Gå til innhold

Klassisk hvit, krasjet med dørlister og dører

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har malt gangen i klassisk hvit, det ble totalt krasj med dørlister og dører! De ble nesten gulbrune, så da må jeg fikse opp i det. Det er egentlig greit, da de er noen år og hadde hatt godt av en oppfriskning.

Spørsmålet er da hvilken farge burde jeg bruke? Samme som veggene? Eller bør jeg ha en kontrast? Ønsker ikke å male med en mørk farge, da det er en liten gang uten vinduer. 

Tips?

Anonymkode: 47d28...ad1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg valgt samme som veggen eller en eller annen mellomgrå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har du bomull på lister og dører? Jotun foreslår fargene Soft og Form til Bomull:

https://www.jotun.com/no-no/decorative/interior/colours/1453-vanilla-interior/

Anonymkode: 3aec6...220

Men for ts er det enklere å male listene enn å male veggen på nytt 😊 Jeg ville malt listene i samme farge, men med en annen glans. Regner med at veggene er malt i en matt farge? Litt verre med dørene da de muligens må pusses litt først for å få malingen til å hefte. 

Anonymkode: 79e4c...124

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må finne en farge som harmonerer med fargekoden på klassisk hvit og det gjør det meste, men Bomull som dører og lister er i gjør ikke det. 

Du må finne ut om du vil male om veggen eller listverket.

Står litt om NSC koder her ;

https://www.ifi.no/vrient-a-velge-hvitfarge#

Anonymkode: 96f12...503

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men for ts er det enklere å male listene enn å male veggen på nytt 😊 Jeg ville malt listene i samme farge, men med en annen glans. Regner med at veggene er malt i en matt farge? Litt verre med dørene da de muligens må pusses litt først for å få malingen til å hefte. 

Anonymkode: 79e4c...124

Takk for tips om glans, tror dette vil gi best resultat. Litt pussing skal jeg stå i :)

Anonymkode: 47d28...ad1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...