Gå til innhold

Når avlive gammel hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om tiden er inne for deres hund. 

Det er vondt, men vi eiere må ta det valget som er best for dyret. Mine hunder er begge under 3 år, men jeg gruer meg allerede til dagen jeg må ta den avgjørelsen. 

Dere har min fulle sympati. Dette er ikke en enkel avgjørelse, men det er en avgjørelse man må ta. Siden den fortsatt viser glede for mat, så kan dere jo gjerne gi den mat den aldri har spist før rett før avlivningen, som sjokolade og annet 🙂 La hunden kose seg med sine favorittmåltid før den sovner stille inn. 

Anonymkode: dd6fd...9f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en gammel hund med mye problemer, og spurte i dag veterinæren om når hun mener det er på tide å gi slipp. Hun ga et veldig fint svar:

Ikke heng deg så mye opp i detaljer og hva hunden klarer og ikke. Det viktigste er livsglede. Sett deg ned med familien og skriv ned 10 ting som hunden syntes er/var det beste i verden. Når man etterhvert må krysse vekk det meste på lista, er det ikke mye livsglede igjen.

Da er det tid.

Anonymkode: 70edf...dcb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi avlivet en veldig gammel hund for noen år siden, som de siste månedene slet med stivhet i kroppen og fikk betydelig angst knyttet til bevegelse, trapper, glatt underlag osv. Vi ville la ham dø uten flere plager, og avlivet ham lenge før vi selv var mentalt klar for det, og kanskje mange ville latt ham leve lenger. Men han var gammel og sliten. Høres ut som din har kommet enda lenger i aldringen. La ham gå, selv om det er vanskelig. Det er lettere å komme over savnet av en hund, enn å komme over at man pinet hunden man var glad i. Lykke til ❤️

Anonymkode: 54645...a2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...