Gå til innhold

Savner positive nyheter av el-sparkesykkel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når el-sparkesykkelen erstatter bil, er den vel stort sett en god ting, forutsatt at bruken er nøye regulert (slik som bilkjøring er). Når den erstatter sykkelen, apostlenes hester eller trikken, er det vanskelig å se noen (virkelig) gode grunner til å akseptere bruken. Selv om jeg må innrømme at den er behagelig og tidvis ganske morsom å kjøre, virker det nokså meningsløst fra et samfunnsmessig perspektiv å tillate at den brukes i bysentra, hvor alternativet hadde vært å bruke beina, sykkelen eller kollektivtransport.

Anonymkode: dd0f3...7cb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 12.8.2022 den 13.43):

Som syklist i Oslo så sitter jeg med en annen erfaring. Det er dessverre alt for mange sjåfører som ikke viser hensyn eller ikke følger vikeplikten. Selv om det er tilrettelagt for sykkel i Oslo så er det  betyr ikke det nødvendigvis at det er trygt over alt. Jeg har blant annet opplevd å bli  presset inntil fortauskanten av aggressive bussjåfører som på liv og død skulle forbi meg i en sving. Dette til tross for at det er rød sykkelfelt der. Så jeg forstår hvorfor mange velger fortau selv om det er tilrettelagt. Spesielt hvis man er en uerfaren eller usikker syklist. 

Men mange syklister må absolutt bli flinkere til å vise hensyn til fotgjengere og tilpasse farten, så det er jeg enig i. 

Anonymkode: ea1ae...4eb

Det er rødt flagg når syklistene sykler på rødt lys. Da har dere ingenting dere skulle ha sagt. 

Anonymkode: 10ab6...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er rødt flagg når syklistene sykler på rødt lys. Da har dere ingenting dere skulle ha sagt. 

Anonymkode: 10ab6...dc8

Jeg sykler aldri på rødt lys. Vi syklister er ikke en homogen gruppe der alle er like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2022 den 12.48):

Bor i lite tettsted hvor det er masse åser og elsparker har ført til at unger møtes mer på tvers av nabolagene og ungene kan komme seg på trening på egenhånd i neste tettsted (3km unna) Det er gang og sykkelsti overalt så det er trygt. Ungene er mye mindre avhengige av oss.

Anonymkode: 1aca6...2b0

De kan bruke vanlige sykler. barn har ikke grunn til å bruke motorkjøretøy.

Anonymkode: 9b889...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2022 den 13.43):

Som syklist i Oslo så sitter jeg med en annen erfaring. Det er dessverre alt for mange sjåfører som ikke viser hensyn eller ikke følger vikeplikten. Selv om det er tilrettelagt for sykkel i Oslo så er det  betyr ikke det nødvendigvis at det er trygt over alt. Jeg har blant annet opplevd å bli  presset inntil fortauskanten av aggressive bussjåfører som på liv og død skulle forbi meg i en sving. Dette til tross for at det er rød sykkelfelt der. Så jeg forstår hvorfor mange velger fortau selv om det er tilrettelagt. Spesielt hvis man er en uerfaren eller usikker syklist. 

Men mange syklister må absolutt bli flinkere til å vise hensyn til fotgjengere og tilpasse farten, så det er jeg enig i. 

Dere sykler jo som om dere har fanden selv i hælene og driter langt i trafikkregler og trafikken generelt.

Anonymkode: 9b889...ec6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både bil og el sparkesykkel! Bruker el sparkesykkelen der bil ikke passer. Feks, kjøre hjem fra byen i fylla eller utforske bymiljø i forskjellige byer. Kjørebil i byer er forferdelig slitsomt

Anonymkode: 16b5e...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker

«Fikk bot for dårlig parkering av sparkesykkelen»

Det hadde vært en god nyhet. Det skulle vært satt opp anviste parkeringsplasser for sparkesyklene, slik at de som bare satte dem fra seg fikk bot. Samme sum som vanlig parkeringsbot, hadde vært fint.

En registrerer jo sykkelen på telefonen, for å få kjøre den. Så det burde være lett å fikse. Da hadde vi sluppet de drittsyklene slengt rundt, som var i veien overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...