AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 Eneste stedet jeg kommer på er kollektivt transport. Noe mer? Nettopp blitt ufør… kan honnør kortet funke i utlandet eller bare i Norge? Anonymkode: 31831...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 Er ikke det bare å Google da. Tror nok du kun kan bruke kortet i Norge. Ser ikke for meg at bussen i Italia godtar et norsk honnørkort 😂 Anonymkode: 90b34...bcf 10
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 Det varierer rundt om. Er det vanskelige svaret. Men ofte har tilbud som er sponset av kommune/fylke/stat honnørrabatt. Tog og buss f.eks. Teateret her. Kommunal kino. Museum. Mange festivaler og noen konserter, arrangementer kan tilby honnørrabatt, men ikke alle. Anonymkode: 54831...17b 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 Du kan bruke det på Sats. Anonymkode: 0309d...ca4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Jeg bruker det hos Norwegian når jeg flyr ned til thailand, får 60% billigere billetter. Bruker også honnørkort på bussen osv. Anonymkode: e08f6...911 1
Million Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 (endret) Når dere sier "honnørkort", mener dere da det håndlagde laminerte pappkortet som NAV har sendt? Det ser jo skikkelig hjemmesnekret ut. Gir det rabatt hos flyselskapet Norwegian??? Synes det høres litt utrolig ut, men... Jeg har kun brukt mitt på kommunale reiser med offentlig transport, dvs tog, buss, trikk og t-bane. Endret 29. juni 2022 av Million stavefeil rettet 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bruker det hos Norwegian når jeg flyr ned til thailand, får 60% billigere billetter. Bruker også honnørkort på bussen osv. Anonymkode: e08f6...911 Hos Norwegian? Aldri hørt om og kan ikke finne det på nettsidene deres. Anonymkode: edd74...30c 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 Million skrev (25 minutter siden): Når dere sier "honnørkort", mener dere da det håndlagde laminerte pappkortet som NAV har sendt? Det ser jo skikkelig hjemmesnekret ut. Gir det rabatt hos flyselskapet Norwegian??? Synes det høres litt utrolig ut, men... Jeg har kun brukt mitt på kommunale reiser med offentlig transport, dvs tog, buss, trikk og t-bane. Haha ja! Jeg har brukt det hos Widerøe, visste ikke at Norwegian godtok det også. Anonymkode: f29a6...30c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 Million skrev (26 minutter siden): Når dere sier "honnørkort", mener dere da det håndlagde laminerte pappkortet som NAV har sendt? Det ser jo skikkelig hjemmesnekret ut. Gir det rabatt hos flyselskapet Norwegian??? Synes det høres litt utrolig ut, men... Jeg har kun brukt mitt på kommunale reiser med offentlig transport, dvs tog, buss, trikk og t-bane. Er de laminert nå forresten? Anonymkode: f29a6...30c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eneste stedet jeg kommer på er kollektivt transport. Noe mer? Nettopp blitt ufør… kan honnør kortet funke i utlandet eller bare i Norge? Anonymkode: 31831...bdf Kino,museer......tusenfryd....det kan brukes på en rekke aktiviteter.Ikke på flyselskaper såklart. Anonymkode: 285e2...719
Million Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er de laminert nå forresten? Anonymkode: f29a6...30c Ja. De endret det for noen år siden. Jeg hadde et oransje et i vanlig papp, som jo selvfølgelig da ble skikkelig fillete etter hvert (dårlig planlegging av NAV). Da jeg ba om nytt hos NAV for..tja, 4-5 år siden, så var det nye jeg fikk tilsendt laminert og i blått.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 Mange steder, men i all hovedsak inngangsbilletter. F eks kino, museum, fornøyelsesparker osv. Jeg bruker det mest på kollektiv, og sparer nesten 4000 i året bare på det. Har også brukt det på tog. Anonymkode: c66ec...adf
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 Million skrev (1 minutt siden): Ja. De endret det for noen år siden. Jeg hadde et oransje et i vanlig papp, som jo selvfølgelig da ble skikkelig fillete etter hvert (dårlig planlegging av NAV). Da jeg ba om nytt hos NAV for..tja, 4-5 år siden, så var det nye jeg fikk tilsendt laminert og i blått. Tanten min har det kortet hun først fikk når hun ble ufør, hun sydde et plast cover til det, tidlig på 90 tallet, jeg har alltid spøkt med at det burde vært på museum Anonymkode: f29a6...30c 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke på flyselskaper såklart. Anonymkode: 285e2...719 Hva med å sjekke fakta og ikke synse når du svarer: Fra Widerøe Honnør Full flex-billetter til 50% rabatt På våre anbudsruter tilbys personer over 67 år, og andre honnørreisende over 16 år, 50% rabatt på Full Flex. En ledsager uansett alder gis samme rabatt. Billettypen er kun tilgjengelig på anbudsrutene. Anonymkode: a8464...922 7
Million Skrevet 29. juni 2022 #15 Skrevet 29. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Billettypen er kun tilgjengelig på anbudsrutene. Anonymkode: a8464...922 Det var jo et elendig utvalg "anbudsruter" da. Det er ikke mange plasser jeg kommer til fra Oslo (der jeg bor) med den rabatten hos Widerøe. https://www.wideroe.no/fly-med-oss/anbudsruter Så jeg kan fly til Sogndal i det minste og få rabatt! Yippi! Selv om jeg aldri har hatt behov for å fly til Sogndal... Oslo (OSL) Førde, Sandane, Sogndal; Ørsta/Volda, Røros Endret 29. juni 2022 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Haha ja! Jeg har brukt det hos Widerøe, visste ikke at Norwegian godtok det også. Anonymkode: f29a6...30c Norwegian godtar det også, du må bare ringe inn når du bestiller billett 😊 Anonymkode: e08f6...911 3
Million Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Norwegian godtar det også, du må bare ringe inn når du bestiller billett 😊 Anonymkode: e08f6...911 Når må man dokumentere dette da? De skal vel se honnørkortet på noe tidspunkt, for de GIR jo ikke vekk rabatterte billetter uten å skulle ha noe bevis for dette? De ser jo ikke kortet over telefon. Må man legge frem honnørkortet når man skal vise billetten på flyplassen? 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #18 Skrevet 29. juni 2022 Hvor får man tak i nytt. Jeg fikk bare en papp lapp og den er ødelagt Anonymkode: 75450...5ec
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #19 Skrevet 29. juni 2022 Million skrev (2 minutter siden): Når må man dokumentere dette da? De skal vel se honnørkortet på noe tidspunkt, for de GIR jo ikke vekk rabatterte billetter uten å skulle ha noe bevis for dette? De ser jo ikke kortet over telefon. Må man legge frem honnørkortet når man skal vise billetten på flyplassen? Fikk en epost adresse som jeg måtte sende inn bilde, også fikk jeg beskjed om å ta med kortet til flyplassen. Litt mye jobb men det er verdt det, man sparer jo en del 1000 på visse flyreiser. Anonymkode: e08f6...911 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #20 Skrevet 29. juni 2022 Million skrev (4 minutter siden): Når må man dokumentere dette da? De skal vel se honnørkortet på noe tidspunkt, for de GIR jo ikke vekk rabatterte billetter uten å skulle ha noe bevis for dette? De ser jo ikke kortet over telefon. Må man legge frem honnørkortet når man skal vise billetten på flyplassen? Når jeg reiste honnør med Widerøe så viste jeg aldri frem kortet. Selv når jeg bestilte over disken på Gardermoen måtte jeg ikke vise, jeg stod der bare og "vil du se honnør kortet?" Hun kikka bare raskt på meg og fortsatte å taste, ga meg billetten og sa god tur Anonymkode: f29a6...30c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå