Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et spørsmål til dere som har hatt keisersnitt;

Hvilke utgifter påløp i etterkant som man kanskje ikke tenker på? Er det veldig dyrt utstyr til sårrstell feks? Medisiner som er vanlig å få på hvit resept? Andre ting?

Anonymkode: ee9f8...09f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ting.

Anonymkode: 6a829...696

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt 50 kroner på et par lange, vanntette plaster. Ellers ingenting. Tok et par paracet de første par dagene etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Hvis man trenger smertestillende etter at man kommer hjem, holder det normalt med paracet og ibux, og det er jo ikke spesielt dyrt.

Anonymkode: 26f35...76d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk utlevert sterke smertestillende på sykehuset, ferdig dosert etter en nedtrappingsplan. I tillegg fikk jeg resept på Paracet, parlagrin forte og dulpholac, slik at det ble billigere og muligens går på frikort.

Det var ingen utgifter til sårstell, annet enn plasterfjerner som jeg valgte å bruke for å få bort limet etter bandasjen. Jeg fikk ny bandasje før jeg ble skrevet ut, og når denne løsnet etter 1-2 uker trengte jeg ikke mer bandasje. Dersom jeg skal sole magen må jeg ha teip på arret.

Noen bruker en stram greie for å støtte magen og hjelpe den med å trekke seg sammen etter keisersnitt. Det er ikke nødvendig, så du må selv vurdere om prisen er verdt det.

Anonymkode: 13c87...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Ingen utgifter utover det allerede nevnt. Jeg brukte en slags "sandsekk" som jeg fikk på sykehuset som jeg holdt på magen de første dagene for å "støtte" såret. Første gang med keisersnitt gikk det betennelse i såret. Andre gang hadde jeg lært at det med støtte kunne være lurt.

Jeg vil for øvrig si, at mitt inntrykk var at de som fødte "tradisjonelt" var mye raskere på beina enn meg. Det er et dypt sår, og du kan ikke løfte tungt på flere uker etterpå.

Anonymkode: 2c7f6...984

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en stor pakke med sånne digre sterile plaster da jeg ville dekke til i lang tid, mener det var 50 for 299 på et nettapotek. Har over halvparten igjen. Ellers ingenting annet enn 5 døgn på sykehus for mannen og et par pakker med ibux og paracet.

Anonymkode: 4ab0d...142

AnonymBruker
Skrevet

Ingen ekstra utgifter pga ks.

Anonymkode: f5c75...abb

AnonymBruker
Skrevet

Ingen sår som skal stelles. Du stripes, og sys vanligvis med sting som løser seg opp selv. Stripsene skal fjernes etter x antall dager, plasterfjerner som noen nevner kan være greit. Koster under en hundrelapp.

Anonymkode: 848a0...f1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...