Rasende? Hvorfor? Anonymkode: 6ab21...af8 Sukker. Søppel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå