Gå til innhold

Er det dårlig gjort å flytte langt vekk med 17åringen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har fått tilbud om en god stilling i firmaet han jobber i, men det betyr at vi må flytte fra vest til øst i landet. Jeg har sagt ja til dette om 17åringen blir med, noe hn vil. Pr i dag er hn på samvær hos far ca 20-30%, det blir mindre og mindre, før var det 50/50. Hn har uttrykt flere ganger at hn vil ha enda mindre samvær hos far, men får dårlig samvittighet. Lang historie. 

Jeg har snakket med hn om en evt flytting, og hn er bare positiv til det. Hn går på videregående, så der må vi finne en løsning. Hn har alltid vært en mammadalt, vi har et svært tett og nært forhold. Jeg er litt redd for at hn skal føle seg presset til det, men det virker ikke slik, hn pleier å si ifra om det er noe hn tenker/føler. 

Far er selfølgelig helt i mot det, men hn er så stor nå at hn bestemmer det meste selv. Hn sier hn kan dra til far i helger ol, det er en time med fly.

Ingenting er bestemt ennå, men egentlig ønsker alle 3 at vi skal gjennomføre det. Vi må bare tenke på alle eventualliteter.

Noen tanker?

Anonymkode: 6e346...bc1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter 

Anonymkode: 6e346...bc1

AnonymBruker
Skrevet

Om 17 åringen ønsker så ser jeg ikke noe i veien for det. 17 åringen er jo snart voksen og det er jo snart naturlig at samvær faller bort med mindre «barnet» selv ønsker å opprettholde kontakten.

Men det kan være greit å tenke på at samvær blir dyrere. Fly koster, transport til flyplassen koster. Det er vel naturlige at du dekker dette om dere flytter? Så står far for transport fra flyplassen og hjem til han.

Det er overraskende slitsomt å fly annenhver helg, så lysten på samvær blir nok ikke større hos barnet. Men igjen, siden hn er 17 og ikke 14 så anser jeg ikke det som noe stort problem.

Anonymkode: c754d...c69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...