Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 1.32):

Eneste stedet jeg kommer på er kollektivt transport. Noe mer? Nettopp blitt ufør… kan honnør kortet funke i utlandet eller bare i Norge?

Anonymkode: 31831...bdf

Honnørkortet gjelder hovudsakeleg på offentlig transport, og har ingen misjon på reise i utlandet.

Anonymkode: ff27c...ebc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har søkt om ledsagerbevis nå🥳honnørkort har jeg. Synd at widerøe ikke tilbyr annet enn innenlands. Jeg har privat behandling og lege i utlandet, og har hittil betalt full pris for meg og ledsager😌Da jeg er for syk til å dra alene🙈Finner ikke ut av om Norwegian tilbyr noe; får ikke kontakt. Noen som vet?😇😇😇

Anonymkode: 65cda...297

Det er veldig mange kriterier som skal oppfylles før du får innvilget ledsagerbevis. Men hvis du får det, så går ledsageren gratis, og du må betale gjeldene billett for deg selv. Der hvor ledsagerbevis er mulig å bruke da vel å merke. Det er ikke alle steder som tilbyr det, og tilbudet varierer veldig fra kommune til kommune.

Anonymkode: 3d04b...24b

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, nedsettende ytringer og oppfordringer til lovbrudd i tillegg til siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Ringte Norwegian og de sa jeg ikke kunne bruke honørkort hos dem

Anonymkode: aed66...54d

Skrevet

Jeg har aldri hørt om at honnørkort funker på andre ting enn vanlig kollektivreise for oss med honnørkort som er under 67. 

Ihvertfall ikke fly😮

Jeg har spurt et par ganger der det ikke har vert spesifisert alder (kulturarrangement, museum) men har fått beskjed om at det kun er for de over 67 og at det heller ikke gjelder ledsager selv med ledsagerbevis.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 9.46):

Betyr dette med at ledsager får samme rabatt, at dersom man reiser med f.eks sin kone, sønn, eller kamerat, så får de også rabatten? 

Det er jo i så tilfelle en meget fin ting.

Anonymkode: fdd33...371

Ektefelle vil få 50 %, men for at barn ,kamerat etc. skal få. halv pris må du ha ledsagerbevis

Anonymkode: 6574f...0de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 0.05):

Det er veldig mange kriterier som skal oppfylles før du får innvilget ledsagerbevis. Men hvis du får det, så går ledsageren gratis, og du må betale gjeldene billett for deg selv. Der hvor ledsagerbevis er mulig å bruke da vel å merke. Det er ikke alle steder som tilbyr det, og tilbudet varierer veldig fra kommune til kommune.

Anonymkode: 3d04b...24b

På tog for ledsager billett for halv pris ikke gratis

AnonymBruker
Skrevet
Nevrosererroser skrev (1 time siden):

Jeg har aldri hørt om at honnørkort funker på andre ting enn vanlig kollektivreise for oss med honnørkort som er under 67. 

Ihvertfall ikke fly😮

Jeg har spurt et par ganger der det ikke har vert spesifisert alder (kulturarrangement, museum) men har fått beskjed om at det kun er for de over 67 og at det heller ikke gjelder ledsager selv med ledsagerbevis.

Jeg har kjøpt billetter til konserter, festivaler etc. med honnør og ledsager

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (På 29.6.2022 den 8.31):

Ja. De endret det for noen år siden. Jeg hadde et oransje et i vanlig papp, som  jo selvfølgelig da ble skikkelig fillete etter hvert (dårlig planlegging av NAV). Da jeg ba om nytt hos NAV for..tja, 4-5 år siden, så var det nye jeg fikk tilsendt laminert og i blått.

Jeg fikk mitt i fjor. Det er blått, men ikke laminert 🤔

Anonymkode: 28a80...824

• 8 måneder senere...
Skrevet

Noen som har fått rabatter på norwegian med honnørtkortet i det siste? Ser noen skrev at de fikk det men det er ett år siden snart. Beskriv gjerne fremgangsmåte hvordan du fikk det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 23.32):

Jeg fikk mitt i fjor. Det er blått, men ikke laminert 🤔

Anonymkode: 28a80...824

Er det i papp? Jeg har det gamle oransje, og laminerte det selv

AnonymBruker
Skrevet
Millimani skrev (1 time siden):

Er det i papp? Jeg har det gamle oransje, og laminerte det selv

De blå kortene er i et tynt men kraftig plastliknende materiale. Tror det skal godt gjøres å ødelegge de, det eneste er vel at signatur og stempel kanskje kan bli litt slitt dersom det håndteres  mye.

Anonymkode: 12b6a...2f9

AnonymBruker
Skrevet
jannefomo skrev (2 timer siden):

Noen som har fått rabatter på norwegian med honnørtkortet i det siste? Ser noen skrev at de fikk det men det er ett år siden snart. Beskriv gjerne fremgangsmåte hvordan du fikk det.

Googlet det men finner ingenting om at det stemmer! 
Men du får det hos Widerøe om det er på en anbudsflygning https://www.wideroe.no/fly-med-oss/ungdom-student-honnor

Anonymkode: 9df59...647

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...