Gå til innhold

Er man norsk om man er barn av adopterte foreldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså dine foreldre er adopterte, er man da norsk?

Anonymkode: ab7b0...670

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du født og oppvokst i Norge så er du norsk ja. Samme hvor foreldrene dine kommer fra. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså dine foreldre er adopterte, er man da norsk?

Hvis foreldrene er adoptert så er jo de norske. Da blir selvfølgelig deres barn automatisk norske. 

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Ja, selvfølgelig. 

AnonymBruker
Skrevet
emilie123 skrev (4 minutter siden):

Hvis foreldrene er adoptert så er jo de norske. Da blir selvfølgelig deres barn automatisk norske. 

Det er ikke alle som er enig i det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er ikke alle som er enig i det.

Hvorfor ikke? Tenker du på etnisitet? Hvis man skal begynne slik er det jaggu mange som må levere inn passet sitt. De fleste av oss har en eller annen innvandrer på anelista si. 
Innenfor overskuelig fortid…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har vokst opp i Norge siden man var et lite barn, så er man norsk. Da det er landet og kulturen man har vokst opp i og blitt sosialisert i.

Anonymkode: 199a8...034

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man er norsk statsborger, men man må ha 4 generasjoner før seg som er født i Norge, før man kan kalle seg etnisk norsk.

Anonymkode: 3ef8e...476

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja adopterte regnes som norske selv om de har gener fra andre siden av jorden. De er unntaket fra den vanlige definisjonen fordi de er blitt hentet hit av nordmenn uten mulighet til samtykke og har ingen bånd til sitt tidligere hjemland.

I andre deler av verden aksepterer f.eks jødene at adopterte barn regnes som jøder, selv om de strengt tatt ikke er født av jødisk mor som er regelen fra toraen.

Anonymkode: e0ca6...dc8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er norsk om du føler deg norsk. 

Anonymkode: e5586...a64

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man er norsk statsborger, men man må ha 4 generasjoner før seg som er født i Norge, før man kan kalle seg etnisk norsk.

Hvor har du dette fra? Aldri hørt før

Anonymkode: dcb75...3fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (10 timer siden):

Hvorfor ikke? Tenker du på etnisitet? Hvis man skal begynne slik er det jaggu mange som må levere inn passet sitt. De fleste av oss har en eller annen innvandrer på anelista si. 
Innenfor overskuelig fortid…

Vet ikke. Hvorfor de mener det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er født i Norge, mine foreldre er født i et annet land, men kom hit på 60- og 70-tallet. 

Norge er hjemmet mitt, her jeg er født og trolig kommer til å dø og bli begravet. 

Mine barn kjenner heller ingen annet land enn Norge. 

Så jeg er norsk uansett hva du eller andre måtte mene om det. Det er ikke dere som bestemmer det. 

Hvis jeg ikke er norsk, hva er jeg da? Skal jeg ikke kunne ha et hjemland, fordi enkelte mener at hunder født i stallen aldri blir hester?! 

Anonymkode: 63a30...276

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er du😄 

Anonymkode: dd8fa...f88

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...