nebbete fugl Skrevet 29. juni 2022 #1 Skrevet 29. juni 2022 https://www.nettavisen.no/okonomi/full-eksport-tross-vannmangel-na-har-statnett-har-slatt-alarm/s/5-95-551203 For fem uker siden hevet Statnett farenivået i hele Sør-Norge til gult nivå. Det betyr opptil 20 prosent risiko for strømrasjonering. Dette hadde ingen effekt, eksporten gikk rett i taket: April: 111 GWh netto eksport Mai: 563 GWh netto eksport Juni (frem til 28.): 1880 GWh netto eksport (1,88 TWh) Nå varsler Statnett at de nå forbereder seg på muligheten for historisk sterke virkemidler i kraftmarkedet - såkalte SAKS-tiltak (svært anstrengte kraftsituasjoner). Det inntrer når det er mer enn 50 prosent risiko for kraftrasjonering. SAKS-tiltak er inngrep som kan gjøres for å håndtere en «svært anstrengt kraftsitusjon», noe som kan innebære alt fra nedstenging av industri, til rasjoneringstariffer og rullerende blackout. 4 5
Drizzt Skrevet 29. juni 2022 #2 Skrevet 29. juni 2022 (endret) Det er tragikomisk hvordan norske politikere ødelegger landet (Storting og regjering). Norge er på vei til å bli et u-land med strømrasjonering i husstandene og galloperende økende fattigdom for at politikerne skal gjøre seg populære til en internasjonal toppstilling etter at velgerne kaster dem ut av regjeringskontorene. Olje- og energiminister skal forstå seg ihjel på situasjonen, men å gjøre noe med det er uaktuelt. Ap på sitt tydeligste. Endret 29. juni 2022 av Drizzt 14 4
Bie-damen Skrevet 29. juni 2022 #3 Skrevet 29. juni 2022 Erna og Støre gir det gamle uttrykket landssvikere ny mening. 9 1
Apis Skrevet 29. juni 2022 #4 Skrevet 29. juni 2022 Det er jo vannmangel pga strømeksport. En eksport som vi nå alle skal betale dyrt for, fordi vi alle har stemt på markedsliberalistiske og globalistiske partier. 9 1 2
Knoot Skrevet 29. juni 2022 #5 Skrevet 29. juni 2022 Og nå skal overskuddet av energien fra Nord-Norge selges gjennom de nye kablene slik at politikere med aksjer kan tjene seg enda rikere på vår felles verdier. "Nå er det vanlige folks tur ja".....til å betale enda mer. 6
Drizzt Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 Apis skrev (10 timer siden): Det er jo vannmangel pga strømeksport. En eksport som vi nå alle skal betale dyrt for, fordi vi alle har stemt på markedsliberalistiske og globalistiske partier. Jeg stemte Pensjonistpartiet. Vet ikke hva de mener om denne saken, men tipper pensjonistene er lite glade for dagens situasjon. 8
Nicathv Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Apis skrev (10 timer siden): Det er jo vannmangel pga strømeksport. En eksport som vi nå alle skal betale dyrt for, fordi vi alle har stemt på markedsliberalistiske og globalistiske partier. Kanskje jeg tar feil og du mener en annen vannmanngel, men vannmangelen i Oslo er ikke på grunn av eksport, leste jeg for noen uker siden. Ellers enig. Det er en absurd situasjon. 1
Apis Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 Drizzt skrev (1 minutt siden): Jeg stemte Pensjonistpartiet. Vet ikke hva de mener om denne saken, men tipper pensjonistene er lite glade for dagens situasjon. Brukte ordet vi i en generell betydning, summen av vi velgere stemte markedsliberalistene og globalistene. Selv så stemte jeg Rødt. 1 1
Apis Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 Nicathv skrev (2 minutter siden): Kanskje jeg tar feil og du mener en annen vannmanngel, men vannmangelen i Oslo er ikke på grunn av eksport, leste jeg for noen uker siden. Ellers enig. Det er en absurd situasjon. Det er vel snakk om fyllingsgraden i vannmagasinene det er snakk om her, skal jeg rette meg srlv 2 1
Entern Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 Topsi skrev (12 minutter siden): Dette er faktisk landssvik Ja det er jeg helt enig i. Drizzt skrev (14 timer siden): Det er tragikomisk hvordan norske politikere ødelegger landet (Storting og regjering). Norge er på vei til å bli et u-land med strømrasjonering i husstandene og galloperende økende fattigdom for at politikerne skal gjøre seg populære til en internasjonal toppstilling etter at velgerne kaster dem ut av regjeringskontorene. Olje- og energiminister skal forstå seg ihjel på situasjonen, men å gjøre noe med det er uaktuelt. Ap på sitt tydeligste. Bie-damen skrev (14 timer siden): Erna og Støre gir det gamle uttrykket landssvikere ny mening. Ja Erna har allerede fått den fine FN-stillingen hun alltid ønsket seg, det får nok Støre og skal vi se. Nicathv skrev (17 minutter siden): Kanskje jeg tar feil og du mener en annen vannmanngel, men vannmangelen i Oslo er ikke på grunn av eksport, leste jeg for noen uker siden. Ellers enig. Det er en absurd situasjon. Ja det var en ekstremt tørr vår på Østlandet. 3
Entern Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 Apis skrev (15 minutter siden): Brukte ordet vi i en generell betydning, summen av vi velgere stemte markedsliberalistene og globalistene. Selv så stemte jeg Rødt. Veldig få partier som ikke er globalistiske og markedsliberalistiske. SP, Rødt og Demokratene. … Veldig dumt, vi trenger absolutt en motvekt mot Høyre og AP. 6
matsats Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 Folk får de lederne de fortjener. Folk flest stemmer på AP eller Høyre (samt noen småpartier), og da kan man ikke klage på strømprisene eller mulig strømrasjonering til vinteren. Dette er villet politikk gjennom mange år. 2
ops2 Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 On 6/29/2022 at 8:25 AM, Bie-damen said: Erna og Støre gir det gamle uttrykket landssvikere ny mening. Forsiktig nå, ellers kommer Fredrik Græsvik og tar deg..... 8
Gjest Adobyen Skrevet 30. juni 2022 #15 Skrevet 30. juni 2022 Det er jo tragikomisk om vi skal eksportere strømmen til utlandet, mens norske bedrifter stopper opp og folket fryser. Det går jo ikke.
Mumia Skrevet 30. juni 2022 #16 Skrevet 30. juni 2022 Drizzt skrev (På 29.6.2022 den 7.52): Det er tragikomisk hvordan norske politikere ødelegger landet (Storting og regjering). Norge er på vei til å bli et u-land med strømrasjonering i husstandene og galloperende økende fattigdom for at politikerne skal gjøre seg populære til en internasjonal toppstilling etter at velgerne kaster dem ut av regjeringskontorene. Olje- og energiminister skal forstå seg ihjel på situasjonen, men å gjøre noe med det er uaktuelt. Ap på sitt tydeligste. Uff ja, 40 kroner brødet, 40 kr. for en dusj......landet er ødelagt......
Roberto malone Skrevet 30. juni 2022 #17 Skrevet 30. juni 2022 Adobyen skrev (4 minutter siden): Det er jo tragikomisk om vi skal eksportere strømmen til utlandet, mens norske bedrifter stopper opp og folket fryser. Det går jo ikke. Det går jo, det norske folk sitter stille i stua si å fryser og de på toppen håver inn store summer. 2 1
Entern Skrevet 1. juli 2022 #18 Skrevet 1. juli 2022 Mumia skrev (8 timer siden): Uff ja, 40 kroner brødet, 40 kr. for en dusj......landet er ødelagt...... Det er ikke gøy for folk med lav inntekt ☹️
Drizzt Skrevet 1. juli 2022 #19 Skrevet 1. juli 2022 Apis skrev (På 29.6.2022 den 22.29): Brukte ordet vi i en generell betydning, summen av vi velgere stemte markedsliberalistene og globalistene. Selv så stemte jeg Rødt. Selv om du stemte Rødt, så fortsetter jeg å like deg, men rister litt oppgitt på hodet Entern skrev (På 29.6.2022 den 22.46): Veldig få partier som ikke er globalistiske og markedsliberalistiske. SP, Rødt og Demokratene. … Veldig dumt, vi trenger absolutt en motvekt mot Høyre og AP. Beklager, men Sp hører ikke sammen med Rødt og Demokratene. Sp sitter i regjering nå med finansministeren og gjør akkurat hva? Selger strømmen og vannet til utlandet. Leste et sted nylig at Tyskland har fått mesteparten av eksporten, England har fått en mindre andel og kabelen til Nederland er midlertidig stengt. Så Norge sponser tysk økonomi mens norsk økonomi må bremses og næringslivet ødelegges. Fantastisk. 2
Entern Skrevet 1. juli 2022 #20 Skrevet 1. juli 2022 Drizzt skrev (Akkurat nå): Selv om du stemte Rødt, så fortsetter jeg å like deg, men rister litt oppgitt på hodet Beklager, men Sp hører ikke sammen med Rødt og Demokratene. Sp sitter i regjering nå med finansministeren og gjør akkurat hva? Selger strømmen og vannet til utlandet. Leste et sted nylig at Tyskland har fått mesteparten av eksporten, England har fått en mindre andel og kabelen til Nederland er midlertidig stengt. Så Norge sponser tysk økonomi mens norsk økonomi må bremses og næringslivet ødelegges. Fantastisk. Jada er klar over det og svært skuffet av SP. Burde vel skjønt de ville gjøre samme som FrP 😠 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå