Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som legger jun ut bilder av seg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne  lett kled og bikini og du ser de gjør seg til .  Bruker filter  for du vet egentlig hvordan de ser ut .  Prøver å gjøre seg veldig perfekt.  Later som livet er helt fantastisk  men  egentlig  så suger det.  Hvorfor ? Jeg rett å slett lurer på hva de får ut av det. Og gjør ikke denne  fasaden  . Livet egentlig mere vanskelig.  

Anonymkode: 3500b...524

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Behov for oppmerksomhet og forelsket i seg selv.

Anonymkode: 2a2d5...33d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Mange av selfie-dronningene poster jo også bilder av seg selv når det egentlig er noe helt annet som er tema, f eks når ungen har bursdag eller de liksom skal vise feriebilder og som kommer det minst ett ansiktbilde av dem selv sammen med de andre bildene. 🤣

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvem andre skal jeg ta bilde av?

Anonymkode: 51c30...9d0

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem andre skal jeg ta bilde av?

Anonymkode: 51c30...9d0

Kan jo ta bilde av deg selv, men hvorfor legge det ut til andre? 

Anonymkode: 5df87...8fc

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal man legge ut da? Ser det kommer kritikk uansett om folk legger ut bilder fra toppturer, trening, i bikini, barna sine, dyrene sine, mat... er alltid noen som har noe negativt å si. Er ikke some til for å legge ut ting fra livet sitt da... 

Anonymkode: dc80e...c59

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva skal man legge ut da? Ser det kommer kritikk uansett om folk legger ut bilder fra toppturer, trening, i bikini, barna sine, dyrene sine, mat... er alltid noen som har noe negativt å si. Er ikke some til for å legge ut ting fra livet sitt da... 

Anonymkode: dc80e...c59

Litt av alt, men totalt ikke veldig mye.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg tar bilde tar jeg fra de jeg ser . Altså veldig lite meg.  Tar bilder av  nature  kule ting . Folk jeg opplevet.  Kan legge ut et bilde av meg selv i ny og ne . Men det er et ekte bilde uten filter i en situasjon  som passer  . F eks  jeg i pride toget med venner. For det var viktig for meg.  Jeg og ungen mine.  Eller et fint bilde av meg selv. Men for det meste er det jeg ser og opplever jeg tar bilde av.  

Men det betyr jo at de som legger kun bilder  av seg selv osv  er veldig  se seg selv .  Er så opphengt i hvordan de ser ut og er.   Må egentlig  være litt slitsomt. 

Sorry for div skrive feil. Sol lys,dysleksi  og sommerferie hjerne. 

• Liker 1
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Gjerne  lett kled og bikini og du ser de gjør seg til .  Bruker filter  for du vet egentlig hvordan de ser ut .  Prøver å gjøre seg veldig perfekt.  Later som livet er helt fantastisk  men  egentlig  så suger det.  Hvorfor ? Jeg rett å slett lurer på hva de får ut av det. Og gjør ikke denne  fasaden  . Livet egentlig mere vanskelig.  

Oppmerksomhet er en deilig valuta som er lett å hamstre dersom man kan.

Helt i orden at folk bruker sosiale medier, og vi alle drømmer om å fremstå bedre enn hva realiteten måtte tilsi, både for andre men også for sin egen ego. Men det er en tynn linje å balansere på for å ikke falle for fristelsen til å få sin selvverdi knyttet til all oppmerksomheten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt patetisk. Alle ser jo at de har posert og brukt filter til den store gullmedalje. Tydeligvis et stort eksponeringsbehov. Kjenner jeg mister respekten for folk når de holder på sånn... og tror det er mye "plikt-liking" av sånne bilder. Man føler man må klikke "like", men himler med øynene og rister på hodet

Anonymkode: c9add...9e3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan jo ta bilde av deg selv, men hvorfor legge det ut til andre? 

Anonymkode: 5df87...8fc

Hvorfor ikke. Folk legger ut de de selv ønsker. Liker duj det ikke så trykk på knappen unollow. Å kjøre kampen for å dirkete andres frihet iht å dele hva de vil selv, den tapet du. Enkelt og greit. Shaming fra din side hjelper ikke på så mye annet enn å redusere vennekretsen din, til kun de som er enig med deg

Anonymkode: 4871c...752

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke. Folk legger ut de de selv ønsker. Liker duj det ikke så trykk på knappen unollow. Å kjøre kampen for å dirkete andres frihet iht å dele hva de vil selv, den tapet du. Enkelt og greit. Shaming fra din side hjelper ikke på så mye annet enn å redusere vennekretsen din, til kun de som er enig med deg

Tja.... nå reduserer jo selfie-entusiastene sine vennekretser også en del etter hvert. Og det kan jo være greit for de å vite at folk ikke nødvendigvis syns det er så jævlig digg med hundrevis av bilder av dem i feeden som det de kanskje tror. De fleste av oss fniser ganske godt av de som stadig legger ut selfies. 

Anonymkode: c9add...9e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Enig! Du kan forandre deg selv men ikke andre. 

Anonymkode: 513bc...55d

AnonymBruker
Skrevet

For all del, alle legger ut det man selv vil. Men jeg tenker det er lurt å tenke bittelitt på hvor interessant det er for andre å se ansiktet ditt nærmeste hver gang de er inne i et sosialt medium. Man deler jo litt for å vise andre hva som opptar en og man fremstår unektelig litt selvsentrert om nesten alle bilder man legger ut er av en selv - er det sånn du vil fremstå? Blir variasjonen av bilder man byr på veldig liten, f eks bare selfier, bare mat, bare trening, er det ikke så interessant for andre og da kan man vel vurdere å bare scrolle disse bildene på gen mobil ved behov?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å poste masse selfier er en form for manglende sosial intelligens. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg får vite at folk irriterer seg over det jeg liker å legge ut så er det deres problem. Du trenger ikke være på SoMe i det hele tatt, du følger den du vil og du kan velge å ikke irritere deg. Av og til blir jeg trassig fordi jeg mener at ingen skal hindre meg  å legge ut det som gir mening for meg, og da legger jeg ut mer enn jeg egentlig trenger og. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jun?

Anonymkode: 3fca5...67d

• Liker 1
Skrevet

Hvis det plager deg, kan du jo slutte å følge vedkommende på SoMe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om jeg får vite at folk irriterer seg over det jeg liker å legge ut så er det deres problem. Du trenger ikke være på SoMe i det hele tatt, du følger den du vil og du kan velge å ikke irritere deg. Av og til blir jeg trassig fordi jeg mener at ingen skal hindre meg  å legge ut det som gir mening for meg, og da legger jeg ut mer enn jeg egentlig trenger og. 

Tipper vel at svært få sier noe, men da vet du nå hvordan mange av oss tenker om deg og alle selfiene dine. Men for all del, fortsett med ditt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del legger jeg ut bikini bilder som et fuck you til alle andre mødre som er tjukke og skylder på de ikke har tid til å trene. 

Anonymkode: ff4f9...337

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...