AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 Har en venn som kan være litt klein sosialt. Eksempel på det kan være at hun kan være litt påtrengende med andre og ikke ta hint, feks. når de starter å bevege seg for å dra fordi det begynner å bli sent eller at de må gå. Hun kan da finne på å holde de lenger i samtalen og ikke "gi slipp" og la samtalen ta slutt når det er naturlig at den gjør det. Hun kan også finne på å føre samtalen over til noe som så vidt er relevant til samtalen, og prate om litt sære ting som bare vi to forstår, men i en samtale med flere synes jeg jo at de andre skal slippe å høre det. Andre ting er at hun kan finne på å søke opp personer på sosiale medier som hun har møtt bare en eller noen få ganger via felles venner, og snakket ganske lite med, altså de ble ikke akkurat veldig kjent på de få møtene de traff og "klikket" helt. Det er jo ikke noe galt i, men vennen min pleier å sende de private meldinger og kan være litt påtrengende i forhold til hvordan de møttes i virkeligheten. Har fått høre det fra dem i ettertid, og de synes jo at vennen min er litt merkelig som gjør det (men for all del hyggelig). Vennen min kan også finne på å kverulere og overtenke. Vi var her om dagen begge på et jobbintervju, og da kverulerte hun om hva som var passende og ikke-passende å ha på seg, når det tydelig kommer an på hva slags jobb man søker, og hun framsto som en ekspert på klær når hun egentlig ikke engang klarer å kjøpe riktig størrelse på klærne sine slik at de sitter godt på kroppen. Hun kan også uten å merke det snakke om ting som kan sette andre i dårlig lys, og idet hun skjønner at hun sier noe feil, så presiserer hun på en lang tungvinn måte hva hun egentlig mente, for å forsikre seg om at ingen ble såret. Vi er veldig gode venner, men det kan jo av og til bli litt slitsomt. Denne vennen min har få nære venner, jeg er blant de nærmeste. Noen råd/tips? vil jo ikke såre henne. Hun kan være litt bedreviter og avfeie mine tanker om at man er lite sosialt kompetent som gjør disse greiene... Anonymkode: 58963...4b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå