GÃ¥ til innhold

Null stress med lavkarbo🙌 Så kommer PMS’n..👹

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trives veldig godt med å spise lavkarbo, og holder meg til ca 20g karbo om dagen. Dette går strålende, jeg føler meg bra, IBSen er bedre, og jeg er stort sett smertefri. Går ikke ned i vekt da, men ligger i det minste stabilt på 65 kg.

MEN, så kommer den Pms uka. Jeg blir trøtt, sliten, irritabel og SULTEN!! Kunne seriøst spist middagen til hele familien om jeg hadde prøvd! 
Idag har vært en sånn dag. Begynte dagen med omelett med ost og salat. 
Til middag orket jeg ikke lage noe stort, men åpnet en pakke med ostepølser. Spiste to slike, ble ikke mett, så spiste en til.   Var en tur på butikken, ble fysen på ALT. Såg en troika og tenkte: Faen, gidder ikke å gi slipp på sjokolade. Én skader ikke».. Men klarte heldigvis å tvinge meg selv vekk fra sjokoladehylla, og bort til kassen for å betale. Kikket etter baconsvor også, men det hadde de ikke.. Kom hjem, fremdeles utsultet (tror hodet mitt i alle fall). Og spiser 2 ostepølser til. Til kvelds spiste jeg gresk yoghurt med valnøtter og zero topping. 

så bare i pølser, spiste jeg 25 kh idag. Totalt rundt 40 kanskje, men det kunne blitt så mye verre! Hvordan klare dere å komme dere gjennom pms uka?? Hvis jeg skal gå å føle meg sulten i tillegg, så kommer jeg til å hive ut den stakkars mannen min😅😂😂

Anonymkode: aa750...162

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Haha uff! Kjenner meg igjen! En gang spiste jeg TO Grandiosa på en kveld fordi det var søndag og alt jeg hadde. 

En annen gang svelga jeg ned 200grams sjokolade med papiret på omtrent  

Uff. 

Anonymkode: 45d0e...754

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha uff! Kjenner meg igjen! En gang spiste jeg TO Grandiosa på en kveld fordi det var søndag og alt jeg hadde. 

En annen gang svelga jeg ned 200grams sjokolade med papiret på omtrent  

Uff. 

Så godt å høre at vi er flere😂😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så godt å høre at vi er flere😂😂🙈

Verste er at jeg prøver å spise meg mett på masse sunn og normal mat, men det er som den sulten ikke går over før jeg trøkker i meg potetgull og sjokolade og alskens drit i den retningen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Planlegg :) Når du vet at du blir litt sånn på den tiden av syklusen så sørg for at du har noe liggende. Om det er nøtter eller nedfryst middag eller ja, en nødpakke baconsvor eller hva du nå liker. Det er helt greit å spise mer en dag i ny og ne. Sannsynligvis verre om du tar den troikaen og verst om det da baller på seg. Fort gjort at det blir alt eller ingenting-tankegang, typ nå har jeg allerede sprukket så nå kan jeg bare gi faen i noen uker før jeg klarer å hente meg inn igjen. Men det er jo en tankefeil. Noen har som sammenlignet det med å havne utenfor asfalten med ene hjulet. Da bør man jo roe ned og styre innpå igjen, ikke vrenge bilen ut så alle hjula havner utenfor 😆

Anonymkode: bb576...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat lik! Nå spiser ikke jeg lavkarbo, men til vanlig kan jeg fint spise havregrøt til frokost, en salat eller omelett til lunsj, kylling og grønnsaker til middag, og ev et knekkebrød og noe frukt til kvelds - og jeg synes det er kjempegodt! Så kommer PMS’en og jeg blir bokstavelig talt kvalm ved tanken på salat, havregrøt og kylling. Da kan jeg trykke i meg tre brødskiver med smør og prim nesten uten å tygge, og crave melkesjokolade rett etterpå. Så kan jeg småspise salami rett fra pakken mens jeg lager middag, og middagen er da selvfølgelig pannekaker 🥴 

Jeg blir ekstra følsom for alt når jeg har PMS, om det er lys, lyd, klær som klør, stresshormoner eller sulthormoner. Har til gode å finne ut hvordan jeg kan fikse det helt, men nok søvn og vann er iallfall alfa omega. Problemet er bare at når jeg har PMS så k l a r e r jeg ikke ta gode valg for meg selv, så jeg sitter opp halve natta og glemmer helt å drikke vann 😆

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du er ikke alene. Helt grusom apetitt på alt før menstruasjon. Når jeg har fått menstruasjon så går apetitten ned igjen. 

Anonymkode: 1c05a...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...