AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 Har fått nerve I klem I ryggen som stråler ned til kneet etter jeg prøvde å myke opp en kink. Nå lever jeg helt i helseangst modus å trenger å høre om det er så alvorlig som det høres ut ? Måtte følle med i natt på at jeg kunne kjenne beina ellers måtte jeg vente til i morgen med å se lege. Hvor alvorlig er det? Hva behandling har du eller noen du kjenner fått? Er aktiv rytter betyr det at jeg ikke kan ri? Har hatt skade i rygg å nakke før men ikke i nerve Anonymkode: 6e2a9...686
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #2 Skrevet 28. juni 2022 Du må ikke finne på å sette deg på en hest så lenge det gjør vondt. Jeg har hatt trykk og småklem på nerver med stråling som har gått over på en dag eller to, hold deg i ro og ingen brå eller tunge løft Anonymkode: ee108...b41 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #3 Skrevet 28. juni 2022 Jeg er absolutt ikke noe lege. .en, det du beskriver høres ut som klassisk lumbago/hekseskudd. Det er helt ufarlig men, jævla vondt. Behandlingen er vel egentlig å bevege seg, gjerne i ujevnt terreng. .en, ikke begynn med dette før du har snakket med en lege å fått konstatert at det er det du har dratt på deg. Ellers er vel smertestillende også noe som kan lindre imens. God bedring. Anonymkode: 1dab9...906 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #4 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er absolutt ikke noe lege. .en, det du beskriver høres ut som klassisk lumbago/hekseskudd. Det er helt ufarlig men, jævla vondt. Behandlingen er vel egentlig å bevege seg, gjerne i ujevnt terreng. .en, ikke begynn med dette før du har snakket med en lege å fått konstatert at det er det du har dratt på deg. Ellers er vel smertestillende også noe som kan lindre imens. God bedring. Anonymkode: 1dab9...906 Fikk beskjed av legen å ikke bevege med unødig frem til det er sett på men klarer så vidt å gå på do eller spise eller noe så tror ikke det et problem helt enda 😅 Anonymkode: 6e2a9...686 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #5 Skrevet 28. juni 2022 Når det er isjiasnerven er det sånn at jeg må ta ct eller mr eller kan jeg sleppe? Anonymkode: 6e2a9...686
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #6 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når det er isjiasnerven er det sånn at jeg må ta ct eller mr eller kan jeg sleppe? Anonymkode: 6e2a9...686 Det kan også være en prolaps. Men det er ikke farlig, den tørker ut og fikser seg selv. Med nerve i klem fører til nervesmerter ned beina. For å finne ut hva som klemmer på nerven bør du ta en mr. ingen trening eller tøying hjelper på nerver i klem Anonymkode: 7f9cf...89d 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #7 Skrevet 29. juni 2022 Tror nerveblokade er en av behandlinger ved nerver i klem. Men da må det være sikkert at du har det. Noe en vanlig mr ikke vil vise. Jeg skal til utlandet og ta mri 3T av ryggen min, men det er ikke sikkert av selv en slik mri vil vise noe😏Å finne en lege som kan hjelpe her i dette landet har visst seg å være umulig, i mitt tilfelle. Anonymkode: 53e8a...bed 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #8 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror nerveblokade er en av behandlinger ved nerver i klem. Men da må det være sikkert at du har det. Noe en vanlig mr ikke vil vise. Jeg skal til utlandet og ta mri 3T av ryggen min, men det er ikke sikkert av selv en slik mri vil vise noe😏Å finne en lege som kan hjelpe her i dette landet har visst seg å være umulig, i mitt tilfelle. Anonymkode: 53e8a...bed En mr viser om en har prolaps. De ser musklene i forhold til hvor nervene går. Så ja det er fullt mulig, jeg har gjort det Anonymkode: 7f9cf...89d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #9 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En mr viser om en har prolaps. De ser musklene i forhold til hvor nervene går. Så ja det er fullt mulig, jeg har gjort det Anonymkode: 7f9cf...89d Så bra(ikke at du har det, men at de fant det). Min mr viste prolaps. Har også scoliose. Spesialist mener jeg har pudendal nevralgi, men det viser ikke på vanlig mr. I USA har de mri 7T, som er mer avansert enn 3T som jeg skal ta i England.Slipper uansett ikke inn i USA pga jeg er uvaksinert. Er uansett så dårlig at lengre reiser ikke frister. Har levd i dette marerittet de siste årene🥲ingen hjelp å få her for min case. Anonymkode: 53e8a...bed 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #10 Skrevet 29. juni 2022 Er det normalt å få hodeverk diare å småkvalme eller har jeg bare sykt uflaks nå å får alt på engang? 😅 takk får alle som har svart 😊 Anonymkode: 6e2a9...686
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #11 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det normalt å få hodeverk diare å småkvalme eller har jeg bare sykt uflaks nå å får alt på engang? 😅 takk får alle som har svart 😊 Anonymkode: 6e2a9...686 Det tror jeg er bare uflaks🥴jeg med PN har også alt dette++++men har ikke noe med ryggen å gjøre. Har blant annet ibs-c og dysbiose i mage/tarm. Anonymkode: 53e8a...bed 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #12 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tror jeg er bare uflaks🥴jeg med PN har også alt dette++++men har ikke noe med ryggen å gjøre. Har blant annet ibs-c og dysbiose i mage/tarm. Anonymkode: 53e8a...bed Takk haha skikkelig uflaks om dagen på meg altså!😂 Anonymkode: 6e2a9...686
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #13 Skrevet 29. juni 2022 Fikk vimovo av legen hun sa jeg fortsatt kom til å ha vondt men at det hjalp noe værtfall å at jeg kom til å få sove med dem 😊 tok dem får 2 timer siden snart å er null effekt annet en at jeg er trøtt.. noen som har erfaring med dem? Kommer det til å hjelpe ettervært? 😊 Anonymkode: 6e2a9...686
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #14 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk vimovo av legen hun sa jeg fortsatt kom til å ha vondt men at det hjalp noe værtfall å at jeg kom til å få sove med dem 😊 tok dem får 2 timer siden snart å er null effekt annet en at jeg er trøtt.. noen som har erfaring med dem? Kommer det til å hjelpe ettervært? 😊 Anonymkode: 6e2a9...686 500/20 mg 3 ganger om dagen fikk jeg Anonymkode: 6e2a9...686
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #15 Skrevet 29. juni 2022 Kontakt manuell terapeut, kiropraktor eller naprapat. Du har nok en låsning som bør knekkes opp. Anonymkode: 05351...7e4 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #16 Skrevet 29. juni 2022 Jeg hadde nerve i klem som førte til sterk nummenhet/prikking i store deler av låret i mange år. Eneste som hjalp: refleksolog. Anonymkode: ad1ad...c49 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #17 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kontakt manuell terapeut, kiropraktor eller naprapat. Du har nok en låsning som bør knekkes opp. Anonymkode: 05351...7e4 Fikk beskjed om å vente minst 10 dager så gå te fysioterapeut. Har ikke peiling på noen av de tingene men før prøve å se 😊 hva er forskjellen på alt ? 😊 Anonymkode: 6e2a9...686
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #18 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Fikk beskjed om å vente minst 10 dager så gå te fysioterapeut. Har ikke peiling på noen av de tingene men før prøve å se 😊 hva er forskjellen på alt ? 😊 Anonymkode: 6e2a9...686 Hvem ba deg vente 10 dager? Hvis det var legen så har ikke de noe særlig peiling. En manuellterapeut er en fysioterapeut som har tatt mastergrad i fysioterapi, men han vet mye mer om nervesystemet, skjelett og muskulatur og kan manipulere. En kiropraktor gjør mye av det samme som en manuellterapeut men er mer hardhendt og en naprapat er den mer alternative utdannelsen av manuellterapi eller kiropraktikk. Jeg har gått veldig mye til manuellterapeut og jeg har en alvorlig nakkeskade og ryggproblemer/ prolaps Manuellterapeut kan også henvise deg til mr eller røntgen og behandle deg og gi deg øvelser som gjør deg frisk. Du trenger ikke henvisning fra lege for noen av disse yrkesgruppene. Anonymkode: 05351...7e4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2022 #19 Skrevet 29. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvem ba deg vente 10 dager? Hvis det var legen så har ikke de noe særlig peiling. En manuellterapeut er en fysioterapeut som har tatt mastergrad i fysioterapi, men han vet mye mer om nervesystemet, skjelett og muskulatur og kan manipulere. En kiropraktor gjør mye av det samme som en manuellterapeut men er mer hardhendt og en naprapat er den mer alternative utdannelsen av manuellterapi eller kiropraktikk. Jeg har gått veldig mye til manuellterapeut og jeg har en alvorlig nakkeskade og ryggproblemer/ prolaps Manuellterapeut kan også henvise deg til mr eller røntgen og behandle deg og gi deg øvelser som gjør deg frisk. Du trenger ikke henvisning fra lege for noen av disse yrkesgruppene. Anonymkode: 05351...7e4 Det var legen ja. Kanskje jeg skal ringe fysioterapeut å spør 😅 takk kan godt være det er noe av det legen ikke er så god på 😂 Anonymkode: 6e2a9...686
Gjest Peanut Skrevet 29. juni 2022 #20 Skrevet 29. juni 2022 Jeg fikk en slik nerve i klem en gang. I løpet av natten begynte føttene å «brenne» så jeg måtte vaske med iskaldt vann. Noen dager etterpå begynte det å prikke og stikke i hele kroppen. Det gikk bare over når jeg sov. Etter en uke gikk jeg til en lege som ikke ante noen ting. I løpet av to uker var jeg til noen flere. En sa jeg burde gå en tur i marka, en annen testet reflekser og fant ingenting så jeg fikk ingen hjelp der heller. Funket ikke å gå i marka. Jeg havnet hos en kiropraktor. Han brukte ca 3 måneder på å fikse opp hele meg. Han sa det var bedre å ikke ta for mange timer med knekking på kort tid, derfor noen måneder. Godt fornøyd jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå