Gå til innhold

Så mye sykdom i barnehagene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trodde at sånt pleide å roe seg mot sommeren? Men noen steder er det visst fullt kjør med allslags smitte i barnehagene. Hørt om småbarn som får typ 3-4 virus på samme tid og som blir kjempedårlige, noen legges inn på sykehus. Skummelt  :( Min egen har vært syk lenge nå, men heldigvis ikke innleggelsesverdig.

Anonymkode: 1e50c...0c2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Før var det roligere tider sykdomsmessig på vår og sommer, men nå er det ikke sånn...

Anonymkode: 00773...98c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Før var det roligere tider sykdomsmessig på vår og sommer, men nå er det ikke sånn...

Anonymkode: 00773...98c

Ja, sant? Har alltid tenkt at ok, influensa er kjipt og kan være farlig for noen. Men å få flere virus oppå hverandre, hva i alle dager? Så uheldig å få en haug med virus oppå hverandre. Og hvis man har litt svekket immunforsvar (f.eks på grunn av kunstig lite smitte en periode), det blir jo fullt kjør.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Trodde at sånt pleide å roe seg mot sommeren? Men noen steder er det visst fullt kjør med allslags smitte i barnehagene. Hørt om småbarn som får typ 3-4 virus på samme tid og som blir kjempedårlige, noen legges inn på sykehus. Skummelt  :( Min egen har vært syk lenge nå, men heldigvis ikke innleggelsesverdig.

Sånt har en tendens til å skje midt i en pågående pandemi.

Anonymkode: c4ee5...7aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det måtte bare komme, siden de som er født siste to åra omtrent har bada i antibac, og det har vært generelt lite smitte og annen sykdom. Mange "mangler" immunforsvar til å håndtere det når smitten slippes løs igjen. I tillegg er foreldre så leie av syke barn nå, at de sender dem for tidlig tilbake til bhg etter sykdom. I den bhg jeg jobber har det blitt en "trend" at de melder at barnet tar en fridag i stedet for å melde det sykt. Altså leverer de det i bgh igjen etter én dag i stedet for de obligatoriske 48 timene. Så kommer barnet og serverer at "jeg kasta opp skikkelig mye i går altså". På den måten går jo runddansen videre.. 

Anonymkode: bd408...712

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Samme her.. fUllt kjør siden oppstart august forruten et lite opphold fra april til juni. Nå er både meg og ungene kjempesyke, hoste, snørr og sinnsyk halsvondt som ikke vil gi seg!!! Nettopp begynt i ny jobb også:( sååå kjipt!!!!

Anonymkode: 28f27...c45

Skrevet

Ville vært mest redd for resistente bakterier. Mange har familie som har oppholdt seg lenge i høyrisikoland som Hellas og India.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det måtte bare komme, siden de som er født siste to åra omtrent har bada i antibac, og det har vært generelt lite smitte og annen sykdom. Mange "mangler" immunforsvar til å håndtere det når smitten slippes løs igjen. I tillegg er foreldre så leie av syke barn nå, at de sender dem for tidlig tilbake til bhg etter sykdom. I den bhg jeg jobber har det blitt en "trend" at de melder at barnet tar en fridag i stedet for å melde det sykt. Altså leverer de det i bgh igjen etter én dag i stedet for de obligatoriske 48 timene. Så kommer barnet og serverer at "jeg kasta opp skikkelig mye i går altså". På den måten går jo runddansen videre.. 

Anonymkode: bd408...712

Omtrent det jeg hadde tenkt til å skrive!

Anonymkode: 50f25...a38

AnonymBruker
Skrevet

Her også. Men det forbinder jeg med bading i kaldt vann, ut og inn i varmen og ellers tett på. Er helt vanlig. Trur folk har glemt at det var sånn før koronaen 🤷‍♀️

Anonymkode: d9d44...ef5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La barna få lang sommerferie med familien! Da kommer de seg.

Anonymkode: bc9d8...8c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

La barna få lang sommerferie med familien! Da kommer de seg.

God idé! Det skal jeg si til sjefen, da får jeg sikkert åtte-ni ukers fri med full lønn, det skulle bare mangle.

Fra spøk til alvor, jeg tror det alltid har vært slik. Vi fikk en liten pause under koronaen og så er det lett å glemme hvordan det var før.

Anonymkode: 2d45e...1b0

• Liker 2
Skrevet

Jeg har litt større barn og vi har aldri hatt noe annet enn småforkjølelse i hus på sommeren. Vi har nettopp hatt en runde omgangsyke. Det er jo sånn dritt man er redd ødelegger juleferien. Virker som at disse tiltakene, nedstenging og ekstremt med håndvask/antibac har forskjøvet hele sykdomssesongen.

Ser for meg at vi seiler rett inn i en ny sykdomsshøst. Før kanskje ting går tilbake til vanlig? Lov å håpe. 🤞🏼

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

God idé! Det skal jeg si til sjefen, da får jeg sikkert åtte-ni ukers fri med full lønn, det skulle bare mangle.

Fra spøk til alvor, jeg tror det alltid har vært slik. Vi fikk en liten pause under koronaen og så er det lett å glemme hvordan det var før.

Anonymkode: 2d45e...1b0

Som mor må du la barnas helse komme først. Du finner en løsning hvis du vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke alltid vært slik nei. Er helt vanlig at det er mye mindre sykdommer på vår og sommer. Sier seg selv. Man er mer ute. Slimhinnene er ikke tørre og mindre mottakelig for virus. Man har mer d vitamin i kroppen og dermed bedre immunforsvar.  Men unntak i år ja. 

Det er korona som gjør det. Kohorter og antibac. 

Anonymkode: 9a046...34b

AnonymBruker
Skrevet

Jadda. Mitt koronabarn har hatt vannkopper. Hånd- fot- munn og omgangssyke de siste tre ukene 😅😅

Anonymkode: 0b8b5...e37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

gjorde det før,men nå har nok mange mindre inmun forsvar etter korona

Anonymkode: 64ba1...ac8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...