Gå til innhold

Blør, legen vil ikke ta meg inn og sier «blør du er det ingenting vi kan gjøre»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ringte lege da jeg har spottet brunt i 2-3 dager nå, og hatt sterke murringer. Fikk beskjed på legevakt igår om å ikke løfte tungt å slappe av, og kontakte fastlege idag. Fastlege vil ikke ta meg inn og sier ordrett «uff ja, om du blør er det nok ikke noe mer vi kan gjøre».

På legevakten forstod jeg det som at det kan gå bra med ro/hvile, men får jo ikke sykemelding nå om legen ikke ta meg inn. Har tunge løft og enormt med stress på jobb. Er det slik at om jeg blør betyr det at fosteret er dødt? Hun på legekontoret hørtes svært negativ ut

Anonymkode: 2bd9c...4ff

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt på vei er du, da? 

Anonymkode: b1d48...f4b

AnonymBruker
Skrevet

Slik er det før 23 uke el no

Anonymkode: b2c94...d1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor langt på vei er du, da? 

Anonymkode: b1d48...f4b

Bare 5 uker men vil gjerne vite om baby er død eller ikke 

AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

Nei det trenger ikke bety at fosteret er dødt, men hvor langt på vei er du? 
Blødning under graviditet - NHI.no

5 uker ☺️

• Liker 1
Skrevet

Du kan fortelle personen i telefonen at du vil ha sykmelding fordi det kan være en truet abort. Og at du vil ha blodprøve for å kunne følge med på om hormonnivået endrer seg. Dette gjorde legen med meg uoppfordret.

• Liker 17
Skrevet

Jeg brukte den graviditetstest med ukesindikator også. Ukene sank fort.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kaffekrus skrev (Akkurat nå):

Du kan fortelle personen i telefonen at du vil ha sykmelding fordi det kan være en truet abort. Og at du vil ha blodprøve for å kunne følge med på om hormonnivået endrer seg. Dette gjorde legen med meg uoppfordret.

Tusentakk, da skal jeg ringe å spørre om dette. Håper de hører på meg. Jeg blør svært lite, trenger ikke bruke bind eksempel så håper at det går bra 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bedtbom sykemelding og muligens vært så irritert at jeg hadde byttet lege🙈

Anonymkode: 2aa6d...bca

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gå til en privat gynekolog? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

5 uker ☺️

5 uker er for tidlig å si noe om hjertelyd ved UL tror jeg, det eneste de da kan si er om fostersekken er tom eller ikke - og selv det kan være veldig vanskelig så tidlig.. Beklager - det er nok riktig som de sier, du må bare vente og ta det med ro.. 

Endret av Carrot
  • Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

5 uker er jo ekstremt tidlig..

Anonymkode: a424f...66b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

5 uker er for tidlig for å få hjelp desverre

Anonymkode: e9778...be9

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta vanlig sykedag hvis du mener jobben er for tung. Hvis blødningen tiltar er det ikke mye å gjøre annet enn å få bekreftet at det har skjedd en abort eller ikke og evt da få en sykemelding.

Anonymkode: 7ce01...584

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Håper det går bra ❤️ 

Anonymkode: bdc5f...281

• Liker 1
Skrevet

Skjønner at det er en ubehagelig situasjon. Ville kanskje tatt et par dager egenmelding om legen ikke gir deg sykmelding  Da får du sett an hvordan det går med blødningen også . 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusentakk, da skal jeg ringe å spørre om dette. Håper de hører på meg. Jeg blør svært lite, trenger ikke bruke bind eksempel så håper at det går bra 

5 uker på vei som i at du nettopp skulle hatt menstruasjon?

Da er det isåfall kjemisk - og du får eventuelt menstruasjon som vanlig. 

Om det er 5 uker etter forventet mens så er det fortsatt ganske kort på vei, og det vil ikke være preventivt for en eventuell SA å droppe løft.

Dette kan skje i et helt svangerskap uten at noe er galt. Og det er helt riktig av legen med svaret som gis.

Foreløpig er det en celleklump, og det har liten hensikt å skulle måle hcg jevnlig så tidlig.

Se det an heller - småblødninger er ofte helt normalt. 

Anonymkode: c7d66...0f0

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Legen kan ikke gjøre noe som helst i uke 5. Kan du ikke jobbe pga blødninger/smerter kan du ta egenmelding. 

Hjertelyd kan ikke sees på ul i uke 5. 

Du må dessverre bare vente og se, lykke til!

Anonymkode: 6855e...a53

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...