AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #41 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 9.56): Jeg sier dette når folk spør hvor gammel jeg er, og det er mest for å dempe reaksjonen til folk. Jeg er 30 år og ser ut som jeg er sånn 18-20 år og folk får alltid hakeslepp og jeg er litt lei av det. Det er nok mye pga høyden min, og det tok lang tid før jeg ble sett på som myndig. Tror jeg var 26 år første gangen. Da jeg var 24 år fikk jeg vekslepenger på bussen som tilsa at jeg betalte barnebillett (under 16 år), da ble jeg fornærmet og sa jeg skulle ha voksenbillett. Anonymkode: 90510...779 Husker jeg ble tatt for å være 15 da jeg egentlig var 21, mange ganger. Man blir jo drit lei etter hvert. Anonymkode: a7927...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #42 Del Skrevet 30. juni 2022 jeg er 42 år og folk tror jeg er i 30 åra. kan ikke noe for det da. Anonymkode: 7dbac...c69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 30. juni 2022 #43 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): jeg er 42 år og folk tror jeg er i 30 åra. kan ikke noe for det da. Anonymkode: 7dbac...c69 Phø det er da ingenting, jeg er også 42 og folk tror jeg går på ungdomsskolen....😜 (spøk, om det var noen som ikke forstod det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #44 Del Skrevet 30. juni 2022 Vel,noen av oss ser faktisk yngre ut enn gjennomsnittet for vår alder. Ofte kommer det også med tillegget at du er pen og har en bra kropp. Er du barnløs, ikke røyker, drikker, alltid vært pen og lever sunt, klart det synes og folk bommer på alder. "Folk er høflige", er bare tull. Man hører det jo gjerne gjennom andre også. Jeg vet folk tipper meg veldig mye yngre, og jeg ser det jo selv. Det kommer f eks ofte opp i situasjoner hvor andre skal unnskylde egne fysiske begrensninger, fordi de er eldre enn deg. Og skuffelsen eller sjokket over at du er eldre, eller bare litt yngre, kommer ikke for å gjøre ett godt inntrykk. Anonymkode: f13c1...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #45 Del Skrevet 30. juni 2022 Athena Catalina skrev (1 minutt siden): Phø det er da ingenting, jeg er også 42 og folk tror jeg går på ungdomsskolen....😜 (spøk, om det var noen som ikke forstod det) Gud jeg er glad folk ikke lenger tror jeg er under 18år. 47 forrige september og ser ut som jeg er i 30 årene tydeligvis. Forøvrig traff jeg en ny kollega på jobb i dag som skulle være med i mitt team. Han var et par år yngre enn meg og jeg trodde han var 35 maks, så det finnes jo en del der ute... Ei gammel kollega av meg er 53 og ser ut som litt under 40. Jeg skjønner ikke hvorfor noen har problemer med dette, ja noen ser unge ut der er jo stortsett andre mennesker som kommenter på det, man blir lei. Anonymkode: f4665...95c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 30. juni 2022 #46 Del Skrevet 30. juni 2022 Aldri hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #47 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 12.25): Jeg var langt over 30, men ble sist spurt i alder av 45, riktignok med munnbind på. Da måtte jeg le, tenkte at de sikkert trur jeg har fake legitimasjon nå, men gikk bra.🤣 Anonymkode: f4665...95c Jeg også! Som 45-åring med munnbind, for to år siden. Samme fyren spurte flere ganger jeg var innom. Jeg gikk ut fra at han har aspergers eller noe sånt. Anonymkode: 7df5c...445 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #48 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Når jeg blir spurt om legg for å kjøpe nikotinvarer eller øl på butikken gang på gang, spesielt butikkene som ikke kjenner meg, da bruker jeg den setningen. Jeg er absolutt ikke selvopptatt, men jeg er 30 år og føler meg som en 30 åring. Så at noen er usikker på om jeg egentlig er over 18, så bruker jeg den setningen. En gang fikk vi ny kollega på jobb som lurte på hvordan en 19 åring som meg hadde rukket å få 2 barn allerede. Da brukte jeg den setningen, for jeg var faktisk 28. Det er flaut å se så barnslig ut, for det er jo det jeg gjør Anonymkode: a7927...055 De fleste 28-åringer har ikke begynt å få barn enda. Også jeg kunne funnet på å si «hvordan har du rukket å få to barn» til ei på 28. Anonymkode: 0f889...19e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #49 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er 30 med en mor på 48. Så det er fullt mulig. Anonymkode: a7927...055 Mulig, ja. Men om noen sier til moren din -når de får vite at hun er din mor - at hun ser ung ut, så kan det faktisk hende at de mener hun ser «ung ut til å ha et barn på 30». Anonymkode: 0f889...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 30. juni 2022 #50 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 23.50): Jeg må innrømme at jeg at de er selvopptatte tullinger. Anonymkode: 07225...fc4 Eller kanskje de ikke gidder å være falskt beskjedne? Litt sånn som Ståle Solbakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #51 Del Skrevet 30. juni 2022 Det rareste i slike tråder, er jo de som plent nekter for at noen på 39 kan se ut som de er 30. De kan ikke være mye ute blant folk. Anonymkode: f13c1...c5a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #52 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): De fleste 28-åringer har ikke begynt å få barn enda. Også jeg kunne funnet på å si «hvordan har du rukket å få to barn» til ei på 28. Anonymkode: 0f889...19e Her jeg bor er det ganske vanlig, de fleste har fått barn mellom 20 år og 25 år. Kun et fåtall har ventet. Anonymkode: a7927...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #53 Del Skrevet 30. juni 2022 Jeg reagerer med skuffelse, tenk at de er gamle likevel, selv om de ikke ser slik ut. Anonymkode: 8bffa...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #54 Del Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det rareste i slike tråder, er jo de som plent nekter for at noen på 39 kan se ut som de er 30. De kan ikke være mye ute blant folk. Anonymkode: f13c1...c5a Nei. Det folk nekter for, er at noen på 45 ser ut som de er 19. Anonymkode: 0f889...19e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 30. juni 2022 #55 Del Skrevet 30. juni 2022 Det er forskjell på å se yngre ut enn du er og være hun/han som alltid sier: HVOR GAMMEL TROR DU JEG EEEER? 🥴 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #56 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Husker jeg ble tatt for å være 15 da jeg egentlig var 21, mange ganger. Man blir jo drit lei etter hvert. Anonymkode: a7927...055 Akkurat. Det er ikke akkurat et kompliment eller å være høflig. Anonymkode: 90510...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #57 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 8.18): Her var det mange bortforklaringer. Sikkert fint å si til seg selv at det er fordi man ser ung ut at man ikke får seg jobb eller kjæreste. Men alvorlig talt 😂😂😂 Anonymkode: 0f889...19e Vet du, jeg har flere ganger opplevd å ikke bli tatt seriøst fordi jeg ser veldig ung ut. jeg har spesialkompetanse innen et fagområde, skrevet flere NOU’er innenfor dette temaet, vært med å forfatter bøker, og blir ofte konsultert av faggrupper og politikere fordi jeg innen dette fagfeltet er en av med mest kompetanse. jeg har en fast stilling ett sted, men blir ofte også innleid til utredninger etc av andre, blant annet i forbindelse med at stortingsmeldinger, rundskriv eller NOUer skal skrives. På min jobb skulle en gang en NOU som jeg var medforfatter av presenteres. Jeg var publikum, og vi hadde en ny mellomleder som skulle presentere denne. Hun kjente meg ikke.Hun mistolket vesentlig informasjon, og jeg rakk opp hånden. Før jeg fikk sagt mitt fikk jeg beskjed om at studentene/praksiselever ikke var velkomne på dette foredraget. Jeg svarte at det visste jeg, jeg er ikke praksiselev, jeg jobber i den og den etaten, og jeg lurer på ditt og datt. Hun svarte med å spørre om hvorfor sekretærene skulle være med, dette var ikke til nytte for sekretærer. Det var fint med ambisjoner sa hun, men for å forstå dette, burde man ha noen «år i gamet». Jeg opplever dette med nye ledere og kolleger hele tiden, og ja, det er slitsomt! jeg er 40 år gammel, men folk antar jeg er rundt 20-25. Anonymkode: 0d798...af6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #58 Del Skrevet 1. juli 2022 Er 40, må vise leg på polet. Det er flaut. Var på jobbfest fredag, og da jeg sa jeg var 40 reagerte folk. Trodde du var 30 osv. Synes det er flaut der og. Men smiler av det. Jeg ser jækla ung ut for min alder. Forstår det er irriterende TS. Men det er ikke min feil at du ikke tar vare på huden din. Anonymkode: 8cf95...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #59 Del Skrevet 1. juli 2022 Jeg er 28 og dama på butikken i dag trodde jeg hadde fakeleg…. Jeg ser ung ut da dessverre og prøver alt for å se eldre ut Anonymkode: fa381...94a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #60 Del Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vet du, jeg har flere ganger opplevd å ikke bli tatt seriøst fordi jeg ser veldig ung ut. jeg har spesialkompetanse innen et fagområde, skrevet flere NOU’er innenfor dette temaet, vært med å forfatter bøker, og blir ofte konsultert av faggrupper og politikere fordi jeg innen dette fagfeltet er en av med mest kompetanse. jeg har en fast stilling ett sted, men blir ofte også innleid til utredninger etc av andre, blant annet i forbindelse med at stortingsmeldinger, rundskriv eller NOUer skal skrives. På min jobb skulle en gang en NOU som jeg var medforfatter av presenteres. Jeg var publikum, og vi hadde en ny mellomleder som skulle presentere denne. Hun kjente meg ikke.Hun mistolket vesentlig informasjon, og jeg rakk opp hånden. Før jeg fikk sagt mitt fikk jeg beskjed om at studentene/praksiselever ikke var velkomne på dette foredraget. Jeg svarte at det visste jeg, jeg er ikke praksiselev, jeg jobber i den og den etaten, og jeg lurer på ditt og datt. Hun svarte med å spørre om hvorfor sekretærene skulle være med, dette var ikke til nytte for sekretærer. Det var fint med ambisjoner sa hun, men for å forstå dette, burde man ha noen «år i gamet». Jeg opplever dette med nye ledere og kolleger hele tiden, og ja, det er slitsomt! jeg er 40 år gammel, men folk antar jeg er rundt 20-25. Anonymkode: 0d798...af6 Enig i at dette var en veldig frekk dame. Men dette ble veldig anekdotisk. Anonymkode: 0f889...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå