AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Var på OUL i dag og fikk en termindato. Jeg vil gjerne si at denne er 14 dager foran hva den egentlig er - slik at ikke alles øyne er rettet mot meg rundt termin (for da tror jo folk det er 14 dager til). Husker fra forrige gang de daglige meldingene fra utallige kjente; «kjenner du noe nå?» «er dere på føden nå?» etc. HVER DAG! Denne gangen har jeg et utrolig problematisk forhold til den forhenstående fødselen. Jeg har ekstrem fødselsangst og får helt panikk når noen begynner å snakke om det (grunner forrige opplevelse). Orker ikke dette «nååå skal du føde snart!!» snakket som jeg vet kommer, da familiene våre bare er sykelig opptatt av dette her. Jeg mener siden det er JEG som skal gjennom dette helvete, JEG som må gå med denne angsten hver dag, JEG som må gå igjennom hele prosessen med dette her så har jeg rett til å holde datoen hemmelig 😛 Mannen mener jeg er urimelig, og at det ikke spiller noen rolle om de vet. Dette selv om han har sett meg gjennomsvett og skjelven når dette er tema, og han vet at jeg strigråter hver kveld for jeg gruer meg sånn. Likevel skjønner han ikke at jeg vil ha dette for meg selv (mellom oss). Hvem mener dere «vinner» en slik diskusjon? Ja det er også hans barn, men hele prosessen frem til ungen er ute går jo kun ut over meg… Anonymkode: 59bdd...cf4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Kan du ikke bare gi beskjed til folk om at de ikke skal mase? Anonymkode: f73bb...d1b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke bare gi beskjed til folk om at de ikke skal mase? Anonymkode: f73bb...d1b Nytter ikke. Prøvde virkelig sist. Mannens søster har født i mellomtiden, hun sa også hun ble hodegal av alt maset 🤷🏽♀️ Anonymkode: 59bdd...cf4 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 Mener du ikke 14 dager senere? Jeg tror jeg ville ha gjort det samme som deg. Synes ikke noen har krav på å vite det heller. Anonymkode: 2acec...0ac 3
Carrot Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 (endret) Det er ikke mannen som har fødeangst og som må gå gjennom stresset - så han har egentlig ikke noe stemme i dette hvis du føler sterkt for det, men du kan si HAN får informere om at dere IKKE skal ha noe terminmas uten å si noe om termin hvis det er så viktig for han å ikke "føye deg" på dine ønsker tenker jeg.. Endret 29. juni 2022 av Carrot 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du ikke 14 dager senere? Jeg tror jeg ville ha gjort det samme som deg. Synes ikke noen har krav på å vite det heller. Anonymkode: 2acec...0ac Jo var så klart det jeg mente Ja, jeg har rikelig nok med å prosessere at jeg faktisk skal føde igjen (som sagt sterk angst) - orker virkelig ikke at kreti og pleti skal sitte å «vente» på meg 🤷🏽♀️ Anonymkode: 59bdd...cf4 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Jeg hadde termin i romjula, og vi ble enige om å si at termindatoen var «rundt jul». Hvem er alle disse folkene som maser? Vi fikk så og si ingen spørsmål av den typen. 🤷🏼♀️ Anonymkode: e4c87...62f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 Du skal føde, du bestemmer! Løy på termindatoen selv. Svigermor var helt gal på slutten Anonymkode: a5c54...0b6 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 De fleste jeg spør om når babyen skal komme sier bare "starten av juni" eller lignende, ingen vil dele termindato. Jeg gjorde det, så jeg fikk jo meldinger fra jobben om det skjedde noe 😄 Har inntrykk av at det er vanlig å være litt diffus i hvert fall, uten at man nødvendigvis lyver. Anonymkode: 9f417...b00
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 Kan du ikke bare si måneden, og hvis folk spør om dato så sier du enten at du ikke ønsker å si det, eller at dato ikke er viktig for nesten ingen får til termin uansett Anonymkode: 114bf...590 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 Du, så god ide 😊 jeg tenkte ikke på det, svarte bare termindato.. Men nå var det ingen som maste heller.. Pluss at begge ungene kom på termindato. Med første var det veldig snakk om at "du lommer til å gå såå lenge over". Jeg hadde mindre mage, mindre symptomer, og var ikke"like mye grabod"som min kollega som i tillegg hadde termin en måned før meg.. Det var skikkelig mye snakk om det på jobb at "du er nok ikke så langt på vei som det appen viser". Utrolig irriterende egentlig.. Jeg vet at dette kanskje ikke var relevant, men skjønner ikke folk som skal mase om termindato eller "bestride" det enten den ene eller andre veien. Har hatt folk i familien som har sagt "nå må du komme" til babyen i magen og det har vært en måned før termin liksom.. Anonymkode: 47735...d2a
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 Har folk rett på en dato liksom? Vi har bare sagt at vi har termin i august. Anonymkode: 7fa60...25a 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo var så klart det jeg mente Ja, jeg har rikelig nok med å prosessere at jeg faktisk skal føde igjen (som sagt sterk angst) - orker virkelig ikke at kreti og pleti skal sitte å «vente» på meg 🤷🏽♀️ Anonymkode: 59bdd...cf4 Jeg skjønner det godt. Gjør det som er best for deg! Anonymkode: 2acec...0ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå