Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne har endelig funnet en liten luke i livet sitt hvor vi kan komme å hilse på(hun er travel(?) mamma til jente på 1 år) Jeg har ikke har sett de på flere måneder. MEN hun har gitt meg streng beskjed om at kommer jeg den avtalte kvelden når favoritt-tv-programmet hennes går, så skal hun sitte som klistret til skjermen, og hun forventer at jeg gjør det også.... Jeg har ikke svart på "invitasjonen" hennes, er egentlig veldig skuffa. Hva skal jeg svare?. Har ikke akkurat lyst til å komme på besøk for å se på tv? Hadde det vært meg hadde jeg heller tatt opp programmet på video eller evt sett reprisen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok droppa hele besøket. Når en ikke har sett hverandre på så lang tid, er det liten vits i å treffes for å se på TV. Men det er min mening.

Trolig litt farget av at jeg er dritt lei venninner som overhodet ikke stiller opp..

Skrevet (endret)

Ærlig talt! :overrasket: Hvis hun ikke kan slå av tv'n og vie sin oppmerksomhet til deg når du kommer på besøk, da er hun ikke mye til venninne!

Jeg synes det er en uskikk å ha tv'n stående på når man har gjester (dersom det ikke er noe alle absolutt vil se) - det går da an å ta det opp hvis det er så viktig?

Synes kanskje det høres ut som om hun ikke er så veldig interessert i å få besøk..? :klø:

P.S. Så etterpå at spørsmålet var hva du skal svare henne... Du kan jo si det du skriver her; at du er skuffa og at du ikke har lyst til å komme bare for å se tv. Kanskje du får en mer helhjerta invitasjon da? Hvis ikke, dropp besøket, om det er det du føler mest for!

Endret av Snabelsnuppa
Skrevet

Jeg ville sikkert også følt meg litt snurt, og sagt at jeg heller ville vente til en gang hun har anledning til å få besøk for å skravle litt.

Gjest *kosejoker*
Skrevet

La henne i allefall få vite at en kveld med tv-titting ikke akkurat var det du hadde håpet på. Lykke til. :klem:

Skrevet

Tror nok jeg hadde prøvd å holde en hyggelig tone, men sagt fra om at jeg gjerne ville besøke henne- ikke TV'n hennes og spurt om det var en annen dag som passet bedre.

Skrevet

Si at du gjerne vil komme på besøk, og spør om dere kan finne en annen dag isteden, når hun ikke må se på TV? Du kan jo gjerne føye til at du vil møte henne for å skravle, og at du derfor ikke syns den dagen passer så bra (når hun skal være så sær....).

Skrevet

Kan du ikke bare vente med å besøke henne til programmet er over?

Skrevet

Sikker på at hun ikke sa dette med en humoristisk tone?

Skrevet

Da hadde jeg laget en avtale langt frem i tid hvor dere begge var forpliktet til å møtes hvor det passer for dere begge. Jeg gidder ikke å gå bort til folk for å se på tv, det kan jeg gjøre hjemme.

Gjest lilletroll
Skrevet

Si at du da heller vil komme på besøk en annen dag hvor hun ikke trenger å se tv.

Gjest lilletroll
Skrevet

Det er ikke du som er venninnen til hun som "sliter med meldinger......" tråden nedi her??? I såfall vet jeg ikke om jeg synes hun virker som noen god venninne....

Skrevet
Det er ikke du som er venninnen til hun som "sliter med meldinger......" tråden nedi her??? I såfall vet jeg ikke om jeg synes hun virker som noen god venninne....

To sjeler, en tanke...

Skrevet

Da hadde jeg sagt at da dropper vi det heller.

Skrevet

Jeg droppet det og kastet "ballen" over til henne, så nå kan hun si fra når det passer for henne å møtes...

Skrevet

Kanskje hun ikke mente det sånn?

Jeg har en venninne som jeg ofte møter for å se et tv-program med! F.eks. Ungkaren, eller noe annet tåpelig, og det er kjempegøy, vi kan sitte og snakke om alt som skjer, og gire hverandre opp, heie på deltakere etc.

Og et tv-program varer da sjelden mer enn en time, og da blir det vel tid til å prate eller finne på noe annet?

Det kan kanskje hende hun bare mente det sånn...

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

Jeg skulle virkelig vært opprådd om jeg skulle dratt dit. Bli hjemme, ta vare på de andre vennene dine istedet.

Skrevet
Kanskje hun ikke mente det sånn?

Jeg har en venninne som jeg ofte møter for å se et tv-program med! F.eks. Ungkaren, eller noe annet tåpelig, og det er kjempegøy, vi kan sitte og snakke om alt som skjer, og gire hverandre opp, heie på deltakere etc.

Og et tv-program varer da sjelden mer enn en time, og da blir det vel tid til å prate eller finne på noe annet?

Det kan kanskje hende hun bare mente det sånn...

Nei, det var ikke sånn.

Jeg har andre nærmere venninner som jeg kan møte og se idol, ungkaren eller andre tulleprogrammer når vi ikke har noe annet å gjøre.

Skrevet
Min venninne har endelig funnet en liten luke i livet sitt hvor vi kan komme å hilse på(hun er travel(?) mamma til jente på 1 år) Jeg har  ikke har sett de på flere måneder. MEN hun har gitt meg streng beskjed om at kommer jeg den avtalte kvelden når  favoritt-tv-programmet hennes går, så skal hun sitte som klistret til skjermen, og hun forventer at jeg gjør det også.... Jeg har ikke svart på "invitasjonen" hennes, er egentlig veldig skuffa. Hva skal jeg svare?. Har ikke akkurat lyst til å komme på besøk for å se på tv? Hadde det vært meg hadde jeg heller tatt opp programmet på video eller evt sett reprisen....

Jeg prioriterer besøket og slår av tv når jeg har besøk. Nå har jeg aldri vært av de som absolutt må følge med på et fast program hver eneste gang.

Venner som ser et tv-program sammen til vanlig er noe annet, venner som treffes sjelden går foran tv.

Det burde vel gå an å si fra om at du synes det er synd at den ene kvelden dere skal treffes skal gå bort på et tv-program, og at du hadde gledet deg til å prate med henne hele kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...