Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
LITT INFO FØRST: (Jeg har tenkt å ta eksamen i fysikk 1 som privatist i høst, mens jeg går VG3. Eksamen er muntlig praksis, eksaminasjonen vil vare i 45 min. Eksamen vil være i november eller desember. Jeg har altså ca. 5 måneder på å forberede meg!)

Jeg skal fra august 2022 starte VG3. I VG2 hadde jeg fysikk 1 og jeg jobbet ærligtalt ikke noe særlig med faget! Øvde bare sånn dagen før prøver! Og jeg fikk dermed en dårlig standpunktkarakter! Jeg fikk 4 i fysikk 1, og det synes jeg er veldig dårlig! Jeg er skuffet, og vet at jeg burde jobbet mer med faget! Jeg er en elev som nesten bare får 6ere!

Jeg tenker derfor å ta fysikk 1 eksamen (privatist) i høst, mens jeg går VG3. Jeg tenker: jeg har jo hatt faget i et helt år, læreren jeg hadde i fysikk 1 er villig til å hjelpe meg om jeg tar eksamen, og jeg kan låne fysikkboken allerede og begynne å forberede meg!

Det er sommerferie nå, og jeg kan få låne boken og begynne å forberede meg! Eksamen er muntlig-praksis. Jeg har aldri hatt slik eksamen, og vet ikke hvordan det er å ha privatist eksamen i fysikk 1!

Om jeg bestemmer meg for å faktisk ta det opp vil jeg KUN satse på 6! Jeg vil ha 6! Derfor vil jeg veldig gjerne om noen av dere som har hatt fysikk 1 eksamen kan hjelpe meg litt, og fortelle meg hvordan eksamen gjennomføres? Er det ekstremt vanskelig å få 6? Hva bør jeg fokusere på når jeg forbereder meg? Hvordan kan jeg BEST mulig forberede meg eksamensrettet? Mest av alt, eksamen er jo MUNTLIG-PRAKTISK, så da må jeg jo bare snakke/forklare fysikken og gjennomføre et lite forsøk, ikke sant? 
Eller må jeg gjøre beregninger? Hvis ja, på hvilke måte? Altså, får jeg regnet på oppgaven i forberedelsesdelen? Er det lett regning? (Jeg er ikke så god på regning!) 

Hva bør jeg gjøre for å virkelig imponere sensorene? Hva bør jeg huske på/passe på? Og, hvilke type forsøk kan jeg få? Er det lette forsøk? Det er jo tross alt kun 45min med tid! 

Hvordan er oppgaven man trekker? Altså, kan du gi meg et eksempel på hva oppgaven kan være og hvordan jeg dermed skal bruke de 45min til forberedelse på oppgaven? Kan du i tillegg gi meg et cirka tid på hvor lenge presentasjonen av oppgaven vil vare, hvor lenge praktisk oppgaven vil vare og hvor lenge den uforberedte delen vil vare?

Og, vi den praktiske delen (altså forsøket som jeg må gjennomføre) være en del som jeg får forberede meg på? Altså vil forsøket jeg må gjennomføre ha en tilknytning til temaet jeg trekker?

Jeg vet det ble mye spørsmål, jeg setter pris på alle svar! Bare svar på alt du husker og ++. 
Takk til alle på forhånd!!! ❤️

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: 994f9...929

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...