AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Jeg er litt redd for å miste kortet mitt og få det misbrukt før jeg merker noe, er det ikke kjøp under 200kr som ikke krever pin? Jeg bruker det hele tiden over alt, glemmer nesten pinkoden min. Men vil helst ta det bort, er det mulig? Dnb Anonymkode: ec40f...af0
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Jeg aktiverte det aldri selv, men det dukket opp på kortet likevel. Det er pin-fri betaling på kjøp under 500 kr. Ikke 200. Dnb her også. Skal følge med her, for jeg har ikke funnet ut hvordan man kan deaktivere den funksjonen. Anonymkode: 3c105...89b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg aktiverte det aldri selv, men det dukket opp på kortet likevel. Det er pin-fri betaling på kjøp under 500 kr. Ikke 200. Dnb her også. Skal følge med her, for jeg har ikke funnet ut hvordan man kan deaktivere den funksjonen. Anonymkode: 3c105...89b Oi, 500 faktisk? Det er i allefall grunn til å slå det av, jeg har ikke tenkt over hvor høyt det egentlig var, er ikke så ofte jeg handler ting over 200 og under 500, er som regel småting under og matvarer eller klær over, men takk for at du sa fra og gjorde meg klar over det. Hvor mange ganger kan man foreta kjøp på 499 før det kreves kode? Noen kan virkelig kose seg en stund før noen reagerer vil jeg tro Anonymkode: ec40f...af0
Titania Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oi, 500 faktisk? Det er i allefall grunn til å slå det av, jeg har ikke tenkt over hvor høyt det egentlig var, er ikke så ofte jeg handler ting over 200 og under 500, er som regel småting under og matvarer eller klær over, men takk for at du sa fra og gjorde meg klar over det. Hvor mange ganger kan man foreta kjøp på 499 før det kreves kode? Noen kan virkelig kose seg en stund før noen reagerer vil jeg tro Anonymkode: ec40f...af0 Syns jeg har hørt noen si at man må oppgi pin hver 4-5 gang, men min erfaring er at det stemmer ikke
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Titania skrev (2 minutter siden): Syns jeg har hørt noen si at man må oppgi pin hver 4-5 gang, men min erfaring er at det stemmer ikke Hvis det hadde stemt så er man jo oppi nesten 2500 allerede, og hvis ikke så vet man ikke hvor mye man kan tape. Om jeg mister kortet og drar på en times trening så vil jeg jo ikke merke at det er borte før etter noen timer når jeg trenger det igjen Anonymkode: ec40f...af0
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 På spm om beløpsgrense på dnb sine sider står dette Hvert land har avtalte maksbeløp per betaling. Grensen på enkeltkjøp i Norge er på 500 kroner og maks akkumulert 700 kroner. I utlandet er det grenser (for eksempel £25 i England). er ganske sikker på at jeg har kjøpt for mer enn 700 før jeg har blitt spurt om pinkode, noen ganger må jeg taste den så sjelden at jeg må huske hva den er, og jeg bruker kortet hver dag. Anonymkode: ec40f...af0
newman01 Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 (endret) Trådstarter kan trøste seg med at om du sjelden bruker pinkoden er det færre som kan se pinkode over skulderen din og tømme kontoen for flere titusner i nærmeste minibank... Og der kan banken hevde at kunde har vært uforsiktig og gitt kriminelle utilsiktet tilgang til konto ved å være uforsiktig med pinkode. Da blir det fort 12'000 i egenandel. Og du er beskyttet med rimelig gode ordninger for misbruk, for det er bankens bevisbyrde å bevise at du har gjort noe ulovlig om du rapporterer misbruk. Så om du går på en shopping-spree og virkelig slår deg løs og handler for 500kr to ganger, og rapporterer bankkortet stjålet får du refundert de 1000kr. Bare pass på at butikken du har handlet i, eller nabolaget rundt, ikke har kameraovervåkning så du blir tatt. Poenget her var ikke å misbruke kortet, men at beløpsgrensene er rimelig lave, og at man som bankkunde og kortbruker er sikret av finansavtaleloven. Endret 29. juni 2022 av newman01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå