AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #1 Skrevet 28. juni 2022 Alle reiser til syden, flotte ferier og til varmere strøk. Jeg har flyskrekk og kan bare drømme.. jeg er ikke misunnelig eller bitter (kanskje litt) men mest sint på meg selv for dette. Jeg vil også ta med barna til syden. mannen har tatt med barna til syden flere ganger på guttetur, barna er 13 og 15 år. Men jeg vil også være en del av ferien. Helvetes flyangst!! tok fly i fjor sommer fra Oslo til Bergen. Hadde fullstendig panikk og trodde jeg holdt på å dø. Reiste alene med mann uten barn. Blir skuffet. Har prøvd psykolog, kurs osv men er helt lost. Flere som meg? Anonymkode: 00cb8...3c3
Tomas77 Skrevet 28. juni 2022 #2 Skrevet 28. juni 2022 Nei, men jeg hadde en mor som hadde det sånn. Det var utrolig kjipt. Jeg vet det ikke er det du vil høre men det var nå sånn det var. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #3 Skrevet 28. juni 2022 Min mor også var sånn. Husker hvor kjipt det var å aldri reise på ferie (fly) når alle andre snakket om sydenturer. Bra far tar de med på ferie hvertfall. Anonymkode: 4f90f...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #4 Skrevet 28. juni 2022 Tomas77 skrev (1 minutt siden): Nei, men jeg hadde en mor som hadde det sånn. Det var utrolig kjipt. Jeg vet det ikke er det du vil høre men det var nå sånn det var. Må legge til at jeg reiser mye med barna uten å fly, og engasjerer meg i alt fra FAU, er håndballtrener, og er på ellers. Det er kun fly jeg ikke klarer Anonymkode: 00cb8...3c3
Tomas77 Skrevet 28. juni 2022 #5 Skrevet 28. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Må legge til at jeg reiser mye med barna uten å fly, og engasjerer meg i alt fra FAU, er håndballtrener, og er på ellers. Det er kun fly jeg ikke klarer Anonymkode: 00cb8...3c3 Jupp var sånn her og.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #6 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min mor også var sånn. Husker hvor kjipt det var å aldri reise på ferie (fly) når alle andre snakket om sydenturer. Bra far tar de med på ferie hvertfall. Anonymkode: 4f90f...d4d Ja, det er veldig bra! Jeg har stått mye alpint med de, og holdt på med klatring. Far står ikke på ski. Så barna får oppleve alt men ikke med begge samtidig alltid. vi har reist i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, og vi har vært mange ganger i London. Da har jeg pint meg selv gjennom flyturen. Det er ikke så langt til London. Men det er ikke gøy for meg, men når vi kommer fram er det topp! Anonymkode: 00cb8...3c3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #7 Skrevet 28. juni 2022 Har du prøvd å få beroligende hos legen? Det kan dempe flyskrekken. Anonymkode: b367a...8a9 2
Ellinl Skrevet 28. juni 2022 #8 Skrevet 28. juni 2022 Jeg hadde det på samme måte. Fikk Sobril av legen. Det hjalp veldig. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #9 Skrevet 28. juni 2022 Vi har vært i syden flere ganger med ungene, ikke granca eller Mallorca, men Italia, Kroatia og fastland Spania. Aldri har vi flydd, vi kjører. For det første er det mye billigere, vi får se så mye mer og det er fantastisk å ha bil på den endelig destinasjonen. Ikke har vi flyskrekk, vi bare liker det slik. Anonymkode: 67191...bd1 7 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #10 Skrevet 28. juni 2022 Dette høres virkelig ut som et ikke-problem. Du er en god og engasjert mamma på alle måter. Barna lider ingen nød av at du ikke er med på flyturer. Å fly er ingen menneskerett Anonymkode: cb36f...a46 7 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #11 Skrevet 28. juni 2022 Ta en valium før flyreisen. Ellers hjelper det jo også å be om rødvin av flyvertinnene 😁 Anonymkode: 803f9...bf0
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #12 Skrevet 28. juni 2022 Du slet fra Oslo til Bergen ifjor, men har klart å fly til London? Anonymkode: 180a5...1a5 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #13 Skrevet 28. juni 2022 Attpåtil flydd til London flere ganger...men fra Oslo til Bergen, uten barn, fikk du fullstendig panikk og trodde du skulle dø? Anonymkode: 180a5...1a5 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #14 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Attpåtil flydd til London flere ganger...men fra Oslo til Bergen, uten barn, fikk du fullstendig panikk og trodde du skulle dø? Anonymkode: 180a5...1a5 Jeg slet til London også, men jeg tvang meg selv mer. Og holdt meg ganske rolig for barnas del. Men til Bergen fikk jeg helt hetta.. trangt i flyet og jeg fikk panikk da dørene lukkes. Tenkte; ikke fader som jeg skal ut av flyet.. jeg skal gjennomføre. Det roer seg ikke ned før rett før vi landet. Anonymkode: 00cb8...3c3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #15 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du slet fra Oslo til Bergen ifjor, men har klart å fly til London? Anonymkode: 180a5...1a5 Det er noen år siden London.. da var jeg mer bestemt på at dette skulle jeg uansett. Anonymkode: 00cb8...3c3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #16 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette høres virkelig ut som et ikke-problem. Du er en god og engasjert mamma på alle måter. Barna lider ingen nød av at du ikke er med på flyturer. Å fly er ingen menneskerett Anonymkode: cb36f...a46 Tusen takk ❤️ Denne trengte jeg. tror alle foreldre har noe de ikke klarer eller takler 100% men er like god mor fordi Anonymkode: 00cb8...3c3 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #17 Skrevet 28. juni 2022 Det er mulig å bile, båte og ta tog til "syden" også. Vi har kjørt bil flere ganger. Var til Malaga med bil senest i mai. Turen er fantastisk også. Anonymkode: cab07...ddb
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #18 Skrevet 28. juni 2022 Ta en valium. Jeg reiste fra Paris til Cuba, sovnet før flyet hadde lettet og våknet typ 11 timer senere når det skulle lande. Beste søvnen OG flyturen i mitt liv. Husker null av den flyturen 😅 Anonymkode: a17cb...4dd 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #19 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er mulig å bile, båte og ta tog til "syden" også. Vi har kjørt bil flere ganger. Var til Malaga med bil senest i mai. Turen er fantastisk også. Anonymkode: cab07...ddb Ja det er mange muligheter. Men jeg skal klare å komme forbi flyskrekken. Det er vanskelig å øve på det da en ikke tar fly så ofte.. dyrt om en skal reise fram og tilbake bare for å øve seg. Anonymkode: 00cb8...3c3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #20 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta en valium. Jeg reiste fra Paris til Cuba, sovnet før flyet hadde lettet og våknet typ 11 timer senere når det skulle lande. Beste søvnen OG flyturen i mitt liv. Husker null av den flyturen 😅 Anonymkode: a17cb...4dd Så det funker? Fikk en slik tablett de en operasjon en gang, vet ikke helt hva det var men noe jeg skulle slappe av på. Husker jeg gråt og skalv på operasjonsbordet før narkosen. redd for narkose. Det handler nok om å gi fra seg kontrollen. gikk jo bra det også 😅 dette var før jeg fikk barn. Men det er grusomt å gi fra seg kontrollen helt. det sitter i hodet. Ha fokus på noe helt annet som å f eks lese ei bok eller spille på mobilen funker.. men når en sitter å katastrofetenker at.. får jeg panikk nå så besvimer jeg og da ser alle det. Det er ikke mulig å komme seg ut. Bare tanken ondet selv mater frykten Anonymkode: 00cb8...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå